Razkrivamo: Seatov E-Born bo naprodaj kmalu po Volkswagnovem I.D.

V velikem koncernu Volkswagen je španski Seat le manjši igralec, a nič manj pomemben kot nekateri drugi, večji. To dokazuje tudi načrt, da bo ob temeljni znamki, torej VW, prav Seat drugi, ki bo smel predstaviti svoj električni avtomobil na novi platformi MEB (Modularer Elektrische Baukasten). Avtomobil velikosti sedanjega Leona bo dobil ime E-Born, ki so ga pri Seatu pred časom že zaščitili.

Razkrivamo: Seatov E-Born bo naprodaj kmalu po Volkswagnovem I.D. (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
12. 11. 2018

Kot pravi Seatov šef Luca de Meo (nekoč je pri Fiatu 'iznašel' reinkarnirani 500), so zelo ponosni, da bodo prav pri španski znamki kmalu dobili primeren avtomobil za nove evropske zahteve. Na trg naj bi prišel sredi leta 2020.

E-Born bo podobne velikosti kot Volkswagnov I.D. z internim dodatkom Neo, torej model, ki naj bi po pričakovanjih večine nadomestil Golfa. Z dolžino okoli 4,3 metra bo seveda ohranil mere nižjega srednjega razreda. Imel pa bo precej daljšo medosno razdaljo, ta bo 2,83 metra, kar je kar 20 centimetrov več, kot jo ima Golf ali Leon. Posledica tega bo precej več prostora za potnike (toliko kot v Passatu). Zasnova električnih avtomobilov, kakršni naj bi bili tisti z uporabljeno platformo MEB, se od običajnih kar precej razlikuje tudi glede drugih sestavnih delov. Motor bo pri Seatu v zadku, kaj veliko prostora prtljažniku ne bo odvzel. Celotna baterija bo v dnu vozila.

Prav glede sestave baterije bo še največ razlik, sicer se tehnično posamezni modeli ne bodo razlikovali. Tako bo tudi Seat lahko ponudil tri različne velikosti baterij, osnovna bo z zmogljivostjo 48 kilovatnih ur. To bo zadostovalo za doseg nekaj več kot 330 kilometrov. Za zahtevnejše kupce (za višjo ceno) bosta na voljo še dve zmogljivosti – za doseg okoli 400 ali celo 500 kilometrov. Razumeti je, da bodo lastniki oziroma uporabniki električnih avtov na osnovi MEB lahko avtomobile polnili na običajnih priključkih (s 7,2 kW ali 11 kW) ali pa s priključkom za hitro polnjenje z zmogljivostjo 125 kilovatov.

Glede oblikovanja E-Borna je novi Seatov šef oblikovanja Alejandro Mesonero pripravil precej manj radikalno oblikovno zasnovo, kot je ta predvidena za Volkswagnovega Nea. A tudi E-Born bo le eden od številnih električnih avtomobilov, ki so zdaj v izdelavi v koncernu VW. Na nedavni predstavitvi nove platforme v Dresdnu so najavili kar 27 čisto električnih novosti med letoma 2020 in 2022. Če bodo kupci razumeli te novosti in bodo pripravljeni zanje globoko seči v žep, jih naj bi v celotni generaciji popolne Volkswagnove elektrifikacije naredili celo 10 milijonov avtomobilov. Za osnovnega E-Borna z dosegom okoli 350 kilometrov napovedujejo ceno okoli 30 tisoč evrov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri