Prototipi v Ženevi 2007

V Ženevi je bilo preveč novosti in posebne pločevine, da bi jo vso 'zapeljali' v salonsko poročilo prejšnje številke. Za tokratno, povsem za konec, smo prihranili smetano. Veliko nje. Koncepti in maloserijski posebneži.

28. 3. 2007

Stola Phalcon Coupe

Večina ljudi pozna relativno kratke kupeje, tale Stolov koncept pa je predolg za marsikatero garažo. Pod dolgim motornim pokrovom (vas spomni na Maybacha Exelera? ) je predelani Brabusov 12-valjni biturbo (Mercedes-Benz), ki naj bi po tovarniških podatkih dal od sebe 750 'konjev' in gromozanskih 1.360 njutonmetrov navora. Napovedujejo serijo 25 kosov, verjetno pa bodo vse prodali brez 'dodatne opreme', dveh lepotičk, brez katerih Phalcona v Ženevi skoraj ni bilo možno fotografirati. Če so vam všeč platišča: nanje spadajo gume formata 315/25 R22.

Donkervoort D8 GT

Pri nizozemskem Donkervoortu se je letos v Ženevi veliko dogajalo, saj so 'spreminjali' tok svoje zgodovine in predstavili D8 GT, ki je, nenavadno za Donkervoorta, tokrat pokrit. Nenavadno oblikovan avtomobil, ki omogoča ogromno vozniških užitkov (ne razvaja z udobjem, ampak z zabavno lego). Na voljo je z Audijevim motorjem gibne prostornine 1, 8 litra (265 'konjev'). Sicer je D8 GT v osnovi enak D8 brez oznake GT. Ima še boljšo aerodinamiko, razširjene koloteke, kupejevsko streho (tudi zaradi nje, čeprav je večina delov iz ogljikovih vlaken, je GT od običajnega D8 težji za 20 kilogramov), novo vzmetenje . . Od 0 do 100 kilometrov pospeši v le štirih sekundah. Izdelali naj bi jih 50.

Giugiaro Vadho

Po modnih kolesnicah, paziti na okolje, vozi tudi novi Giugiarov koncept Vadho. Čeprav študija priznanega italijanskega oblikovalskega studia ni majhna (dolžina 4, 55 metra), se v njej lahko vozita le dva potnika, ki sedita drug za drugim in sta pokrita s futurističnimi vrati. Kot bi sedela v vojaškem lovcu! Pogon je na vodik, zanj pa skrbi BMW-jev osemvaljnik. Prototip je imel kar 550 litrov velik prtljažni prostor.

Bertone Barchetta

Čeprav so na dvosedežnem konceptu Fiatovi logotipi, se avtomobil uradno imenuje Bertone Barchetta. Sloviti oblikovalski studio je za platformo vzel Fiatovo Pando, pri njej, natančneje pri modelu 100 HP, pa so pobrali tudi 1, 4-litrski štirivaljnik. Simpatično oblikovani roadster, ki bi brez nekaterih futurističnih idej (mislimo predvsem na vetrobransko steklo in vrata), spadal v vroča mestna središča. S konceptom je Bertone dal svetu vedeti, da obstaja že 95 let.

Gumpert Apollo Sport

Lani v Ženevi je Gumpert, ki ga sestavljajo večinoma nekdanji Audijevi uslužbenci, predstavil Apolla. Za letošnjo uverturo v sezono evropskih salonov so mu dodali ime Sport, ki ga poganja isti 4, 2-litrski 'osmak' z okoli 800 'konji'. Sport ima ogromno zadnje krilce in druge aerodinamične dodatke, s katerimi Sport pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v izjemno hitrih treh sekundah. 1, 2 toni težki izstrelek doseže hitrost kar 360 kilometrov na uro! Za osnovnega Sporta hočejo 300.000 evrov. Dodajte še državo, ki bo zahtevala svoje.

IED BeOn

Pri Instituto Europeo di Design iz Torina so si zamislili koncept BeOn. V slogu drugih okoljsko ozaveščenih so pripravili hibridni pogon, avtomobilski koncept pa v naravi velja za cestnega in terenskega pustolovca. Dolg je le 3, 86 metra, v višino so mu izmerili 1, 6 metra, v širino pa kar 2, 1 metra. Kolesa so posamično vpeta in idealna za plezanje po terenu, ki je za mnoge avtomobile neprevozen. BeOna bodo zagotovo veseli v kakšnem znanstvenofantastičnem filmu.

Lotus Exige GT3 in Lotus 2-Eleven

GT3-različica Exiga dvigne užitke v vožnji na najvišjo možno raven. Cestni dirkalnik je premiero doživel prav v Ženevi. Tehnični podatki govorijo o 1, 8-litrskem motorju s kompresorjem, moči 275 'konjev' in 258 Nm ter pospešku od 0 do 100 kilometrov na uro v le štirih sekundah. Končno hitrost so mu omejili na 257 kilometrov na uro. Spredaj so nataknjena 16-, zadaj pa 17-palčna platišča. Pogon je zadaj, menjalnik je šeststopenjski ročni, aerodinamika pa do potankosti izpopolnjena. Ob Exigeu GT3 je stal parkiran povsem nov Lotus 2-Eleven. Dvosed z ogromnim zadnjim krilcem naj bi spomnil na legendarne Lotuse ustanovitelja Colina Chapmana. Kot pri starih dirkaških Lotusih so tudi pri 2-Elevenu pazili na težo – odprti dvosed tehta le 670 kilogramov. Šasija je iz aluminija, štirivaljnik gibne prostornine 1, 8 litra (kompresor! ) pa da od sebe 255 'konjev' in 242 Nm. Z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v 3, 9 sekunde.

KTM X-Bow

V klubu nenavadnih se je v Ženevi razkazoval tudi novi KTM-ov čudež, nič več dvokolesnik, ampak popolnoma pravi avtomobil, ki sicer bolj kot na družinsko kombilimuzino spomni na pokriti gokart. X-Bow (Cross-Bow) je agresivno oblikovan, tehta le 700 kilogramov, v dolžino pa meri le 3, 6 metra. Oblikovali so ga pri Kiska Designu, nosilni okvir je prispevala Dalara, motorni prostor pa gosti Audijev agregat 2.0 TFSI z 220 'konji'. 'Čreda' od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v komaj 3, 9 sekunde in zavre v le dobrih 33 metrih. Brez strehe, vrat, ABS-a, ESP-ja … Zanj bodo v kratkem, ko ga bodo začeli prodajati, zahtevali najmanj 40.000 evrov.

Koenigsegg CCGT in CCXR

Butični izdelovalec superstrojev Koenigsegg je v Švici pokazal dve različici, ki sta dvignili marsikatero dlako. CCGT ima 600 in več 'konjev', namenjen pa je predvsem dirkanju, zato ustreza tudi pravilom serije FIA GT1. Osnovan je na CCX-u, odvzeli so mu prisilno polnjenje in povečali prostornino motorja na pet litrov, zaradi minimalno dovoljene mase (FIA), to je 1.100 kilogramov, pa so ga morali celo porediti za 100 kilogramov.

Z mislijo na okolje, kolikor je pač pri izdelavi športnih avtomobilov mogoče, so naredili CCXR-a. Zopet so vzeli CCX-a in predelali motor, ki zdaj deluje tudi na biogorivo, kar je povzročilo porast moči. CCXR zmore kar 1.018 'konjev' pri 7.200 vrtljajih in 1.060 Nm navora! Bojda je CCXR prvi homologiran serijski avtomobil, ki ima več kot 1.000 'konjev' moči.

Edag Luv

Avtomobil, ki ga preprosto ne smete zamuditi, je tudi Edagov Luv (Luv kot luxury utility vehicle). Z vožnjo te študije navtičnega (tikov les in drugi materiali kot na jahti . . ) pickupa bi imel marsikdo na naših cestah kup težav, saj meri koncept v dolžino kar 5, 7 metra, v širino (več kot dva metra) pa ga ni dosti manj. Na videz je Luv res impresiven. Ogromna prednja maska, veliko je kroma in še več lesa. Prostora je več kot dovolj za pet ljudi, v tovornem 'oddelku' pa se lahko vozijo deske, vodni skuterji in druga 'roba' za vodne užitke. Za užitke v hitri vožnji (0 do 100 kilometrov na uro v le 6, 1 sekunde) Luva pa je zadolžen 6, 1-litrski osemvaljnik, ki so ga skupaj s 462 'konji' naročili pri Brabusu. Govorijo o maloserijski proizvodnji Luva.

Fioravanti Thalia

Strešna kupola je del Thalie (ne smete je zamenjati za Renaultovo limuzino), ki jo naprej opazimo. V novem Fioravantijevem avtomobilu lahko sedijo štiri osebe, za njihovo premikanje pa skrbi alternativen pogon. Zaradi kombijevskega zadka tega kupeja imata potnika na zadnjih sedežih dober pogled naprej.

Spyker C12 Zagato

Spykerjeve avtomobile si morate preprosto ogledati od blizu. Kako se v tej rokodelski tovarnici posvečajo vsem detajlom! V Ženevi se je znova bleščal SUV D12 Peking to Paris, ki je že na prodaj, poleg njega pa so predstavili novo vznemirljivo novost: Spykerja C12 Zagato. Na prodaj jih bo le 24, vsi pa so osnovani na modelu C12 in izbrušeni v sodelovanju z Zagatom. Šestlitrski Volkswagnov W12 zmore okoli 500 'konjev' (turbo ga 'spravi' na 650) in 4, 5-metrskega C12 Zagata požene vse do hitrosti 310 kilometrov na uro. Čez 'ramena' ga je za dobra dva metra, brez vzvratnih ogledalc. Pospešek cevastega okvirja, aluminijaste karoserije, motorja in dveh uživaških potnikov od 0 do 100 kilometrov na uro znaša le 3, 8 sekunde. Videz je sicer posvečen podobnosti z dirkalniki formule ena (Spyker ima svojega) in Zagatu. Cena? 495.000 evrov plus davek.

Zagato Diatto Ottovu

Italijanska delavnica se z ženevskim konceptom spominja svoje zgodovine in zgodovine znamke Diatto. Posebneža poganja 4, 2-litrski osemvaljnik, kar je sicer razvidno že iz imena. Moč 4, 6-litrskega motorja je ocenjena na več kot 500 'konjev'. Karoserija je lahka, izdelana povsem iz aluminija.

Tata Elegante

Kam merijo Indijci, ko razmišljajo o oblikovanju avtomobilov, kaže Tatin koncept Elegante. Indijsko podjetje, ki ga v Evropi zadnje mesece poznamo predvsem po dogovorih s Fiatom, napoveduje, da bo Elegante izdelan tudi v serijski različici. ABS, varnostne blazine, med opremo, ki razvaja, pa bo tudi navigacija. Za serijo imajo v načrtu bencinske in dizelske motorje, ki bodo po moči segli do 200 'konjev'. Elegante ima torej oblikovne poteze novega Indiga in Indice.

Lada C

Mnogi se na avtomobilskih salonih mimo Lade le sprehodijo, tokrat pa se je kar nekaj obiskovalcev ustavilo. Zanimala jih ni Niva, ki letos praznuje že 30-letnico, odkar so jo izumili. Poglede in zanimanje je na Ladinem razstavnem prostoru privabljal koncept C. Oblika sicer ni nič posebnega, a gre za Lado, ki slovi po nič kaj razburljivo oblikovanih izdelkih. Tehniko je prispevala Magna Steyr, pod motorni pokrov pa so mu namestili dvolitrski štirivaljnik. Ob C-ju so zapisali mere 4, 2 metra v dolžino, 1, 8 v širino in 1, 5 v višino.

Artega GT

Tisti, ki imajo denar, so se v Ženevi sukali tudi okoli Artega GT. Razvili so ga pri Paderbornu, oblikovanje pa je delo Henrika Fiskerja, nekdanjega oblikovalca Astona Martina. Morda koga spomni na Porscheja in morda ni naključje, da je GT-ju pri tehnični plati pomagal nekdanji Porschejev konstruktor Hardy Essig. Pod karoserijo iz umetnih materialov se skriva aluminijast okvir 'spaceframe'. Artega GT nameravajo izdelati v nakladi 500 kosov (vsak bo stal najmanj 75.000 evrov). Morda je na sliki videti večji, kot je (3, 95) v resnici. Precej (1, 87 metra) je širok, z 1, 18 metra pa je visok približno kot Lamborghinijev Gallardo. Zverina z VW-jevim 3, 6-litrskim šestvaljnikom

s 300 'konji' doseže hitrost 270 kilo-metrov na uro. Ja, tudi DSG je!

Rinspeed eXasis

Švicarski tuner Porschejev in izdelovalec atraktivnih in naprednih konceptov Rinspeed je v Ženevi presenetil z eXasisom. Prozorni dvosed iz cevastega okvirja in karoserije iz plastike, ki ima sedeža drugega za drugim in nad njima ni nobene strehe, poganja 150 'konjev' močan 'bioetanolovec', ki ga sestavljata dva valja in gibna prostornina 0, 75 litra. Vožnja z njim je še privlačnejša kot pogled nanj, saj voznik in potnik lahko spremljata vrtenje koles.

Mitja Reven

Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri