Porsche z novim sistemom do večje varnosti v primeru akvaplaninga

Nova tehnologija je bila sprva namenjena le dražjim različicam modela 911, a bo zdaj v vseh modelih vgrajena serijsko.

Porsche z novim sistemom do večje varnosti v primeru akvaplaninga (foto: Porsche) Porsche
6. 1. 2019

Porsche 911 je eden izmed najprepoznavnejših športnih avtomobilov vseh časov. A čeprav gre za športnika, ki po novem lahko že v serijski različici preseže najvišjo hitrost 300 kilometrov na uro, gre po drugi strani za avtomobil, ki ga veliko lastnikov – še posebno lastniki vozil novejših letnikov – uporablja za vsakodnevne potrebe. To pa pomeni tudi vožnjo v dežju in še težjih razmerah.

Voziti običajen avtomobil v dežju je zagotovo težje kot po suhem, še toliko bolj pa, ko gre za avtomobil z več sto kilovati moči in motorjem, nameščenim v zadku avtomobil kot pri Porscheju. Slednji so tako še bolj dovzetni za težave, povezane s tako imenovanim akvaplaningom. Oprijem sprednjih pnevmatik je namreč v tem primeru še nekoliko slabši kot sicer. A očitno so pri Porscheju s predstavitvijo nove generacije našli rešitev za tovrstne težave, tako imenovan dežni program vožnje.

Ideja, stara skoraj tri desetletja

Gre za serijsko vgrajen sistem v vseh avtomobilih nedavno predstavljene nove generacije 911, ki temelji na majhnih senzorjih oziroma mikrofonih, vgrajenih v sprednje koloteke avtomobila. Ti namreč merijo intenzivnost pljuskanja vode izpod koles, s tem pa posledično merijo tudi količino vode na cestišču. Sistem nato javi priporočilo za vklop omenjenega programa, ta pa nato omeji navor motorja, ga preusmeri na ožji sprednji kolesni par, poleg tega pa aktivira še zračna krilca na zadku vozila. Vse to ne nazadnje pripomore k večjemu oprijemu predvsem sprednjih koles in ne nazadnje večji varnosti.

Čeprav gre za nov sistem, je Ulrich Morbitzer, vodja razvoja športnih avtomobilov za portal Automotive News, pojasnil, da gre pravzaprav za koncept, ki ga je Mercedes-Benz začel razvijati že leta 1990, a je bil za tisti čas preveč napreden. Danes je po drugi strani po mnenju Morbitzerja ta sistem za voznike modela 911 enostavno nujen, saj se vozniki ne zavedajo nevarnosti akvaplaninga. Tudi zato je bila sprejeta odločitev, da bo sistem postal del serijske opreme prav pri vseh izvedbah.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri