Prihaja najmanjši BMW-jev X

15. 9. 2008
Deli

BMW naj bi že na pariškem avtomobilskem salonu predstavil koncept, ki bo nakazoval na novega člana 'terenske' družine X, serijskega X1 pa naj bi pokazali prihodnje leto, ko naj bi šel pod oznako modelno leto 2010 tudi v prodajo.

Izdelovali ga bodo v Leipzigu, kar nakazuje na BMW-jevo prepričanje, da bo najmanjši X priljubljen predvsem pri evropskih kupcih. Ti naj bi morali za osnovnega X1 plačati nekaj manj kot 30.000 evrov. Od tu bodo šli zneski le še navzgor, končni znesek pa bo seveda odvisen tudi od izbire opreme, posebej dodatne, ki bo za X1 ponujala pomoč pri nočni vožnji, 'head-up' zaslon, iDrive z 10-palčnim monitorjem, povezavo Bluetooth, parkirnega pomočnika in paket priboljškov, ki bo izboljšal užitke v vožnji: od aktivnega volana, prilagodljivega blaženja do sistema Dynamic Performance Control, ki prenaša moč med zadnjima kolesoma.

Da, X1 bodo kot popolnoma pravega SUV-a (višja lega, višje sedenje in boljši pregled nad okolico) poganjala vsa štiri kolesa, na voljo pa bodo tudi različice s pogonom na zadnji kolesi. Oblikovno bo X1 izhajal iz X3, z opazno odrezanim nosom, ki je kompromis med predpisi za varovanje pešcev v primeru trka in aerodinamiko, v njem bo prostora za pet potnikov, vrata prtljažnika pa se bodo odpirala kot pri večjem bratu.

Nova generacija X3 bo v primerjavi z aktualno nekoliko zrasla, zato bo v BMW-jevi ponudbi za 4, 35 metra dolgega X1 več kot dovolj prostora. Za manjšo porabo goriva bodo skrbeli sistemi programa Effi cientDynamics (regeneracija zavorne energije, električni servo, lopatice v motorni maski …), tehnično pa bo X1 zelo blizu seriji 1.

Med motornimi novostmi napovedujejo v sodelovanju s Peugeotom narejen 1, 6-litrski turbobencinski motor z okoli 160 'konji' (namesto dvolitrskega, ki je požrešnejši), drugače pa bo večina motorne ponudbe za X1 sestavljena iz obstoječe ponudbe serije 1, pod velikim vprašajem je le obstoj X1 xDrive 35i z 226 kilovati (306 'konjev'). X1 bo sprva med prestižnimi malimi terenci nekoliko osamljen, a že kmalu bosta največja BMW-jeva konkurenta, Mercedes-Benz in Audi, odgovorila z BLK-jem in Q3.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"