Novi VW Passat: bogato opremljen osmi rod

25. 5. 2014
Deli

Po 41 letih 'kariere' bo konec leta Volkswagnov Passat slavil začetek prodaje osmega rodu.

Podrobnosti o novem Passatu bo Volkswagen sicer razkril šele julija, a že zdaj so predstavili nekatere tehnološke novosti, s katerimi bo opremljena ta pomembna Volkswagnova novost.

Zanj so pripravili nov turbodizelski dvolitrski motor, ki bo eden najmočnejših te vrste. Imel bo namreč moč 176 kilovatov oziroma 240 'konj' moči, največji navor kar 500 njutonmetrov pa bo na voljo že od 1.750 vrtljajev v minuti. Ta motor ima sicer za osnovo dosedanji dvolitrski blok, precej sestavnih delov pa bo novih. Med drugim tudi motorna gred in ojnice pa tudi dodatni deli, kot je dvojno puhalo, eno nizko-, drugo visokotlačno. Imel bo tudi dva katalizatorja (v modulu bosta pritrjena neposredno k motorju v motornem prostoru, ne pa na dnu avtomobila), oksidacijskega in takšnega za selektivno katalitično redukcijo, ki za svoje delovanje uporablja sečnino. V novem sedemstopenjskem dvosklopčnem menjalniku bo tudi dodatno sredobežno nihalo za uravnavanje vibracij.

Druga motorna novost bo priključni hibridni pogon, s čimer se bo Passat kot tretji model priključil Volkswagnovi ponudbi nizkoogljičnih modelov. Kombinirali bodo podobno tehnologijo, kot so jo pripravili za Golfa GTE. To torej pomeni bencinski motor s puhalom in močjo 115 kW, dodatek pa bo elektromotor z 80 kilovati, sistemska moč bo pri 155 kW (211 'konj'). Doseg z zgolj električnim pogonom bo okoli 50 kilometrov, skupni pa okoli 1000 kilometrov.

Passat bo ponujal tudi številne elektronske podporne sisteme, nekateri od njih bodo v tem modelu sploh prvič predstavljeni, med vsemi avtomobili ali pa pri znamki. Podobno kot Audi TT bo tudi Passat ponudil Active Info Display, digitalizirane merilnike, kjer bo imel voznik pod volanskim obročem v svojem neposrednem vidnem polju zaslon s prirejenimi informacijskimi možnostmi, voznik bo nanj lahko ob merilnikih hitrosti in vrtljajev na primer izbral še navigacijo ali pa poljubno tisto, kar bo primerno ali potrebno. Prvič pri znamki bo na voljo tudi projicirni zaslon pred voznikom na armaturni plošči. Nekaj varnostnih pripomočkov bo združenih v sistem Front Assist + City Brake, radarsko 'oko' tega sistema pa bo zaznavalo in zaustavilo tudi pred pešcem kot nenadno oviro. Emergency Assist bo avtomobil varno zaustavil, če bo zaznal, da se voznik ne odziva več in ni sposoben za vožnjo, asistent za pomoč v zastoju bo samodejno zaviral, speljal in tudi sledil smeri kolone, Trailer Assist pa bo v pomoč pri vzvratni vožnji s prikolico.

Passata bodo prvič pokazali julija, uradna sejemska premiera pa bo konec septembra v Parizu na letošnji mednarodni avtomobilski razstavi. Na prodaj bo takoj zatem, v Sloveniji menda konec novembra. Volkswagen obljublja, da bodo cene ostale v enakih okvirih kot do zdaj. (TP)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"