Prodaja dizlov v Evropi najnižja po letu 2001

2. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Prodaja dizlov še naprej hitro upada, kar so zabeležile prav vse najpomembnejše znamke.

Leto 2018 je bilo za prodajo in prihodnost dizlov brez dvoma eno izmed najbolj ‘črnih’. V luči afere Dieselgate so namreč nekatera nemška mesta že začela uvajati zapore nekaterih ulic v mestnih središčih, teh pa bo v prihodnje le še več. Dizlom na drugi strani vse bolj obračajo hrbet tudi avtomobilski proizvajalci – Toyota jih je z izjemo modela Land Cruiser že izločila iz ponudbe – zato ne preseneča, da njihov delež prodaje še naprej pada.

Trend upada prodaje dizlov smo prvič opazili že leta 2017, ta pa se je, kot rečeno, nadaljeval tudi lani. Če je bila tako še leta 2015 z dizelskimi motorji opremljena več kot polovica vseh v Evropi prodanih avtomobilov, je po podatkih britanske družbe Jato Dynamics njihov delež lani znašal le še 36 odstotkov. To je na drugi strani le malenkost več kot leta 2001, ko so dizli zaradi nizke porabe goriva začeli postajati alternativa pogonskim agregatom s pogonom na bencin in hkrati 19 odstotkov manj kot leta 2011, ko je delež dizlov znašal 55 odstotkov.

Dizli najpomembnejši za Land Rover

Zanimivo je sicer, da dizli sicer še vedno ostajajo najbolj priljubljena izbira voznikov v šestih evropskih državah, med drugim na Irskem, Portugalskem in v Italiji. Italija je sicer takoj za Nemčijo druga država po številu prodanih dizlov lani v Evropi, tretje mesto pa je zaradi sicer vsesplošnega upada prodaje novih vozil v Veliki Britaniji 'prevzela' Francija.

Izredno zanimiv pa je na drugi strani zgornji graf, ki prikazuje, kolikšen delež prodaje predstavljajo dizli pri najpomembnejših znamkah. Največ, več kot 85 odstotkov vseh novih avtomobilov so z dizelskimi motorji opremili pri Land Roverju. Drugo mesto je zasedel Jeep, tretje pa – nekoliko presenetljivo – eden največjih nasprotnikov dizlov, Volvo. Švedska znamka je namreč letos iz ponudbe nove generacije modelov S60 in V60 že umaknila vse dizelske agregate, in če so v letu 2018 zabeležili največji, 14,7-odstotni upad prodaje dizlov, bi se letos ta delež lahko še bolj znižal. Sicer pa so upad prodaje dizlov zabeležile prav vse znamke, še najmanjšega, 3,3-odstotnega pa Toyota, pri kateri so še v času prodaje dizlov kot njihovo alternativo promovirali hibride.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"