Porsche opustil proizvodnjo vseh dizelskih avtomobilov

20. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

Poleg vedno bolj stroge zakonodaje je razlog za opustitev proizvodnje tudi čedalje manjše zanimanje kupcev za tovrstne avtomobile.

Ko je leta 2002 na ceste zapeljal prva generacija Porschejevega športnega terenca Cayenna, se je veliko ljubiteljev znamke čudilo tej potezi. Navsezadnje je Porsche do takrat proizvajal izključno športne avtomobile, za povrhu vsega pa je bil Cayenne od vsega začetka na voljo tudi z dizelskim motorjem. A čeprav se je poteza nemške znamke marsikomu zdela presenetljiva, je obrodila sadove, saj je avtomobil postal uspešnica, dizli pa so nato prišli tudi v dva 'nešportna' avtomobil', modela Macan in Panamero.

Po 16 letih pa je Porsche obrnil novo poglavje v svoji zgodovini. Po vseh težavah z dizelskimi agregati, ki jih ima zadnja leta koncern Volkswagen, se je vodstvo Porscheja odločilo, da bo iz ponudbe umaknilo avtomobile z dizelskimi motorji. Ta odločitev je bila pričakovana, saj se kupci obeh SUV-ov in Panamere čedalje pogosteje odločajo za nakup različic z bencinskimi hibridnimi pogonskimi sklopi. Britanski portal Autocar tako poroča, da naj bi po besedah Oliverja Blumeja dizelske različice omenjenih vozil obsegale le še 15 odstotkov celotne prodaje v letu 2017.

Večja pozornost razvoju elektromotorjev

Odločitev Porscheja je precej povezana z uvedbo novega standarda o učinkovitosti avtomobilskih pogonskih sklopov WLTP, ki počasi stopa v veljavo. Ta standard bi namreč zahteval dodatna vlaganja v razvoj dizelskih motorjev, čemur pa se je Porsche – v 16 letih uporabe niso razvili svojega dizla, uporabljali so koncernske motorje – odpovedal proti koncu lanskega leta. Odločitev o koncurazvoja in izdelave dizlov pa utemeljujejo tudi s tem, da se je za enako potezo že pred časom odločil glavni konkurent Range Rover, ki je končal proizvodnjo dizelskega Velarja.

Porschejevo odločitev je mogoče razumeti tudi z drugega zornega kota. Medtem ko podjetje nikoli ni razvilo dizelskega motorja, pa že lep čas (in vse bolj) intenzivno razvija prvi popolnoma električni pogonski sklop. Ta bo premiero doživel v modelu Mission-E, pričakovati pa je, da bo kmalu po prihodu te limuzine na trg zapeljal tudi prvi električni SUV. Tabi glede na zanimanje javnosti za hibridne Porscheje (vsaka druga prodana Panamera je opremljena s hibridnim pogonskih sklopom) lahko takoj postal prodajna uspešnica.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja