Novo v Sloveniji: Volkswagen Golf Sportsvan

17. 6. 2014
Deli

Golf je dobil (če tri- in petvratno različico štejemo kot samostojni različici) še četrto karoserijsko različico, imenuje se Sportsvan.

Sportsvan je seveda naslednik leta 2005 predstavljenega Golfa Plus. Ta se pri nas nikoli ni dobro prijel, pri Porsche Slovenija, uvozniku znamke Volkswagen pri nas, pa so prepričani, da bo s Sportsvanom drugače. Je namreč prostornejši od Plusa, a hkrati zaradi štiri centimetre nižje strehe in pet centimetrov večje širine na pogled precej bolj dinamičen. Ker ima tudi precej (za 11 centimetrov) daljšo medosno razdaljo in še za 18 centimetrov pomično vzdolžno zadnjo klop, v notranjosti Sportsvana kljub le 434 centimetrom zunanje dolžine prostorskih težav ni – tudi malce višje sedenje poskrbi, da je vzdolžnih prostorskih potreb malce manj.

Golf Sportsvan ima v osnovi, ko je zadnja klop potisnjena povsem nazaj (takrat zadaj dovolj udobno sedijo tudi odrasli), celih 500 litrov prtljažnika, tega pa je mogoče s premikom zadnjih sedežev naprej povečati še za 90 litrov.

Motorizacija je seveda preizkušena, ekološka in klasično golfovska: 110- in 125-'konjski' različici bencinskega 1.2 TSI (tudi šibkejša v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom), 1,4-litrski TSI s 150 'konji' ter dva dizla. Šibkejši je kombiniran z le petstopenjskim menjalnikom (kar je opazno predvsem na avtocesti) in zmore 81 kilovatov oziroma 110 'konjev', močnejši pa ima enako največjo moč kot večji dizel.

V Sportsvanu je prvič na voljo tudi Volkswagnov sistem za nadzor mrtvih kotov in asistenco za vzvratno zapuščanje parkirnega mesta. Ta takrat, ko voznik ritensko zapušča parkirišče, nadzoruje, ali se približuje kakšno vozilo, in na to voznika ne le opozori, temveč po potrebi tudi samodejno ustavi Sportsvana. Seveda ne manjkajo (serijsko ali doplačilno) tudi vsi drugi sistemi, ki jih Volkswagen trenutno premore.

Novi Golf Sportsvan je za približno 900 do 1.600 (odvisno od različice) evrov dražji od petvratnega Golfa (Variant je nekje vmes), kar pomeni, da se njegova cena začne pri 18.099 evrih pri bencinskih in 20.206 evrih (obe ceni sta brez akcijskih popustov, ki so na voljo ta hip) pri dizelskih motorjih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja