Predsednik BMW: Električna mobilnost je glavna prioriteta podjetja

15. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli

BMW je sicer že sedaj med vodilnimi proizvajalci električnih in hibridnih avtomobilov na svetu, delež pa se le še veča.

Avtomobilska znamka BMW, v katero poleg BMW-ja in njegove električne divizije ‘i’ spada še Mini načrtuje v letošnjem letu prodati skupno 200.000 novih vozil, od tega pa naj bi kar polovico prodaje, 100.000 vozil predstavljali električni in hibridni avtomobili. Poleg tega je ravno včeraj BMW predstavil še različico modela i8 z 'dodatkom' Roadster, hibridnega športnika brez strehe.

Predsednik uprave BMW-ja, Harald Krüger pa je pred kratkim za kanadsko spletno stran Canadian driving.ca tudi uradno izjavil, da je usmeritev in razvoj električne mobilne glavna prioriteta podjetja. Ob tem dodaja, da bodo pri tem lahko veliko bolj prilagodljivi, kot konkurenca, saj imajo tako za razvoj, kot izdelavo komponent za električni pogon vse kapacitete na voljo v lastni tovarni: »Malo proizvajalcev lahko doseže to. Sami pa se na drugi strani lahko hitro odzivamo na potrebe in zahteve posameznega segmenta.«

Izziv za nove proizvajalce ni zgolj izdelava električnih avtomobilov

Da je njihova strategija vse bolj usmerjena v izdelavo električnih in hibridnih avtomobilov priča tudi podatek, da je trenutno v ponudbi podjetja na voljo kar 10 različnih električnih in hibridnih modelov, skupno pa so samo septembra prodali 10.000 tovrstnih vozil. Poleg tega pa so na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili kar štiri nove ali prenovljene modele električnih avtomobilov: i3, Concept X7 iPerformance, i Vision Dynamics in pa Mini Electric Coupe, pri čemer je proizvodnja slednjega že potrjena.

Preskok k izdelavi električnih avtomobilov bo po drugi strani za proizvajalce, ki se zaenkrat še ne ukvarjajo z izdelavo električnih ali hibridnih avtomobilov zahteven korak, saj bodo morali razmisliti o načinih proizvodnje, polnjenja, kakor tudi razgradnje tovrstnih avtomobilov, ob enem pa se spopasti še z drugimi izzivi in tehnologijami, kot je avtonomna vožnja, ki tudi počasi prihajajo v redno rabo. Krüger je v zvezi s polnjenjem izjavil, da bo potrebno stremeti k nekemu standardu za polnjenje, saj si podjetja ne morejo privoščiti več različnih načinov polnjenja, ob enem pa je to precej nerodno tudi za kupce. Bo morda BMW tisti, ki bo postavil ta standard?

Jure Šujica

Foto: Arhiv AM