Volkswagen Passat za Pariz

22. 9. 2010
Deli

Ena glavnih zvezd prihajajočega avtomobilskega salona v Parizu bo nedvomno nova generacija Volkswagnovega Passata. Novi Passat naj bi bil prikazan tako v limuzinski kot kombijevski izvedbi.

V notranjosti bo novi Passat bolj kakovosten in napreden, po vzoru prestižnejšega CC-ja in da se odlepi od aktualnega Golfa (in hudega konkurenta Škodinega Superba), čeprav bo še vedno klasik. Nove bodo notranje vratne opore (ročice), za dotik občutljiv zaslon navigacijske naprave bo mogoče upravljati z glasom, volan, poznan že iz Golfa, pa si bo mogoče omisliti tudi kot ogrevanega.

Po novem Touaregu bo novi Passat povzel luči, ki samodejno prilagajajo snop svetlobe, na krovu bo tudi sistem, ki bo preprečeval, da bi voznik nepričakovano zapeljal z voznega pasu, menjavanje pasov bo lažje tudi zaradi opozorilnika na mrtve kote, vožnja pa lahkotnejša tudi zaradi tempomata s funkcijo samodejne zaustavitve. Brez oblikovalske revolucije bo imela nova generacija tudi novo zunanjost, ki bo še naprej klasična in ne bo vzbujala pretiranih čustev, a bo hkrati elegantna in v službi uporabnosti, zlasti pri kombijevskem Variantu.

Vodja Volkswagnovih oblikovalcev Walter de'Silva je s kromiranimi deli in detajli poudaril prestižnost modela in dodal občutek tridimenzionalnosti. Še posebno je mnenje o nerevolucionarni obliki logično, če na novega Passata gledamo kot na temeljito prenovljenega, in ne povsem novega. Osnova sedme generacije je tako enaka, a še boljša. Passat bo zaradi uporabe več lažjih materialov lažji, izboljšali bodo tudi geometrijo podvozja, kar bo prineslo več voznega udobja in dinamike pa boljšo lego in stabilnost. Nove bodo tudi zavore.

Motorna zgodba se začenja z 1, 2-litrskim bencinskim TSI-jem s 105 'konji', ki bo vstopna ponudba med bencinskimi. To bo tudi edini motor s petstopenjskim ročnim menjalnikom, vsi drugi bodo namreč imeli šeststopenjskega, najmočnejša med bencinci bosta 3.6 FSI V6 z okoli 300 'konji' in 2.0 BiTDI (biturbo) z 220 'konji', med dizli pa DSG. Dvosklopčni menjalnik bo seveda na voljo tudi za doplačilo. Med bencinskimi motorji bodo tudi motor leta 1.4 TSI s 122 'konji', 1.8 TSI s 160 in 2.0 TSI z 211 'konji', vsi že poznani iz drugih modelov ali aktualnega Passata.

Vstopni model med dizli bo 105-'konjski' 1.6 TDI, nad njim pa 2.0 TDI v dveh različicah moči, 140 in 170 'konjev', kar je tudi pričakovano. Oba najmočnejša motorja bosta prišla v paketu s štirikolesnim pogonom 4Motion, ki bo na izbiro tudi pri nekaterih drugih agregatih.

Ilustraciji: Bojan Perko

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja