Razkrivamo: Kia Sportage

17. 8. 2015 | Tomaž Porekar
Deli

Medtem ko je večji Hyundai svojega naslednika ix35 predstavil že letos marca v Ženevi in mu tudi nadel novo/staro ime Tucson, pri manjši družbi iz koncerna Hyundai-Kia za zdaj podrobnosti svojega naslednika Sportagea še dobro skrivajo.

A znano je, da ga bomo prvič spoznali septembra na avtomobilski razstavi v Frankfurtu. Tako Tucson kot Sportage si še naprej delita platformo, kar pomeni, da bo ob skorajda identični tehniki obeh modelov pomembna razlika v tistem, kar kupci vidijo ali občutijo, torej pri zunanjosti ter notranjosti avtomobila.

V Kii so se oblikovalci in inženirji glede zunanjosti in opreme notranjosti poskušali nekoliko zgledovati po večjem Sorentu (notranjost, postavitev sredinskega osempalčnega zaslona, kakovost prevlek), medtem ko je zunanjost seveda znova zasnoval šef oblikovanja koncerna Nemec Peter Schreyer. Nekatere poteze novega Sportagea spominjajo na študijo KX3, ki so jo prvič predstavili lani novembra v kitajskem Guangzhou. Ta je sicer predloga za Kijinega še manjšega križanca, ki bo menda za serijsko predstavitev na vrsti v manj kot dveh letih. Nekaj potez Sportagea pa naj bi tudi spominjalo na Sorento, da bi tako zaokrožili videz vseh svojih terencev in križancev v nekakšno skupno celoto.

Pod pločevino ostaja marsikaj nespremenjeno, čeprav je podvozje za obe novosti, Tucsona in Sportagea, novo. Približno v enakem razmerju kot Tucson se bo povečal oziroma podaljšal tudi Kijin križanec, kar pomeni za štiri centimetrov daljšo medosno razdaljo ter za nekaj manj kot decimeter daljšo karoserijo. Tako se bo pomembno izboljšala tudi prostornost.

Pod motornim pokrovom bo v Sportageu na voljo več motorjev, odvisno od tega, kje ga bodo ponujali, saj je tudi Sportage globalni Kijin avtomobil, namenjen vsem trgom sveta. V različicah za evropski trg, izdelovali jih bodo v Kijini slovaški/evropski tovarni v Žilini, bosta na voljo dve bencinski različici 1,6-litrskega motorja, ena s 132 'konji', druga s pomočjo turbopuhala s 175 'konji'. Pri dizelskih motorjih bodo na voljo trije, za dvokolesni pogon bo namenjen 1,7-litrski turbodizel (115 'konj'), v kombinaciji z dvo- ali štirikolesnim pogonom ter ročnim šeststopenjskim ali dvosklopčnim sedemstopenjskim menjalnikom pa bo na voljo dvolitrski turbodizel z različno močjo, s 136 in 185 'konji'.

Začetek prodaje naj bi bil konec letošnjega leta.

Tekst: Tomaž Porekar; ilustracija: Bojan Perko

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja