McLaren predstavlja popolnoma nov avtomobil, namenjen premagovanju dolgih razdalj

15. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

McLaren Grand Touring bo namenjen paru potnikov z nekaj več prtljage, kot so je lastniki britanskih športnikov vajeni.

Sredinsko nameščen motor, dva sedeža, ostra silhueta, številska oznaka v imenu in v obliki bumeranga zaključen par sprednjih žarometov. Vse to so zaščitni znaki skoraj vseh vozil znamke McLaren, vsaj ko govorimo o modelih, ki so na trg prišli kot serijski modeli, začenši z modelom 12C. Temu sledi tudi novi McLaren Grand Touring ali krajše GT, le da v imenu nima številke, niti nima žarometov s prepoznavnim zaključkom. Gre namreč za popolnoma nov avtomobil, ki pa ima kljub poreklu s svojimi brati le malo skupnega.

Kot že ime narekuje, gre za avtomobil, ki naj bi bil sposoben v kratkem času prevoziti velike razdalje, ali bolje povedano, daljša potovanja paru potnikov. Če smo pri Mclarnih navadno vajeni špartansko zasnovanih kabin, je zgodba v tem primeru popolnoma drugačna. Namesto ozkih, športnih in iz ogljikovih vlaken izdelanih sedežev bo namreč GT ponujal popolnoma usnjeno notranjost, saj se bo usnje (ali pa alkantara oziroma kašmir) bohotilo tudi po vratih, na armaturni plošči in še kje. In čeprav bo v primeru bele notranjosti kabina izredno svetla, bo ta občutek še poudarjalo stekleno strešno okno.

Omenili smo, da bo GT namenjen potovanjem, kar posledično pomeni tudi potrebo po kolikor toliko velikem prtljažnem prostoru. Za voznikom in sopotnikom se tako pod steklenim pokrovom ne bo sončil osemvaljnik, temveč prostor za prtljago. Obema potnikoma bo tako na voljo kar 420 litrov prtljažnega prostora zadaj in še dodatnih 150 litrov spredaj; skupaj 570 litrov, kar je povsem primerljivo s sodobnimi karavani srednjega razreda. Pri McLarnu ob tem radi dodajo, da bo prostor (ob 4,7 metra skupne dolžine vozila) za prtljago dolg 185 centimetrov in tako dovolj prostoren tudi za prevoz smuči.

Po zmogljivostih še vedno športnik, ampak ...

V osrčju avtomobila, znotraj monokoka iz ogljikovih vlaken, se bo vseeno še vedno bohotil popolnoma nov štirilitrski osemvaljnik z dvema turbo puhaloma in močjo 620 'konjev' – prevedeno v danes pogosteje uporabljano enoto to pomeni 456 kilovatov. Ta bo zagotavljal najvišjo hitrost 326 kilometrov na uro in pospeške z mesta do 100 kilometrov na uro v le 3,2 sekunde – številke, ki se jih ne bi sramovali niti najbolj športno orientirani avtomobili.

So pa pri McLarnu celostno mislili na udobje enega ali dveh potnikov v vozilu. Tako se niso posvetili le izkoristku prostora, motorju ter vodljivosti in uporabi žlahtnih materialov v kabini, temveč so pripravili še enega od bolj naprednih infozabavnih sistemov. Ta bo med drugim na sedempalčnem ponujal navigacijski sistem z realnim prikazom stanja prometa Here, sistem pa bo povezan z avdio sistemom znamke Bowers & Wilkins s kar 12 zvočniki, med katerimi bodo na voljo nizkotonec z ohišjem iz ogljikovih vlaken in membrano iz kevlarja.

McLaren prihod novinca na trg napoveduje ob koncu tega leta, že zdaj pa je znana njegova cena. 163.000 funtov ali 186.900 evrov bo treba odšteti zanj, kar pomeni, da se bo po ceni uvrščal nekje v razred modela 570GT.