Po letu 2030 v Sloveniji konec prodaje avtomobilov s klasičnimi motorji? - Novice - Avto Magazin

Po letu 2030 v Sloveniji konec prodaje avtomobilov s klasičnimi motorji?

S novo strategijo vlada želi spodbuditi nakup vozil, ki jih bodo poganjala alternativna goriva.

Po letu 2030 v Sloveniji konec prodaje avtomobilov s klasičnimi motorji? Arhiv AM
12. 10. 2017

Vlada je na današnji seji sprejela julija predlagano strategijo na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Sloveniji, ki predvideva, da bi bilo z letom 2030 nemogoče opraviti prvo registracijo vozila, katerega izpuh proizvede več kot 50 gramov CO2 na prevožen kilometer. Danes tovrstne rezultate dosegajo (večinoma) le električni in priključno-hibridni osebni avtomobili.

Ukrep bo veljal tako za nova vozila, kakor tudi za vozila, ki so bila pred tem že registrirana v drugih državah in bi jih posamezniki ali podjetja želela uvoziti v Slovenijo. S tem ukrepom vlada sledi tudi drugim evropskim državam, kot je na primer Nizozemska, ki je pred dnevi napovedala enak ukrep, prav tako pa naj bi ga realizirala v letu 2030.

Kot alternativa bencinu in dizlu poleg elektrike tudi vodik

V sklopu strategije pa je vlada napovedala tudi dodatne ukrepe na področju širjenja avtomobilov z električnim pogonom. Glavni poudarek naj bi bil pri širitvi omrežja električnih polnilnic. Do leta 2021 naj bi v Sloveniji tako že stalo 269 javnih polnilnic z močjo do 22 kilovatov in še dodatnih 269 polnilnic z močjo nad 22 kilovatov. Leta 2030 naj bi bilo javnih polnilnic že več kot 20 tisoč. Poleg tega naj bi dobili v Sloveniji  naslednjih štirih letih skupno še 1022 električnih polnilnic v zasebnih gospodinjstvih in 660 polnilnic v zasebnih podjetjih. Za nakup posamezne zasebne polnilnice bo vlada namenila 1.000 evrov subvencije. S temi ukrepi načrtujejo, da se bo do leta 2030 delež električnih avtomobilov na naših cestah dvignil na 17 odstotkov.

Drugi del vladne strategije, ki se nanaša na razširitev in popularizacijo alternativnih pogonskih goriv pa predvideva povečanje deleža avtomobilov s pogonom na vodik. Za tovrstne namene sicer v Sloveniji danes stoji ena nedelujoča polnilnica, v prihodnosti pa nameravajo postaviti še med tri in sedem novih polnilnic. Tako, kot za nakup električnih avtomobilov pa je tudi za nakup avtomobilov, ki jih bo poganjal vodik oziroma vodikove celice, predvidena subvencija v višini 7.500 evrov. Pogoj za dodelitev subvencije je namreč ta, da avtomobil ob svojem delovanju v zrak ne spušča ogljikovega dioksida, tega pa ga avtomobili, ki kot pogonsko sredstvo uporabljajo vodik, izpolnjujejo.

Jure Šujica

Foto: Arhiv AM

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri