Razkrivamo: Škoda Fabia SUV/Polar

Pri Škodi so se pred nekaj leti odločili, da razširijo izbor svojih modelov, ker lahko le tako nagovorijo še večje število kupcev. Tako je nastal načrt za največjo modelsko ofenzivo, ki naj bi se končala do leta 2020. Dotlej bomo lahko vsako leto v njihovih prodajnih salonih našli po dve novosti.

Razkrivamo: Škoda Fabia SUV/Polar (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
12. 8. 2016

Seveda je kot na dlani, da morajo nove kupce iskati v novih segmentih, tu pa so terenci in križanci edini, ki omogočajo širitev baze kupcev. Prva njihova novost, Kodiaq, je že tik pred predstavitvijo. Za osnovo razvoja je pri njem služil nekoliko podaljšani Tiguan, z dolžino okoli 4,7 metra pa bo Kodiaq pomemben predvsem za rast prodaje na Kitajskem, čeprav bodo z njim zadovoljni tudi evropski kupci. V Škodinih načrtih igra pomembno vlogo druga generacija Yetija. Ta bo bratranec pravkar predstavljenega Seata Atece, tako po dolžini kot po tem, da bodo oba izdelovali v Škodini tovarni v Kvasinyju. Yeti bodo predstavili prihodnjo pomlad na ženevski avtomobilski razstavi, s prodajo pa naj bi začeli čez dobro leto.

Nato pa bo pri Škodi v ponudbi križancev zazevala luknja v še nižjem razredu, kjer bi pravzaprav s svojim izdelkom, nekakšno Fabio SUV, že zdaj lahko želi prodajne uspehe. A proti razvojni politiki modelov vedno dela čas, na hitrost snovanja novosti pa vpliva razpoložljivost investicij, beri denarja za novosti. Kljub odličnim rezultatom, vsakoletnim postavitvam novih prodajnih rekordov in dobrim poslovnim izidom (Škoda je precej bolj dobičkonosna kot matična znamka Volkswagen), si lahko privoščijo pač le tisto, kar so pred tem že razvili v koncernu. Novega majhnega križanca pa bo najprej dobil Volkswagen z novim Polom SUV. V kakšno smer pri njem gredo, so nakazali že ob predstavitvi študije T-Cross Breeze na pretekli ženevski avtomobilski razstavi. Osnova za avtomobile obeh znamk, Volkswagna in Škode, bo nekoliko osvežena v milijonih primerkov uporabljena platforma MQB. To prav zdaj konstrukcijsko prenavljajo zaradi snovanja novega Polovega rodu (predstavitev Ženeva 2017), kar bo pomenilo, da bodo vsi manjši modeli koncerna Volkswagen dobili osnovno tehniko Golfa.

Fabia SUV se bo morebiti imenovala Polar, ime kroži v številnih napovedih novosti naslednjih let v avtomobilskem tisku, a ga Škoda ni uradno potrdila. Vsekakor pa bo za predstavitev in prodajo nared leta 2019. V dolžino bo novi križanec meril okoli 4,15 metra, nekaj centimetrov manj kot predvideni T-Cross. V osnovi bo na voljo le s sprednjim pogonom, če bo na voljo štirikolesni, bo odvisno predvsem od razvoja avtomobilskega trga v prihodnjih nekaj letih. Te vrste križancev pri tekmecih dobro uspevajo brez tega dodatka, ki avtomobil podraži in mu poveča maso ter tako zniža rezultate povprečne porabe goriva. Kakšna bo motorna paleta, je odvisno od tega, kako se bodo kupci odzvali na Volkswagnov načrt, da pri Polu ukine ponudbo turbodizelskih pogonskih različic. Tako bo osnovni motor zagotovo novi bencinski trivaljnik, ki so ga pri Škodi pred kratkim prvič predstavili v Octavii. Da bo tudi Fabia SUV oziroma Polar imel dober videz, pa se nam ni treba bati, za to skrbi slovaški šef oblikovanja Jozef Kabaň, ki je že z novostmi, kot so Octavia, Superb in Kodiaq, požel občudovanje in odobravanje. (TP)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri