Porscheju pol milijarde kazni v zadevi Dieselgate

S tem je bila izrečena kazen še zadnji izmed Volkswagnovih znamk, obtoženih prevare v aferi Dieselgate. A zadeve še vedno ni konec.

Porscheju pol milijarde kazni v zadevi Dieselgate (foto: Porsche) Porsche
8. 5. 2019

Zaključuje se še eno poglavje v zadevi Dieselgate. Dobra tri in pol leta po izbruhu afere je namreč odločitev sodišča dočakala tudi nemška avtomobilska znamka Porsche, ki je imela pravzaprav v celotni zadevi precej veliko vlogo. V svoje najbolje prodajane modele Cayenne, Macan in Panamera je namreč vgrajevala sporne trilitrske dizelske agregate, ki jih je znamki pravzaprav dobavljal Audi. Epilog tega je bila napoved tožbe Porscheja proti Audiju, hkrati pa je Porsche takrat napovedal – in pozneje uresničil – ukinitev prodaje vozil z dizelskimi motorji.

No, ne umik iz prodaje ne to, da Porsche pravzaprav ni proizvajal lastnih dizlov, nista pomagala pri tem, da bi se znamka izognila plačilu kazni kazni. Sodišče v Berlinu je tako znamki naložilo skupno 535 milijonov evrov kazni, kar so potrdili tudi pri Porscheju. Ob tem so iz Stuttgarta sporočili, da se na razsodbo sodišča ne nameravajo pritožiti, s čimer je tako ta postala pravnomočna. Kazen je sicer sestavljena iz štirih milijonov evrov kazni za prekršek in 531 milijonov evrov, kolikor naj bi na račun prevare znašal dobiček znamke.

Čas za posameznike

S to razsodbo je bil tako za znamke kot take v Nemčiji zaključen kazenski proces proti še zadnji izmed trojice znamk koncerna Volkswagen, ki je nemškega velikana stal zajeten kup denarja. Ne nazadnje je morala matična znamka v Nemčiji (poleg 30 milijard evrov v ZDA) plačati milijardo evrov odškodnine, temu pa je treba prišteti še 800 Audijevih milijonov in zdaj 535 Porschejevih milijonov. Skupen znesek v Evropi tako znaša 2,35 milijarde evrov, še vedno pa so tukaj tudi odprte civilne tožbe lastnikov vozil, ki bi lahko še osiromašile račun koncerna.

A medtem ko je kazenski pregon priti Volkswagnu končan, tega ne moremo trditi za nekatere nekdanje in sedanje člane uprav podjetij. Poleg nekdanjega generalnega direktorja Martina Winterkorna naj bi se preiskovalci lotili aktualnih prvakov koncerna, predsednika Hansa Dieterja Poetscha in Herberta Diessa, ki naj delničarjev podjetja ne bi pravočasno obvestila o nepravilnostih v podjetju.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri