Novi BMW serije 5: mala Sedmica?

14. 8. 2008
Deli

Po prenovi serije 3 (o njej pišemo v novicah) in povsem novi Sedmici se v roku dveh let obeta še povsem nova Petica.

Oblikovno bo novi BMW, ki je konkurent prav tako novima Mercedes-Benzu razreda E in Audiju A6, ki prihajata v prihodnjih letih, izhajal iz vznemirljive študije kupeja CS in nove Sedmice. Zaradi večje varnosti ob trku s pešcem, ki jih zahtevajo strožji predpisi, bo motorni pokrov nove Petice višji, prednji del bo strmeje odsekan (kot pri novi seriji 7), na njem pa se bosta bohotili precej bolj poudarjeni ledvički.

Dokaz, da bo BMW-jev prepoznavni oblikovni element precej večji, je tudi na vohunskih fotografijah s testiranj prototipov nove serije 5, ki so bile posnete kje drugje kot na znameniti stezi Nordschleife, kjer inženirji in testniki pilijo novo tehniko. Preizkušati imajo kar precej stvari, saj bodo Bavarci v novi seriji 5 predstavili še izboljšane motorje. Štiri- in šestvaljniki bodo večinoma dvakrat polnjeni, z novimi katalizatorji bodo skrbeli za čistejši izpuh.

Pri izboljševanju motorne palete BMW sodeluje tudi z velikim tekmecem Mercedes-Benzom. Serijsko naj bi v vse nove Petice vgrajevali elemente programa EfficientDynamics, od start-stop sistema, lopatic za bolj aerodinamično prednjo masko (ko motor potrebuje zračno hlajenje, se lopatice odprejo, sicer so zaprte) in regeneracijo zavorne energije.

Vrh motorne ponudbe bo do prihoda M5, ki se bo na cestah pojavil predvidoma leta 2012, dve leti za predstavitvijo 5 limuzine in leto za predstavitvijo 5 Touringa, 4, 4-litrski osemvaljnik z dvema turbopuhaloma in s 406 'konji', za tehnični vrh na področju menjalnikov (prestavna ročica bo na klasičnem mestu na sredinski konzoli) pa bo zadolžen novi ZF-ov osemstopenjski samodejnež, ki je bil premierno predstavljen v novi seriji 7. Večina različic bo sicer opremljena s šeststopenjskimi menjalniki, novi sedemstopenjski z dvema sklopkama pa naj bi bil namenjen M5.

V novi Petici bo zaradi povečane medosne razdalje z 2, 89 na 2, 93 metra več prostora v prtljažniku (prirastek 15 litrov bo povečal 'luknjo na okoli 535 litrov) in na zadnji klopi. Čeprav bo nova Petica v dolžino pridobila 0, 02 metra (dolžina se bo povečala s 4, 84 na 4, 86 metra), v višino pa 4 milimetre, bo teža ostala v okvirjih sedanje generacije. Za to je zaslužna večja uporaba lažjih materialov, predvsem aluminija, na katerega so se inženirji precej opirali pri izdelavi podvozja nove Petice. Spredaj vzmetni nogi z dvojnimi vodili in s stabilizatorjem, zadaj pa večvodilna prema v osnovnih različicah, pri bolje opremljenih pa bo za večje užitke v vožnji skrbel tudi sistem Dynamic Drive, ki zmanjšuje nagibanje karoserije v ovinkih.

Na predstavitvi novega X6 smo inženirje spraševali, ali bo X-ov zadnji diferencial, ki prenaša moč med zadnjima kolesoma, vgrajen tudi v kateri drugi BMW-jev model. Točnega odgovora takrat nismo dobili, zdaj pa je že jasno, da bo ta novi pogon vgrajen tudi v (nekatere) različice nove Petice, ni pa še odločeno, ali ga bodo dobile le štirikolesne različice ali pa tudi le na zadnji kolesi gnane Petice.

Volanski servo bo električni, na željo tudi prilagodljiv z aktivnim krmiljenjem nove generacije, ki ga odlikuje bolj 'naravno' delovanje. Med vožnjo nove Petic si bo voznik lahko pomagal s kopico sistemov. Od Night Visiona nove generacije, ki poudari pešce in druge udeležence v prometu, do opozorilnika na menjavo voznega pasu. Po vzoru Sedmice bo tudi Petica s ConnectedDrivom ponujala dostop do svetovnega spleta.

Potniška kabina bo evolucija sedanje, imela bo večji barvni zaslon, navigacijski in zabavni sistem s trdim diskom kapacitete od 30 do 80 GB, poenostavljeni iDrive z večjimi gumbi, projekcijski zaslon Head-Up pa naj bi bil serijski v vseh različicah. Bomo videli. Vse o novi Petici bo jasno marca 2010 na avtomobilskem salonu v Ženevi, ko bo avtomobil tudi predstavljen. Že prihodnje leto pa bo BMW pričel prodajati nov model PAS, ki bo tehnično zelo podoben novi Petici (enaka platforma), a z nekoliko daljšim medosjem in višjo oddaljenostjo od tal.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja