Predstavljamo: Volkswagen Transporter; Čustven prihod

15. 7. 2015
Deli

Ob prihodu novega Transporterja je marsikateremu ostal cmok v grlu, nekateri so celo potočili solzo sreče. Razlog seveda ni velik tovorni del, čeprav je veliko mojstrov življenjsko odvisnih od njega, ampak prijetni spomini na mladostne vragolije.

Transporter, Multivan in Caravelle so tri poimenovanja istega avtomobila, le z drugačnim namenom: eden je namenjen prevozu materiala, drugi bolj glasnega tovora, ki mu rečemo tudi potniki. Na vrhu spiska je seveda različica California, ki nas vselej spomni na kakovostno preživljanje prostega časa. Šesta generacija ima za seboj zgodovino, ki je za prste obliznit. Nizozemski Volkswagnov uvoznik Ben Pon je že leta 1947 dobil idejo, da bi na osnovi nekaterih sestavnih delov Beetla naredili dostavnik, in legenda je bila rojena. Nadaljevanje je dobesedno ovito v oblak dima – se še spominjate hipijevskih časov, ko je marsikatera mladenka izgubila nedolžnost v podobnem vozilu, kot je na vodilni fotografiji? Ste mogoče tudi vi kar ob cesti zvili kakšen džojnt in se prepustili mavričnemu vzdušju?

Kako močan vtis je pustil nekdanji predhodnik, priča podatek, da so ga v Braziliji nehali izdelovati šele pred slabima dvema letoma. Toda časi se spreminjajo in z njimi avtomobili ter, hočeš nočeš, tudi ljudje. Na predstavitvi v Amsterdamu (smo mogoče prej omenili omamne substance?) je legendarni Mark Knopfler, eden ustanoviteljev skupine Dire Straits, zaigral njihove najuspešnejše komade. Mojster igranja na kitaro ima že 65 let in verjetno je nekoč kakšno ušpičil tudi v takrat priljubljenem Bulliju. Kot gospod glasbenik z veliko začetnico tega sicer ni javno priznal.

Šesta generacija nima samo novega zunanjega videza, ampak tudi novejše motorje, bolj izpopolnjeno armaturno ploščo in je seveda polna asistenčnih sistemov, ki jih je pobrala od evropskega avtomobila leta Passata. Aduti so tu in bojazni, da bi jo novi Mercedes-Benzov razred V povsem zasenčil, ni. Nov prednji del z izrazitejšo masko ter žarometi v LED-tehnologiji skriva novejše motorje, ki lahko ustrezajo tudi okoljskim normam EU6. Po napovedih bo nova serija T pri nas na voljo tako s starejšimi motorji (EU5) po približno enaki ceni kot tudi s tehnično bolj dodelanimi (EU6), za ceno katerih se še pogajajo, saj so v Nemčiji dražji za okoli dva tisočaka. Novinec pride k nam že junija in po načrtih naj bi letos prodali okoli 820 vozil – torej tako starih kot novih! Če pomislimo, da so jih leta 2014 prodali 800, je ocena realna. Trg vozil do 3,5 tone je sicer pri nas velik okoli 8.000 enot in kljub dejstvu, da je podatek za okoli tretjino prenapihnjen, je Volkswagen vodilni. Nikar ne bodite preveč jezni, ker še ni točnih podatkov o ceni in tehniki, saj moramo opozoriti, da bomo do slovenske premiere odšli še na dinamično mednarodno predstavitev, kjer bo vse znano. Zato sledite prihodnjim Avto magazinom!

Začeli so z motorji, zato mi dovolite končati misel. Ponudili bodo šest motorjev, štiri nove TDI-je in dva bencinska TSI-ja. Pri dvolitrskem turbodizlu boste lahko obkljukali različne moči, saj ponujajo od 62 do 150 kilovatov (62 kW/84 'konjev', 75/102, 110/150 in 10/204). Najmočnejši ima kar 450 njutonmetrov največjega navora, ki ga razvije pri 1.400 do 2.400 vrtljajih. Za prihajajoči okoljski normativ EU6 (predvsem za zmanjšanje NOx) so se dobro pripravili, saj so avtomobile oziroma gospodarska vozila opremili s serijskimi sistemi start-stop, katalizatorjem SCR in aditivom adblue. To je umetno pridobljena 32,5-odstotna sečnina, ki iz izpušnih plinov odstranjuje strupene dušikove okside. Postopek dovajanja je seveda samodejni, voznik mora le paziti, da na 7.000 kilometrov doda 13 litrov tega aditiva. Pri bencinskih motorjih imate dve možnosti, saj lahko pri dvolitrski prostornini izberete 110-kilovatno (oziroma 150 'konjsko') različico ali 150-kilovatno (oziroma 204-'konjsko). Menjalniki so sicer odvisni od motorja, vendar se lahko razvajamo s sedemstopenjskim dvosklopčnim DSG-jem in pet- ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Če gledamo na celotno ponudbo, so pri vseh motorjih porabo gorivo v povprečju zmanjšali za liter na 100 prevoženih kilometrov. Štirikolesni pogon seveda ostaja, le pogledati je treba na spisek dodatne opreme.

Armaturna plošča je šla v korak s časom, zato boste lahko pri bolje založenih različicah (torej vseh razen pri osnovnem paketu opreme) srečali za dotik občutljive zaslone velikosti 5 in 6,33 palca. V nasprotju s predhodnikom boste lahko pri armaturni plošči imeli več izbire, med drugim bodo ponujali tudi dvobarvno barvno podlago, ki bo odlično dopolnjevala dvobarvno zunanjost. To so v znamenje spoštovanja do tradicije znova obudili, le da se morate odločiti med štirimi možnostmi (glej v vsebino). Asistenčnih sistemov je res veliko, naj omenimo sistem DDC (udobna, normalna ali športna vožnja), samodejno zaviranje v mestu, aktivni tempomat ACC, aktivne žaromete, parkirna tipala, kamere, pomoč pri vožnji s hriba, dodatno ogrevano vetrobransko steklo itd.

V potniški različici ponujajo največ devet sedežev, v tovorni pa prtljažnik prostornine 3,5, 4,4 oziroma 9,3 kubičnega metra (glede na to, ali govorimo o dvojni kabini, kabini s tremi sedeži ali različici s podaljšano medosno razdalji in povišano streho). Nosilnost je od 502 do 1.224 kilogramov, T6 lahko vleče tudi 2,5 tone težko prikolico.

Več podatkov prihaja v prihodnjih mesecih, med njimi tudi slovenska cena. Če bo Transporter kot gospodarsko vozilo predvsem zanesljiv delovni stroj, pa potniškim različicam dvobarvna odprava res pristaja. Pa smo spet pri čustvih, čeprav bi človek v poklon dobrim starim časom še danes kar imel prvo oziroma drugo generacijo kultneža, kajne?

Besedilo Aljoša Mrak Foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja