Novi BMW X1: za mestno gnečo in brezpotja

6. 2. 2009
Deli

BMW bo letos dodal dosjejem X novo, najmanjše in med vsemi X-i najmanj terensko poglavje.

Prihaja X1, ki bo oblikovno zelo podoben skoraj serijskemu konceptu, predstavljenem na lanskem avtomobilskem salonu v Parizu: kupejevske poteze na mišičastem boku, strmo zaokrožen nos in dvojne zadnje luči.

V notranjosti bo v novem X-u zaznati visok položaj sedenja, značilen za (mehke) terence, in kup elementov iz serije 3, vključno z okroglimi merilniki, ročico ročne zavore in novim iDrivom z gumbi za hiter dostop do glavnih funkcij. Tudi ročica šeststopenjskega samodejnega menjalnika je povzeta po seriji 3, prav tako obvolanske ročice za prestavljanje in velik barvni zaslon za navigacijo.

Vpliv serije 1 je viden na volanskem obroču. Prostora je v notranjosti seveda manj kot v X3, vendar naj bi bil X1 kljub dokaj nizki strehi dovolj prostoren. X1 bo tak kot dvignjena Trojka, a naj bi se kljub višjemu težišču (vsega štiri centimetre) SUV peljal tudi športno, po BMW-jevih besedah vsaj tako dobro kot 3 Touring. Z dolžino 4, 46 metra se X1 predstavlja kot tekmec Fordovi Kugi, Volkswagnovemu Tiguanu in podobnim.

X1 bo serijsko opremljen s sistemoma ESP in DSC, štirikolesni pogon xDrive prenaša moč med prednjim in zadnjim kolesnim parom samodejno, običajno v razmerju 40 proti 60, lahko pa gre k osi tudi do 100 odstotkov navora. Po zadnjih informacijah naj bi bil X1 le štirikolesno gnan, različice s pogonom na zadnji kolesi pa, kot kaže, ne bo.

V začetku prodaje X1 bodo na voljo štirje motorji, dva bencinska in dva dizelska. Najšibkejši bo dvolitrski 150-'konjski' bencinski z 200 Nm, nad njim bo enakolitrski in za 27 'konjev' bogatejši in s 350 Nm obdarjeni dizel. Najmočnejša motorja bosta trilitrska, bencinski z 258 in dizelski z 245 'konji'. Prvi s 310 in drugi s 540 Nm.

Vzornik najmanjšega Iksa je seveda X3, ki je ob prihodu na sceno sameval na trgu in oral ledino. Njegov prodajni uspeh je poskrbel za rojstvo številnih SUV-ov, tudi manjših, zaradi katerih bo imel X1 težje delo. A ker glavnih tekmecev iz Mercedes-Benza in Audija še ni na vidiku, bo njegov položaj še vedno dokaj privilegiran.

BMW z zamaskiranimi X1 končuje testiranja. Nazadnje so v finskem Rovaniemiju preizkušali obnašanje sistemov na mrazu in pilili štirikolesni pogon na zasneženih in poledenelih cestah. Še prej so se z nastavitvami ukvarjali na Nürburgingu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja