Razkrivamo: Fiat 124 Spider; Ime, ki se bo vrnilo čez pol stoletja - Odkrivamo - Avto Magazin

Razkrivamo: Fiat 124 Spider; Ime, ki se bo vrnilo čez pol stoletja

Nenavadno sodelovanje med Mazdo in Fiatom bo še letos prineslo prvi in najbrž tudi edini skupni izdelek. Mazda je svoj MX-5 že predstavila javnosti in bo tudi v Evropi že kmalu naprodaj. V Hirošimi pa bodo v Mazdini tovarni izdelovali tudi sestrski avtomobil za mlado podjetje FCA.

Razkrivamo: Fiat 124 Spider; Ime, ki se bo vrnilo čez pol stoletja (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
17. 7. 2015

Skupno ime FCA za oba do pred kratkim bolj znana avtomobilska izdelovalca Fiat in Chrysler se še ni uveljavilo, a ker gre tako ali tako za podobno združbo, kot sta jo že pred več kot desetletjem ustvarila Citroën in Peugeot (PSA), ta nova kratica ne bo ničesar spremenila. Se pa občutno spreminja usmeritev vseh italijanskih znamk v novem skupnem koncernu. Vse novosti po vrsti poskušajo šef Sergio Marchionne in njegovi pomočniki nameniti kupcem, ki bolj cenijo žlahtnost in drugačnost. V takšno smer gre tudi zasnova sestrskega modela že omenjenemu Mazdinemu kabrioletu MX-5. Fiat je zdaj tista znamka, kjer bodo od začetka prihodnjega leta prodajali novost z imenom 124 Spider. Fiat je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja kabriolet s tem imenom že imel v svoji ponudbi. Tedaj je bil prodajno kar uspešen, zato so fiatovci znova obudili to ime in tako spremenili prejšnji načrt, da bi skupni izdelek v sodelovanju z Mazdo namenili drugi znamki – Alfi Romeu.

Novi Fiat 124 Spider so vohunski fotografi pred kratkim tudi končno dobili pred objektive v okolici Detroita. Slike močno zakrinkanega prototipa, pri katerem je že videti, da gre za dokončani primerek, so obšle svet, a načrti ameriško-italijanskega FCA kljub temu še niso povsem razkriti. Še zdaj namreč ni znano, ali bo 124 Spider prvič javnosti predstavljen na septembrski avtomobilski razstavi v Frankfurtu ali na novembrski v Los Angelesu. Za sedanjo usmeritev FCA bi bilo vsekakor prej pričakovati, da bodo sejem najnovejših evropskih novosti v Frankfurtu kar izpustili. Pravi trg za Fiat 124 Spider je namreč Kalifornija in druge toplejše države ZDA. Tam obupani novi Fiatovi trgovci od matične znamke zahtevajo več novosti, saj prodaja dosedanjih dveh modelov, 500 in 500L, ne gre tako dobro, kot je obljubljal Marchionne. Nekoliko bolje glede povpraševanja kaže zadnji novosti, Fiatu 500X. A uspeh znamk na ameriškem trgu je v marsičem odvisen od redno prihajajočih novih modelov.

Novi 124 Spider bo oblikovno nadaljeval linijo treh novih Fiatov z oznako 500. Tako naj bi se tudi primerno ločil od 'sestre' Mazde MX-5. Razen povsem drugačnega prednjega dela, kjer bodo drugačni tudi žarometi, bo temeljito fiatovski tudi zadek. Z vohunskih fotografij je tudi videti, da bo avtomobil daljši od MX-5. Ob notranjosti, za katero je pričakovati, da se ne bo pomembno razlikovala od Mazdine, bo Fiat spremenil opremo pogonskih strojev. Namesto Mazdinega dvolitrskega običajnega atmosferskega motorja (SkyActive s 150 'konji') bo pod motornim pokrovom verjetno Fiatov 1,4-litrski motor multi-air, s kakršnim tudi opremljajo druge tri Fiatove modele z oznako 500, ki so naprodaj v ZDA. Na voljo je različica turbomotorja s 160 'konji'. Poleg tega imajo pri Fiatu v ponudbi pri znamki Alfa Romeo še kakšen močnejši motor, a za zdaj tudi glede tega lahko le ugibamo, potrjenih vesti še ni. Vsekakor bi pri Fiatu lahko uporabili tudi močnejše pogonske stroje, če bi za to bilo povpraševanje (in če imajo v pogodbi z Mazdo takšno možnost).

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri