Porsche Cayenne E-Hybrid s 44 kilometri električnega dometa

3. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

Na trg bo zapeljal proti koncu letošnjega ali pa na začetku prihodnjega leta, na voljo bo tudi s sistemom za hitro polnjenje baterij.

Porscheju je s predstavitvijo druge generacije modela Panamera uspelo narediti uspešnico, k še večjemu uspehu pa je nato pripomogla predstavitev hibridnih različic, ki so med kupci najbolj zaželene. Nič čudnega torej, da se je Porsche zdaj odločil in hibridni pogonski sklop vgradil v svojega največjega SUV-a, model Cayenne, ki je bil zadnje čase na udaru kritik zaradi uporabe spornih umazanih dizlov.

Nov dodatek v prenovljeni paleti omenjenega modela se imenuje Cayenne E-Hybird. In če se osredotočimo na njegovo vsebino, naj zapišemo, da se pod pokrovom skriva trilitrski V6 motor, ki ga je Porsche okrepil z enim turbo puhalom, motor pa proizvede 340 'konjev' oziroma 250 kilovatov moči. Temu je Porsche namenil še en elektromotor z močjo 100 kilovatov, kar pomeni skupno 350 kilovatov moči. To zadostuje za pospeške od 0 do 100 kilometrov na uro v petih sekundah in najvišjo hitrost 253 kilometrov na uro.

Glede na motorno moč se zdi, da bi lahko pričakovali še nekoliko višje hitrosti, a navsezadnje je bistvo hibridov njihova učinkovitost in varčnost, kjer pa se Cayenne resnično izkaže. Porsche namreč obljublja porabo goriva med 3,2 in 3,4 litra na 100 kilometrov po (sicer starejšem standardu merjenja) NEDC. Ob tem je treba omeniti, da avtomobil lahko zgolj s pomočjo elektromotorja doseže hitrost 135 kilometrov na uro in prevozi do 44 kilometrov.

Manj kot dve uri in pol za napolnitev baterij

Za napajanje motorja bo skrbel nekoliko posodobljen baterijski sklop, katerega kapaciteta je z 10,8 zrasla na 14,1 kilovatne ure. Za njegovo polnjenje bo serijsko skrbel 3,6-kilovatni polnilec, ki bo baterijo napolnil v 7,8 ure pri moči 10 amperov in napetosti 230 voltov. Ta čas pa je mogoče občutno zmanjšati z močnejšim, 7,2-kilovatnim polnilcem, ki lahko baterijo napolni v le dveh urah in 18 minutah, pri čemer pa je čas polnjenja mogoče nastaviti s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu.

Navzven se Cayenne E-Hybrid od klasičnega bencinsko gnanega brata ne razlikuje kaj dosti. Le v živo zeleno obarvane zavorne čeljusti in značke na boku vozila dajejo vedeti, da gre za nekaj posebnega. Druge novosti, ki jih avtomobil prinaša, pa so še 22-palčna platišča, nekoliko posodobljen informativno-zabavni sistem, prvič pa bo na voljo tudi 'head-up' zaslon oziroma projiciranje pomembnih podatkov na vetrobransko steklo vozila, ki bo podatke prikazoval v barvah.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja