Playboy predstavlja: Porsche 911 turbo S

30. 9. 2010
Deli

S kot super. Porsche 911 turbo S je v vsem boljši od osnovnega turba: je močnejši, ­hitrejši, lažji, varčnejši in celo cenejši.

Na nemški avtocesti: pred vami na levem pasu znova počasnela. Turbo je povsem na koncu s svojimi močmi, daj, umakni se že. V takih trenutkih jasno začutite, da se je splačalo kupiti turba S. Stopite na plin in se samozavestno odpeljete mimo. S 315 kilometri na uro.

No, bodimo iskreni: takšen dvoboj pri veliki hitrosti bi trajal dve minuti, ker počasnela sama doseže hitrost 312 kilometrov na uro – tovornjakarski avtocestni dvoboj za tiste z debelejšimi denarnicami. Jasno pa naj bo, da ni nekaj dodatnih kilometrov največje hitrosti tistih, zaradi katerih se splača kupiti različico S 911 turba.

Ogromnih 30 tisočakov evrov dodatka zahtevajo pri Porscheju za dodatno črko. Za to morajo obstajati razlogi. So mogoče v moči motorja?

Turbo S iz 3, 8-litrskega bokserskega motorja iztisne 30 'konjev' in 50 njuton­metrov navora več kot osnovna različica, če si drznemo 185 tisoč evrov na kolesih sploh tako poimenovati.

A goli podatki o moči niso odločilni. Je teža? Različica S je, zanimivo, deset kilogramov lažja od navadnega turba. A spet papirnata reč. Kako pa je s porabo goriva? S iz vsake kapljice bencina iztisne več moči, saj kljub povečanim zmogljivostim ne porabi nič več. No, poraba je tu postranska stvar.

Pojdimo še globlje. Turbo S je pri pospeševanju od 0 do 100 kilometrov na uro hitrejši za 0, 4 sekunde, izboljšava za več kot deset odstotkov pa je v tem svetu kot svetlobno ­leto. S kot super hiter. Po drugi strani pa, kaj je pomežik očesa proti celotnemu življenju?

Resnično smo se namučili, da bi to časovno prednost kar najbolj občutili, v njej uživali. Na avtocesti in okoliških podeželskih cestah nam ni uspelo, saj je že navadni turbo pravi cestni izstrelek. Ob prižgani zeleni luči na semaforju pusti za seboj vse, kar nima recimo Ferrarijeve značke.

Pri vseh drugih ni pomembno, kakšni so, iz porscheja jih boste na koncu dvoboja vedno gledali v vzvratnih ogledalih.

Če hočete S začutiti, se morate z njim zapeljati na dirkališče. Mehanska zapora diferenciala, variabilna razdelitev navora in večja hitrost v ovinkih. Celo najboljši Porschejev voznik je bil na 20-kilometrskem Nürburgringu s turbom S le dve sekundi hitrejši kot z navadnim turbom. Toliko je jasno. Že ta bolje drži v ovinkih, kot nam dovoli lepotica na desnem sedežu.

V čem je torej skrivnost turba S? Na koncu je jasno: v denarcih. Turbo S cab­rio stane 229.365 evrov, turbo cabrio s povsem enako opremo pa je na koncu celo dražji, če si kupec na seznamu dodatne opreme izbere doplačljive dobrote.

Tipični kupec devetstoenajstice se po pravilu odpelje s polno opremljenim avtomobilom. Če se odloči za turba S, ne dobi le dodatnega odmerka moči, ampak celo privarčuje.

Tehnični podatki (cabrio)

  • dolžina: 4450 mm
  • širina: 1852 mm
  • višina: 1300 mm
  • teža: 1670 kg
  • pospešek od 0 do 100 km/h: 3, 4 s
  • največja hitrost: 315 km/h
  • motor: 6-valjni, bokser
  • gibna prostornina: 3800 cm3
  • moč: 390 kW (530 'konjev')
  • navor: 700 Nm
  • razmerje teža/moč: 2, 99 kg/'konja'
  • cena: od 229.365 €

Informativno

  • Turbo: 185.489 €
  • Turbo S: 215.509 €
  • Razlika: 30.020 €
  • Turbo cabrio: 199.537 €
  • Turbo S cabrio: 229.365 €
  • Razlika: 29.828 €

Tekst in foto: Michael Görmann (vir: Playboy.si)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja