Predstavljamo: Hyundai i40 CW

Sonata je preteklost. Novi Hyundai, ki ga bomo prvič videli v začetku marca na salonu v Ženevi, se bo v novem 'družinskem' slogu imenoval i40. Z dodatkom CW, ker bo ta korejska znamka v Evropo najprej poslala kombijevsko različico.

Predstavljamo: Hyundai i40 CW (foto: tovarna) tovarna
7. 2. 2011

Videz novega i40 je še skrivnost, ampak le delna. Korejci so namreč že v drugi polovici leta 2009 predstavili novo Sonato, najprej za domači trg in nato še za ameriškega. Na obeh se je novost, peti rod modela s tem imenom (od začetka leta 1988), zelo dobro uveljavil in se že odlično prodaja. Hyundai pa je v zadnjem desetletju imel s Sonato v Evropi kar precej težav. Zadnja dva rodova sta bila povsem mimo okusa evropskih kupcev. Z novim i40 naj bi našli rešitev za boljšo prodajo, ker na evropskem trgu v višjem srednjem razredu (Passat, Mondeo) najbolj prodajajo karoserijske različice s petimi vrati, kot kombi ali pa s 'hitrim', kupejevskim zadkom. Tako je oznaka CW tudi že v družinskem slogu, saj je tudi kombijevski i30 dobil takšen dodatek.

Hyundai je tudi že objavil prve risbe i40, drugače pa je s fotografijami. Čeprav smo v okviru obiska Hyundaievega osrednjega konstrukcijskega in razvojnega oddelka v Namjangu, jugozahodno od glavnega južnokorejskega mesta Seul, i40 CW že lahko preizkusili na internih testnih stezah, za zdaj lahko o obliki poročamo le v besedi …

Pričakovanja, da se bomo ob našem obisku korejskega polotoka, ki leži južneje kot Ljubljana (približno na isti zemljepisni dolžini kot Gibraltar ali Sicilija), izognili prvemu decembrskemu valu snega in mraza v Evropi, se žal niso uresničila. Temperature okoli ničle so že na vožnji iz Seula proti Namjangu močno skrbele naše vodiče, evropske predstavnike Hyundaia. »Upajmo, da ne bo deževali ali snežilo, ker potem z vožnjo i40 ne bo nič,« nas je prestrašil Stefan P. Henrich, vodja stikov z javnostjo pri Hyundai Europe. Ko so nas pripeljali do vratarja centra v Namyangu, nas je čakalo presenečene: »Oddajte mobilne telefone in fotoaparate!« Potem smo se nekaj časa počutili, kot bi bili goli …

A na ploščad pred lepo, novo (in toplo) zgradbo so začeli voziti avtomobile. Nekaj je bilo limuzin in zadaj so imele napis Sonata, nekaj kombijev je bilo povsem brez napisov. Potem pa hitro za volan!

Prvi vtis o i40 je zadovoljiv. Je to naslednik Sonate? Oblikovno prava revolucija. A teh smo zdaj pri Hyundaiu že vajeni, sploh odkar je lansko pomlad na ceste prišel ix35. Ta je prvi evropski Hyundaiev model, ki je oblikovan v skladu z izhodišči oblikovalskega sloga, imenovanega 'fluidic sculpture'. Vsekakor bo i40 v začetku pravo presenečenje na cestah, saj je oblika prijetna in prav uglajena, za Hyundai nekaj povsem novega.

Sonata in i40 sta v osnovi seveda popolnoma enaka avtomobila, le da bodo nekatere poteze prilagojene evropskemu okusu, poleg tega je različica s kombijevskim zadkom za zdaj namenjena le Evropi, kjer bo na voljo od pozne pomladi. Kasneje bo evropskim kupcem na voljo tudi i40 v limuzinski izvedbi, ki bo svojo evropsko premiero slavil na frankfurtskem IAA sredi prihodnjega septembra, prodajati pa ga bodo začeli konec leta.

Oblikovno seveda izstopa zadek, kjer so pomembno mesto dobile zadnje luči LED, oblikovanje pa je slonelo na osnovni temi pri Sonati, silhueti krila v letu. Prtljažni prostor pod velikimi zadnjimi vrati daje občutek prostornosti (a natančnih podatkov o zmogljivosti še ni bilo na voljo).

V primerjavi z dosedanjo Sonato je i40 precej drugačen avtomobil. Dolžina sicer ni zrasla, a kolesa so pomaknili bolj naprej in nazaj in tako zmanjšali previse, seveda se je povečala tudi medosna razdalja, za 61 milimetrov.

V i40 bo Hyundai vgrajeval tudi dva motorja, ki ju sicer v njihovi ponudbi Sonate za preostale dele sveta ni: 1,6-litrski bencinski in 1,7-litrski turbodizelski, ki ju sicer lahko že spoznavamo v nekaterih drugih Hyundaievih evropskih modelih.

Prvi vozni vtisi so zadovoljivi, a seveda še ne popolni. Preizkusne steze v Namjangu niso niti preveč zahtevne, niti ne nadomestijo luknjastih in zavitih slovenskih cest, niti nemških avtocest (čeprav je bilo mogoče na manjšem, nekajkilometrskem ovalu pospešiti celo do 180 kilometrov na uro). Avtomobil pa odlično drži smer, je – kljub električnemu servu – lepo in natančno vodljiv, turbodizelski motor pa tudi primerno zmogljiv (a nekoliko glasen).

S Sonato je torej v Evropi konec Hyundaievih glasbenih poudarkov. A i40 CW precej obeta, glasbeno (klasično) bi se ta nadgradnja pravzaprav morala imenovati – koncert.

Mere

dolžina - 4.770 mm 
širina - 1.815 mm 
višina - 1.465 mm 
medosna razdalja - 2.770 mm

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri