Dvoboj kabrioletov: Golf proti Astri

25. 4. 2009
Deli

Volkswagnov Golf VI se prodaja že od lani, v zadnji četrtini letošnjega leta pa se mu bo na prodajnih lestvicah pridružila Oplova Astra nove generacije.

Ta bo nemškemu tekmecu parirala z elegantnim videzom in s prostornostjo, kupce pa bo razvajala tudi na tehničnem področju. Njen notranji videz bo izhajal iz Oplove Insignie, v njej pa boste vsaj sprva pogrešali menjalnik z dvema sklopkama, kakršnega imajo recimo konkurenti, kot sta Golf in Ford Focus.

Bo pa Astra v notranjosti precej manj dolgočasna, kot je zdaj, iz nje bo izginila tudi rumena osvetlitev, prišli pa bodo izbirni gumb za upravljanje navigacije, avdiosistema in telefona pa pripomočki za varnejšo vožnjo, kot sta kamera za vzvratno vožnjo in opozarjanje na menjavo voznega pasu. Nova Astra je narejena na osnovi Chevroletovega Cruza, a njena tehnika bo naprednejša.

Kot že zdaj bo tudi nova generacija Astre ponujala elektronska sistema ABS in ESP pa tristopenjsko nastavitev podvozja, kar bo seveda del bogatejših oprem oziroma močnejših različic. Na seznamu motorjev bo nekaj starih znancev in nekaj novincev. Moč 60 kilovatov (90 'konjev') bo zaznamovalo start dizelskih (1.3 CDTI) in bencinskih motorjev (1.4). Na strani zadnjih bo tudi prisilno polnjen 1, 4-litrski motor z okoli 100 kilovati (136 'konjev'), nad njim pa 1, 6-litrski atmosferski s približno 85 kilovati (116 'konjev'), 1, 6-litrski turbo s 132 kilovati (180 'konjev') in 2, 0-litrski turbo s 147 kilovati (220 'konjev').

Na vrhu turbodizlov bo ob dveh različicah že poznanega 1, 7-litrskega CDTI-ja 2.0 CDTI s 118 kilovati (160 'konjev'), kakršnega poznamo že iz Insignie. Pri prenovi, ki je načrtovana za leto 2012, bo nova Astra pridobila nove motorje manjših gibnih prostornin (tudi bencinski trivaljnik).

Novega Oplovega predstavnika v spodnjem srednjem avtomobilskem razredu bodo predstavili na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Astra bo sprva na voljo v različici s petimi vrati, v prihodnjih letih pa bodo ponudbo dopolnile še druge različice, kupe in kombi leta 2010, ter kabriolet, ki se bo predvidoma v letu 2012 ponovno vrnil v čase mehkih streh.

Astra TwinTop, ki jih na naših cestah ni veliko, se bo s svojo trdo streho zelo verjetno upokojila, zamenjala pa jo bo elegantnejša različica s klasičnim 'pokrovom'. V Astrinem kabrioletu bo prostora za štiri potnike, streho bo premikala elektrika, pod motornim pokrovom pa bo iz kombilimuzine vzeta motorna ponudba najboljših agregatov. Leta 2012 se brezstrešni Astri obeta konkurenca v podobi novega Golfa kabrioleta.

Peta generacija priljubljenega modela iz Wolfsburga kabrioleta ni gostila v svoji družini – namesto njega je kupce privabljal Eos s trdo zložljivo streho. Pri tem so volkswagnovci pustili ljubitelje klasičnih platnenih streh na hladnem. Še tri leta bodo morali počakati, da bodo postreženi z novim Golfom Cabriem, ki bo imel prostora za štiri potnike in samodejno pomično mehko streho.

Konstrukcija Golfove strehe je podobna tisti v Audiju A3. Tehnika bo povzeta po kombilimuzinskem Golfu, prav tako dokaj prestižna notranjost. Leta 2012 se torej obeta lepo poletje, ki ga bosta začinila še nova brezstrešna konkurenta, Renault Megane in Ford Focus.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja