Porsche od Audija zahteva odškodnino zaradi afere Dieselgate

10. 10. 2017 | Jure Šujica
Deli

Po poročanju nemškega časnika Bild naj bi Porsche od podjetja iz Inglostadta zahteval znesek v višini 200 milijonov evrov.

Očitno koncernske povezave med podjetji v avtomobilski industriji ne pomenijo prav veliko, ko gre za denar. To se je sedaj izkazalo v Nemčiji, od koder prihaja vest, da naj bi se Porsche odločil za tožbo proti Audiju – oba proizvajalca sta v lasti Volkswagna – zaradi dobave tako imenovanih 'bolnih motorjev', kot se je julija letos izrazil predsednik uprave Porscheja Uwe Hück. Po njegovem mnenju naj bi bili takrat s strani Audija zavedeni.

Po najnovejših informacijah pa je sedaj prišlo do stopnjevanja napetosti med podjetjema. Porsche namreč od Audija zahteva 200 milijonov evrov odškodnine na račun stroškov, ki naj bi jih utrpel zaradi vgradnje motorjev s prirejeno programsko opremo v svoja vozila. Stroški naj bi nastali zaradi vpoklica 22.000 avtomobilov modela Cayenne, opremljenimh s spornimi 3-litrskimi V6 TDI motorji. Le ti so namreč potrebovali nadgradnjo programske opreme in menjavo nekaterih strojnih komponent, s čimer so zadostili zahtevanim okolijskim standardom. Nobeno izmed vpletenih podjetij tožbe zaenkrat ne želi komentirati.

Postopno opuščanje dizelskih motorjev

Zaradi afere 'dieselgate' se je stuttgartski proizvajalec športnih avtomobilov sedaj odločil, da bo nekoliko počakal s predstavitvijo nove generacije njihovega SUV-a z dizelskim motorjem. Cayenne s prenovljenim dizelskim motorjem naj bi tako na ceste zapeljal v prihodnjem letu, najverjetneje pa bo na voljo zgolj kupcem v Evropi, ki so sicer tradicionalno (še vedno) najbolj naklonjeni dizelskim motorjem, tudi zaradi občutno nižjih cen goriva.

Odločitev, da bo Porsche model Cayenne z dizelskim motorjem v prihodnje ponujal zgolj evropskim kupcem je zgolj dokaz več, da naj bi do leta 2020 popolnoma opustili vgradnjo dizelskih agregatov v svoje avtomobile. Namesto tega naj več pozornosti namenili razvoju električnih motorjev in 'plug-in' hibridov, kakršen je v zadnji generacije Panamere z oznako E-Hybrid.

Jure Šujica

Foto: Porsche

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja