Avtomobilski salon Pariz: Renault Clio

26. 9. 2012
Deli

Renault: S Cliom v novo fazo Renaultovega razvoja

Clio bo zvezda pariškega salona, o tem ni dvoma. Pri Renaultu vse stavijo na pariško predstavitev in začetek prodaje Clia, ki se bo začela takoj po pariški razstavi. Renaultov novi izdelek bo prvi avtomobil, oblikovan pod vodstvom novega prvega oblikovalca, Nizozemca Laurensa van den Akerja. Povsem nova, sveža oblika je tisto, kar čakajo kupci, pravijo pri Renaultu in računajo celo, da bodo lahko k nakupu spodbudili tudi za zdaj neodločne. Za Renault je Clio tako kot Golf za Volkswagen najpomembnejši avtomobil in lotili so se ga s podobno zavzetostjo. Konstruktorji so našli rešitev za številne spremembe glede zmanjšanja teže, pomemben delež pri tem je imela tudi nova konstrukcija jeklene karoserije z več najmočnejšega jekla za boljšo trdnost avtomobila ter tudi prenovljeni postopki izdelave te karoserije. Clio bo predvsem navduševal sodobne uporabnike avtomobilov, saj bo ne le v Franciji, ampak tudi drugod po Evropi Clio že od začetka na voljo z velikim, sedempalčnim zaslonom v sredinski konzoli. Večino avtomobilskih funkcij bo mogoče opravljati kar z dotikom na zaslonu ali pa intuitivnim glasovnim upravljanjem. Novost so tudi Cliovi motorji. Osnovni bencinski (z oznako Energy TCe 90) je 0,9-litrski trivaljnik s turbopuhalom in 90 'konji' moči (od tod tudi oznaka motorja). Renault napoveduje, da bo dosedanji običajni 1,4-litrski motor zamenjal ta motor, najpomembnejša značilnost pa je, da je kar devet desetin največjega navora (ki je 135 Nm) na voljo v skoraj celotnem delovanju motorja (od 1.650 do 5.000 vrtljajev). Tudi normna poraba goriva je zgledna (4,3 l na 100 km), seveda tudi izpusti CO2 (99 g na km). Enako močan kot omenjeni bencinski trivaljnik bo tudi Energy dCi 90, ki svojo moč in navor (220 Nm) dobiva iz 1,5-litrskega štirivaljnega turbodizla. Tudi ta obeta rekordno majhno normno porabo (3,2 l dizelskega goriva na 100 km in 83 g CO2 na kilometer prevožene poti). Clio bo na voljo tudi z novim motorjem TCe 120 in šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom (pri Renaultu ima tak menjalnik oznako EDC). Zmogljivost tega motorja je seveda 120 'konj', v Cliu pa bo na voljo od začetka prihodnjega leta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja