Prodaja dizlov v Nemčiji znova močno zrasla. Je dieselgate pozabljen?

6. 11. 2019 | Jure Šujica
Deli
Prodaja dizlov v Nemčiji znova močno zrasla. Je dieselgate pozabljen? (foto: Volkswagen)
Volkswagen

Med 'zmagovalci' meseca ravno znamke, ki so soodgovorne za upad prodaje dizlov.

Prodaja dizelskih avtomobilov se je v zadnjih štirih letih po izbruhu afere, povezane z goljufijami pri meritvah izpušnih plinov, od meseca do meseca zmanjševala. Začelo se je z izgubo večinskega tržnega deleža, do danes pa je ta delež v Evropi padel na vsega dobrih 30 odstotkov, kar je najnižje v tem tisočletju. Svoje je ob tem naredil tudi porast ponudbe in prodaje elektrificiranih avtomobilov, ki predstavljajo čistejšo alternativo ob manjših ali celo nižjih stroških vzdrževanja in vožnje. A kot kaže,  konec za dizle vseeno ni tako blizu.

Spodbudne številke se kažejo na največjem, nemškem avtomobilskem trgu, kjer je prodaja dizlov v oktobru znova močno poskočila. Po podatkih nemške organizacije KBA je bilo v minulem mesecu prodanih 284.593 novih dizelskih avtomobilov, zahvala za to pa gre pravnim osebam, ki vozila kupujejo za flote podjetij. Prodaja dizlov podjetjem se je dvignila kar za 16 odstotkov, medtem ko je prodaja dizlov fizičnim osebam zrasla za 6,8 odstotka. Ob tem je vredno omeniti, da je v danem obdobju za 4,5 odstotka na 57,7 odstotka narasel tržni delež bencinskih vozil, za kar 47 odstotkov pa se je dvignila prodaja elektrificiranih vozil.

Upadanja prodaje naj bi bilo konec

Delež prodanih dizlov v oktobru je sicer v primerjavi z enakim obdobjem lani višji za 4,1 odstotka, kar je moč pripisati uvedbi strožjega standarda za merjenje učinkovitosti avtomobilov WLTP septembra lani, ki je pri prodaji in dobavi vozil prinesel nemalo zapletov. Po besedah Reinharada Zirpela se je s tem po več letih negativnih trendov končal upad prodaje novih dizlov. Sicer pa je bil mesec oktober za avtomobilsko industrijo na splošno v Nemčiji najbolj uspešen v celotnem letu 2019.

V primerjavi z oktobrom lani so največjo porast zabeležile znamke koncerna Volkswagen, ki so pogosta izbira kupcev flotnih avtomobilov, prodaja vozil znamke Audi pa je narasla za več kot sto odstotkov (seveda znova tudi na račun standarda WLTP). Večjo prodajo je na drugi strani zabeležila tudi Alfa Romeo, medtem ko so močan upad zabeležile znamke Opel, Suzuki, Honda, Subaru in Dacia.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem