'Ogljikovi krediti' tudi v EU?

13. 10. 2017 | Jure Šujica
Deli
'Ogljikovi krediti' tudi v EU? (foto: Profimedia)
Profimedia

Gre še za enega v vrsti poskusov Evropske Unije za hitrejše zmanjševanje izpušnih plinov.

Po poročanju tiskovne agencije Reuters naj bi Evropska Unija v boju proti zmanjšanju izpuhov razmišljala o uvedbi tako imenovanih 'ogljikovih kreditov'. Gre za tako imenovane certifikate ali dovoljenja podjetij, da v ozračje izpuščajo določeno količino ogljikovega dioksida ali njemu podobnega toplogrednega plina, pri čemer je en kredit dovoljenje za izpuh ene tone omenjenih plinov. Namenjeni so tako državam, kakor tudi privatnim podjetjem.

Predlog za uvedbo ogljikovih kreditov, ki ga bodo poslanci v Evropskem parlamentu v pregled prejeli 8. novembra predvideva znižanje ravni škodljivih izpustov na 40 odstotkov nižjo raven, kot leta 1990, to pa naj bi dosegli do leta 2030. Načrt vključuje tudi predlog, da bi se po evropskih cestah do leta 2030 vozilo  med 25-35 odstotkov osebnih ter 30-40 odstotkov dostavnih električnih vozil.

Pomisleki proizvajalcev o nepripravljenosti na EV

Evropska Unija se pri predlogu zgleduje po ameriški zvezni državi Kalifornij, ki je prva uvedla ogljikove vodike. Avtomobilski proizvajalci sicer lobirajo, da bi izpuste zmanjšali le za 20 odstotkov, kar pa je za EU zaradi Volkswagnove afere, povezane z goljufanjem pri izpušnih plinih, ki je pred dvema letoma izbruhnila v ZDA težko sprejemljivo.

V zvezi s pomisleki proizvajalcev, da je infrastruktura za električne avtomobile v Evropi zaenkrat še precej pomanjkljiva pa Evropska unija v sklopu predloga pripravlja načrt financiranja za vlade, regije in mesta, ki predvideva skupno 800 milijonov sredstev, namenjenih za izgradnjo javnih polnilnic. Dodatno pa naj poleg tega med leti 2018 in 2020 zagotovili še 200 milijonov evrov sredstev za razvoj baterij za električne avtomobile

Jure Šujica

Foto: Arhiv AM

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol