Premiera: Seat Ibiza, petič. Širša, nižja in krajša, a prostornejša

1. 2. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Prva iz koncerna Volskwagen na platformi MQB A0. Na voljo bodo štirje paketi opreme.

Seat bo sredi letošnjega leta začel prodajati peti rod Ibize. Povsem novo konstrukcijo avtomobila bodo javnosti prvič predstavili na avtomobilski razstavi v Ženevi v začetku marca. Za naslednjo Ibizo pri Seatu pravijo, da bo velik korak naprej, za kar bo poskrbel osvežen videz zunanjosti, konstrukcija, ki je našla nekaj novih centimetrov prostora v kabini avtomobila, kljub temu, da je ostala dolžina skorajda povsem nespremenjena, ter številne novosti na področju zagotavljanja varnosti. Seatova Ibiza je tudi prvi avtomobil v koncernu Volkswagen, pri katerem so uporabili novo konstrukcijsko osnovo, platformo MQB A0 (MQB=modularna platforma s prečno postavljenim motorjem).

Prostorski čudež: čeprav je krajša, nudi več prostora potnikom

Ibiza je pridobila notranjo prostornost predvsem na račun precej povečane širine avtomobila (za 8,7 cm), sicer pa je dva milimetra krajša in en milimeter nižja kot njena predhodnica. Za bolj dinamično držo avtomobila poleg širših kolotekov (+6 cm) poskrbi tudi spremenjena medosna razdalja, ki so jo povečali na 2,564 m (za 9,5 cm). V notranjosti jim je uspelo dodati 3,5 cm prostora za noge potnikov na zadnjih sedežih, za 63 litrov pa so tudi povečali prtljažnik, ki zdaj sprejme kar 355 litrov prtljage (po Seatovih podatkih naj bi bil največji v razredu).

Od 80 do 150 'konjev'

Za pogon bo na voljo nekaj različnih turbobencinskih in turbodizelskih motorjev. Osnovni bencinski je litrski trivaljnik, pri katerem bosta na voljo 95- ali 115-'konjska' izvedenka (osnovna 60 'konjska' bo na voljo le na nekaterih trgih). Štirivaljni TSI z delovno prostornino 1,5 litra in 150 'konji' bo na voljo od konca leta. Motor 1,6 TDI bo imel tri možnosti izhodne moči: 80, 90 ali 115 'konjev'. Ob tem bo na voljo še motor na stisnjen naravni plin – TGI s 95 'konji'. Za prenos moči na prednji pogonski kolesi bodo na voljo pet-, šest- ali sedemstopenjski menjalnik (prva dva sta ročna, zadnji dvosklopčni).

Poudarek na varnosti

Ibiza bo na voljo v štirih različicah opreme; kot Reference, Style, FR in XCellence. Zadnji dve sta enakovredni (tudi cenovno), razlika bo le v tem, da bo oprema pri FR bolj športna, pri XCellence pa bolj prestižna.

Vse Ibize bodo imele serijsko nameščen sistem za preprečevanje naleta na pešca, pa tudi sicer bo na voljo dolg spisek sodobne varnostne in zabavne opreme. To omogoča nova konstrukcijska osnova MQB A0, katere sestavni del je tudi precej trdnejša pločevinasta karoserija iz trdnega jekla. Aktivni tempomat, preprečevalnik naletov, vstop brez ključa, parkirni pripomočki s kamerami za popoln pregled okolice avtomobila, večji zaslon na dotik s številnimi možnostmi povezovanja (s pametnim telefonom in vzpostavitvijo internetne točke) bodo omogočili, da bodo imeli tudi kupci Seatove Ibize na voljo sodoben majhen avtomobil.

Tomaž Porekar
foto: Tomaž Porekar, tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja