Obdobje cenejših SUV-ov: Škoda Yeti in Seat Tribu

17. 2. 2009
Deli

Konceptna Seat Tribu in Škoda Yeti jasno napovedujeta širitev prodajne palete češkega in španskega proizvajalca avtomobilov, ki oba sodita pod okrilje velikega Volkswagna.

Pri Škodi se nameravajo resneje podati v razred SUV-ov, v katerem pa seveda ne nameravajo hoditi v zelje matičnemu Volkswagnu (in tudi ne Seatu). Zato lahko pričakujemo, da bo novi Yeti – Slovenci ga dobimo že oktobra, upajmo, da pred prvim snegom sezone 2009/2010 – dimenzijsko in cenovno umeščen pod Volkswagnovega najmanjšega mehkega terenca Tiguana in bo peta modelna linija v Škodini ponudbi.

Pri Škodi so že potrdili, da bodo novega Yetija proizvajali v Kvasinyju. Narejen bo na ogrodju nove Fabie in Octavie, torej bo tudi velikostno umeščen med oba modela. Od Yetija pri Škodi v teh kriznih časih veliko pričakujejo, saj je povpraševanje po velikih mehkih terencih čedalje manjše. Škodini šefi so v šali dejali, da so presenečeni, ker vohuni še niso prišli Yetiju na sled. Pa so!

In posnete fotografije so, če bolje pogledate skozi tančice, dokaz, da bo Škodin novinec zelo podoben konceptu. Prednji del bo domala identičen: meglenki se bosta zajedali v luči, na sredini pa bo velika Škodina maska. Na zadku tretja zavorna luč ne bo tako izstopala, dodan bo seveda brisalnik. Drugačne od konceptovih pa bodo vratne kljuke prednjih vrat.

Yeti bo na voljo s pogonom na prednji kolesni par ali na vsa štiri kolesa. Pri slednjem bo za porazdelitev moči, tako kot pri Octavii 4x4, skrbel Haldex – v osnovi bosta gnani prednji kolesi, če pa bo sistem zaznal potrebo, bo navor poslal tudi k zadnji premi. Menjalniki bodo šeststopenjski ročni in tudi DSG ne bo manjkal. Motorji? Z Volkswagnovih polic. Ponudba bo zelo podobna Fabijini in Octavijini, kar pomeni, da bo na voljo tudi 1, 4-litrski prisilno polnjen bencinski stroj s približno 91 kW. Yeti bo petsedežnik, po SUV-ovsko dvignjen od tal in dodatno zaščiten s plastičnimi robovi.

Seat že ponuja nekakšnega SUV-a, Alteo Freetrack s štirikolesnim pogonom. Toda ker gre le pogojno za mehkega terenca, saj so ga razvili iz enoprostorca (Altee XL), bo prihajajoči Seat Tribu (ime ni potrjeno, je pa povzeto po lanskem konceptu) prvi pravi španski SUV.

Tudi ta Seat bo posnetek Volkswagnovega modela, in sicer Tiguana. Do serijskega Triba sta še vsaj dve leti, zato tudi vohunskih fotografij še ni. Morda bi si mislili, da je priložena ilustracija le za oporo, toda iz španskega patentnega urada so pred časom ušle Seatove skice, na katerih je upodobljen novi Tibu, ki je oblikovno precej podoben 'našemu'.

Od konceptnega se bo razlikoval predvsem po zadku, na katerem odmislite konceptne futuristične luči in si predstavljajte zmes Leonovih in tistih z Audija Q5. Serijski Tribu, katerega obliko je ustvarila ekipa pod vodstvom nekdanjega Lamborghinijevega 'čopiča' Luca Donckerwolka, bo imel v nasprotju s konceptom par dodatnih vrat – kot Tiguan bo petvraten in petsedežen, čeprav pogumneži napovedujejo tudi trivratnega Triba.

Lahko seatovci presenetijo s čim takšnim? Seat bo Triba zelo verjetno predstavil v letu 2010. Kupci bodo imeli na izbiro prednji ali štirikolesni pogon, pri katerem bo tako kot pri Tiguanu za brezskrbnost v vožnji skrbel Haldex. Motorna paleta Triba bo sestavljena iz 1, 4-litrskega in dvolitrskih bencinskih motorjev ter dvolitrskih turbodizlov. Menjalniki bodo šeststopenjski ročni in tudi DSG bo v ponudbi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja