Predstavljamo: Audi A7 Sportback

10. 8. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Športno eleganten kot kupe, udoben kot limuzina in uporaben kot Avant – tako svoji novosti med velikimi avtomobili pravi Audi. A7 Sportback se zgleduje po dveh že realnih tekmecih, Mercedesovem CLS-u in lastnem A5 Sportbacku. Hkrati pa je tudi napoved tistega, kar bo v začetku prihodnjega leta sledilo kot A6.

Ker bo novi A7 cenovno umeščen takoj pod Audijevo vodilno limuzino, A8, je tudi zanj značilno, da si v njem lahko omislite skoraj vse iz sedanje tehnološke zakladnice avtomobilske ponudbe, skratka popoln 'high-tech'.

Vrsta karoserijskih sestavnih delov iz aluminija, torej lahka gradnja, zagotavlja manjšo težo. Notranjost pa se lahko meri že s kakovostjo, za katero uporabljamo pojem obrtniška žlahtnost.

Za pogon bo na voljo eden od štirih V-šestvaljnikov, najmanjši, trilitrski turbodizelski bo kljub obilni moči (150 kW oz. 204 KM) v povezavi z menjalnikom multitronic povprečno na kilometer prevožene poti izpustil le 139 g CO2.

Športno podvozje pa bo predstavilo še dodatne zanimive rešitve, na primer izredno odziven in natančen elektro-hidravlični volanski mehanizem. Sploh pa se neverjetno širi seznam elektronskih podpornih ter informacijskih in zabavnih sistemov.

Petvratni kupe je združevanje udobja in športnosti. Med potovanjem v kabino prodre še manj voznega šuma, pri pospeševanju pa potniki uživajo v uglajenem zvoku enega od šestvaljnikov.

Karoserijska zgradba je dokaj lahka, saj so Audijevi inženirji sestavili aluminijevo in jekleno pločevino v trdno kletko.

Štirim vratom na boku so v pomoč tudi velika zadnja prtljažna vrata, kar omogoča preprosto nakladanje in uporabno prostornino (535 litrov ob uporabljenih sedežih in 1.390 litrov ob prevrnjeni zadnji klopi).

A7 Sportback je dolg 4, 97 metra, širok 1, 91 metra in visok 1, 42 metra.

V primerjavi s študijo, ki jo je Audi prvič pokazal na salonu v Detroitu v začetku leta 2009, se zunanjost A7 ni veliko spremenila, le geometrija pokrova žarometov in značilna maska, Audijev okvir, sta posodobljena in elegantnejša.

Audijevo zunanjost še poudarjajo vpadljivi žarometi z LED-vložkom. Dvojne serijske ksenonske žaromete lahko nadomestijo takšni iz svetlečih diod (LED), s čimer se tudi poraba električne energije v avtomobilu občutno zmanjša.

Zadnje luči so serijske v tehniki svetlečih diod. Oblikovalsko je A7 napoved nekaterih novosti v Audijevem pristopu (tudi za novega A6).

Dolg motorni pokrov in kratek prednji previs sta novost, dobro pa se s tekočim prehodom kupejevskega zadka sklada tudi sorazmerno dolga medosna razdalja.

V notranjosti največji vtis na novega opazovalca naredi vodoravna linija, ki objema voznika in sovoznika in ustvarja občutek prijetne varnosti. Pečat žlahtnega sloga pa pusti tudi izbira kakovostnih materialov, usnja, lesa, kovin in umetnih snovi, ki jo dopolni temeljita končna izdelava.

A7 Sportback je po pred kratkim predstavljenem A8 povzel vrsto pametnih rešitev, ergonomija upravljanja pa je še bolj izdelana kot pri 'osmici'. Informacijsko-upravljavski center MMI je še poenostavljen, manj je dodatnih gumbov.

Voznik (lastnik) si lahko kot opremo za doplačilo omisli tudi predvajalni zaslon v vetrobranskem steklu ('head-up').

Zmogljiv trdi disk navigacijske naprave omogoča višjo stopnjo uporabe, tudi sledilna ploščica omogoča, da kar z nekaj napisanimi črkami najdemo naslov v navigaciji ali mobilnem telefonu.

Z dodatkom povezave prek modula UMTS pa se je mogoče povezati še z internetnim ponudnikom Google Earth in navigacijske podatke dopolniti s slikami poti, kamor smo se namenili.

Omeniti velja tudi prilagodljiv tempomat, ki z dodatkom Stop&go omogoči, da se avto samodejno premika in ustavlja, če stojimo v koloni.

Ob štirih motorjih z območjem največje moči med 150 in 220 kW (204 in 300 'konji') sta na voljo dve različici pogona.

Če je prednji, je eden od motorjev povezan z gnanima kolesoma z multitronicom, torej stalnim prilagodljivim prenosom moči (CVT), če pa je štirikolesni (Quattro), za spreminjanje prestavnih razmerij skrbi športni sedemstopenjski menjalnik S-tronic (dvosklopčni).

Moč na cesto prenašajo precej velika kolesa, s premerom kolesnih obročev od 18 do 20 palcev, za zanesljivo ustavljanje pa poskrbijo zavore s štirimi zračenimi koluti.

Za dobro lego na cesti in stalno prilagajanje cestne podlage skrbi serijski Audi drive select, za večje udobje pa (za doplačilo) zračno vzmetenje.

Kdaj in koliko?

Audi A7 Sportback bo v osnovni različici v Nemčiji stal 51.650 evrov, dobavljati pa jih bodo začeli letošnjo jesen.

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja