Pikes Peak v znamenju elektrike

30. 6. 2015
Deli
Pikes Peak v znamenju elektrike

Gorski dirki na Pikes Peak, ki je potekala zadnji konec tedna, bi lahko nadeli status prelomne, saj sta se na prvi dve mesti uvrstila električna avtomobila.

20-kilometrsko stezo, ki v 156 ovinkih premaga 1440 metrov višinske razlike, je s časom 9 minut 07,222 sekunde najhitreje prevozil Rhys Millen in z električnim dirkalnikom Drive eO postavil novi rekord proge za električna vozila. Absolutni rekord je tudi po letošnji dirki namreč ostal v rokah Sebastiana Loeba, ki je leta 2013 v predelanem Peugeotu 208 s Pikes Peakom obračunal v za električne dirklanike (in vse ostale tudi) nedosegljivih 8 minutah 13.878 sekunde. Na drugo mesto se je tudi uvrstil električni avtomobil, E-Runner, ki so ga pomagali razviti pri Rimac Automobilih (testirali pa pri Akrapoviču), Nobuhiro "Monster" Tajima pa je progo v njem prevozil v 9 minutah in 32,401 sekunde.

Čast bencinskih avtomobilov je na tretjem mestu branil Paul Dallanbach, ki je v avtomobilu PVA s časom 9 minut 36,496 sekunde izboljšal tudi rekord za avtomobile z odkritimi kolesi. Šele na četrtem mestu in dobrih devet sekund za Dallanbachom je bil najhitrejši bencinski avtomobil s pokritimi kolesi Porsche BBI z Jeffom Zwartom za volanom.

Med motociklističnimi znamkami je najbolj izstopala Honda, za katero je vozil tudi Jeffrey Tigert, ki je na Hondi CRB 1000 kot najhitrejši motociklist s Pikes Peakom opravil v 10 minutah in 2,735 sekunde.

Kot vsako leto doslej je bila dirka na Pikes Peak pestro zbirališče zelo raznolikih avtomobilov in voznikov, tako da je bil moralni zmagovalec pravzaprav vsak, ki je pripeljal od starta do cilja, pa naj je vozil starodobnik, tovornjak ali čistokrvni dirkalnik.