SVETOVNA PREMIERA: Ford predstavil električnega Mustanga z dosegom 600 kilometrov!

18. 11. 2019 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Morda bo koga zmotilo ime, a novi električni Ford ni zgolj podoben eni največjih avtomobilskih ikon, temveč ima v sebi tudi veliko Mustangovega DNK.

Priča smo pravi mali revoluciji. Prvič v 55-letni zgodovini namreč Ford širi Mustangovo družino s povsem električnim avtomobilom in tako se Mustang Mach-E pridružuje kupeju, kabrioletu in specialnim različicam. Poleg povsem električnega pogona (v katerega so mimogrede pri Fordu vložili več kot 11 milijard dolarjev) prinaša še osveženo tehnologijo in povsem nov osrednji zaslon ter predvsem njegovo vsebino.

Inženirji zatrjujejo, da bo Mach-E enako svobodomiseln, kot je najbolje prodajani kupe na svetu, seveda pa zunanji opazovalec najprej zazna obliko. Te so se jasno inženirji tokrat lotili nekoliko drugače. Jasno predvsem zato, ker je bil osnova avtomobila baterijski sklop. Nova platforma, namenjena povsem električnim avtomobilom, je narejena tako, da so baterije skrite v dnu avtomobila, posledično pa so lahko oblikovalci navkljub baterijam naredili eleganten avto, ki z obliko takoj da vedeti, h kateremu modelu spada, hkrati pa s svojo velikostjo in prostornostjo nudi varno zatočišče petim odraslim osebam in njihovi prtljagi.

Tako kot pri večini električnih avtomobilov, se tudi Mach-E postavlja z dvojnim prtljažnikom. Ob klasičnem zadaj, ki ponuja od 402 do 1420 litrov prostornine, je na voljo še dodatni pod prednjim pokrovom; ta je (po vzoru Pume) primeren tudi za odlaganje umazanih ali mokrih stvari, saj je opremljen s posebnim odtokom, kar pomeni, da lahko 100-litrski prostor speremo tudi s tekočo vodo.

Infozabavni zaslon v velikosti prenosnika

Notranjost odlikujejo preproste, a elegantne linije. Pri Fordu zatrjujejo, da so se enako temeljito kot zunanjosti in pogonu posvetili tudi notranjosti. Tudi zato voznika in potnike pričakajo odlični sedeži, všečen in zajeten volanski obroč, ki lepo sede v roke, številni odlagalni prostori ter seveda dva velika zaslona. Manjši pred voznikom je namenjen osnovnim informacijam, ki jih sicer ponujajo klasični merilniki, osrednji, kar 15,5-palčni zaslon pa je namenjen vsemu drugemu.

V prvi vrsti je podpora komunikacijsko-zabavnemu sistemu Sync nove generacije, ki poleg trenutne vsebine (trenutne zato, ker bo vsebino mogoče brezžično nadgrajevati) pozorno spremlja voznikove navade in samodejno prilagaja vsebino zaslona tako, da je ta kar se da vozniku prijazna in uporabna. V primerjavi s prejšnjim sistemom Sync 3 je novi dvakrat hitrejši, predvsem pa je preprostejši za uporabo, najsi gre za navigacijo, predvajanje glasbe ali povezavo s pametnim telefonom. Prav slednjemu so namenili veliko pozornosti, saj naj bi zaslon in sistem dovoljevala, da uporabnik s svojim telefonom  upravlja prek zaslona.

To seveda pomeni, da Apple CarPlay in Android Auto delujeta brezžično, hkrati je vozniku na voljo brezžično polnjenje mobilnega telefona. Slednjega sicer lahko uporablja tudi sopotnik, a po Fordovih izkušnjah in raziskavah imajo sopotniki raje telefon v rokah, zato so potniku na sprednjem sedežu namenili še USB in USB-C vtičnici. Udobje izboljšujejo še odličen B&O zvočni sistem, katerega zvočnike so elegantno vgradili v vrata in armaturno ploščo, ter opcijsko panoramsko steklo, ki je prevlečeno s posebno infra rdečo zaščito in pripomore k hladnejši notranjosti poleti in toplejši pozimi.

2x4 ali pa 4x4

Mustang Mach-E bo na voljo z dvokolesnim (zadnja os) ali štirikolesnim pogonom in z dvema sklopoma baterij. Osnovni sklop bo ponujal baterijo s kapaciteto 75,7 kilovatnih ur, močnejši (podaljšani doseg) pa 98,8 kilovatnih ur. Če bo pogon speljan samo k zadnjemu pogonu, bo vozniku v kombinaciji z osnovno baterijo na voljo 190-kilovatni elektromotor (258 'konj'), z močnejšo pa 210-kilovatni motor (285 'konj'). Prva kombinacija naj bi zadoščala za 450 kilometrov z močnejšo baterijo in močnejšim elektromotorjem pa naj bi Mach-E prevozil kar 600 kilometrov. Štirikolesni pogon bo vozniku z osnovnim baterijskim sklopom ponujal enako moč, a 30 kilometrov krajši doseg, v kombinaciji z večjo baterijo pa bo moč motorja 248 kilovatov oziroma 337 'konj', kar bo zadoščalo za 540-kilometrski doseg.

Na domači vtičnici bo ura polnjenja zadoščala za 14 kilometrov, Fordova hitra hišna polnilnica v uri polnjenja poskrbi za 62 dodatnih kilometrov, ionity hitra polnilnica (150 kW) pa v 10 minutah baterijo napolni za 93 kilometrov.

Ob lansiranju bo s slednjim pogonskim sklopom opremljena različica First Edition. Dodatno bo Ford po vzoru običajnega Mustanga ponudil tudi različico GT. Ta bo na voljo samo z večjo baterijo, moč elektromotorja pa bo kar 342 kilovatov oziroma 465 'konj'. Vozniku bo hkrati in takoj na voljo še 830 Nm navora, kar naj bi zadostovalo, da bo Mustang Mach-E z mesta do 100 km/h pospešil v manj kot petih sekundah. Tako kot je običaj v klasično gnanih avtomobilih, bo tudi Mach-E ponujal tri različne vozne programe: Whisper, Engage in Unbridled, ki bi jih lahko sopomensko imenovali tudi Eco, Normal in Sport. Odvisno od izbranega voznega programa se bodo prilagajali odzivnost elektromotorja in volanskega obroča, notranja osvetlitev in vsebina na zaslonu pred voznikom.

Evropske cene sicer se niso znane a za primerjavo - v Ameriki bo osnovni Mach-E po odbiti subvenciji, na voljo že za dobrih 35.000, najmočnejši Mach-E v najboljši različici GT pa za dobrih 50.000 dolarjev.

Ford Mustang Mach-E bo na svetovne ceste pripeljal konec prihodnjega leta. Najmočnejša različica GT (ki je mimogrede videti fantastično), bo luč sveta ugledala sredi leta 2021.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"