(Prvi) pravi BMW

Najmanjši med klasičnimi BMW-ji je bil še lani povsem aktualen model. No, danes šteje polnih osem let in čas je, da preverimo, ali je kot rabljen vreden vaše pozornosti.

(Prvi) pravi BMW (foto: Arhiv Am) Arhiv Am
25. 9. 2019

BMW-jeva prodajna paleta je vsako leto bolj pestra, a pravi ljubitelji znamke pravo klasičnost priznavajo le trem. Modeli serije 3, 5 in 7 so tisti, po katerih se morate ozreti, če želite v največji meri spoznati in izkoristiti pregovorno združitev športnosti, veselja v vožnji, udobja in kakovosti izdelave.

Šesta generacija 'trojke' je bila na voljo v treh karoserijskih izvedbah, pri čemer pa tretja ni bila kupe/kabriolet (ta nosi oznako serija 4), ampak kombilimuzina, ki jo pri BMW-ju označujejo s kratico GT. Prvi dve karoserijski različici sta seveda štirivratna limuzina in karavan, ki del bavarske tradicionalne ponudbe predstavljata vse od začetka 80. let. No, v resnici obstaja še četrta karoserijska različica, a te pri nas verjetno ne bo mogoče opaziti, saj gre za limuzino s podaljšano medosno razdaljo, namenjeno samo kitajskemu trgu. To, da je podaljšana limuzina namenjena samo Kitajcem, je morda nenavadno, saj je na enaki, torej daljši osnovi, nastajala različica GT.

BMW serije 3 s tipsko oznako F30 je na trg prišel leta 2011, s seboj pa je prinesel nekaj pomembnih konstrukcijskih in tehničnih novosti, ki so svet bavarskih avtomobilov, v primerjavi s preteklostjo, vsaj do neke mere postavile na glavo. Gre namreč za prvo generacijo 'trojke', ki so ji za pogon namenjeni samo turbo motorji, prvič se je v seriji 3 pojavil trivaljni bencinski motor, enako pa velja tudi za priključno-hibridni model. Poleg tega je krmiljenje po novem okrepljeno izključno z električnim ojačevalnikom, klasična hidravlika pa se je s tem modelom iz trojke tudi dokončno poslovila.

Kot za vse prejšnje generacije tudi za šesto velja, da so osnovni modeli tako znotraj kot zunaj nekoliko bledi. Ne glede na to pa je v primerjavi s peto generacijo zelo opazen pomik navzgor, še zlasti pri bolje opremljenih modelih, kjer so stvari videti prekleto dobro.

Ni popolnoma vseeno, katero različico 'trojke' si boste izbrali, saj je tista pregovorna uravnoteženost in vodljivost, ki je tako, kot je prav, kombinirana z zadnjim pogonom, rezervirana za štirivratni in karavanski model. Podaljšani GT v vožnji daje vedeti, da je njegovo podvozje nastavljeno v korist večji ležernosti in udobju.

Če lahko verjamemo statistikam, potem je BMW-jeva šesta 'trojka' avtomobil, na katerega se lahko zanesete. Po osmih letih so bilance okvar in napak odlične, fantje s tehničnih pregledov pa znajo povedati, da razen težav z nastavitvami luči in občasnih zračnosti v podvozju drugih očitnih napak na tem modelu praviloma ni. Bilančni rezultati kažejo na to, da se zanesljivost v primerjavi z nekaterimi tekmeci in z naraščanjem števila kilometrov statistično še izboljšuje.

Pa vendar je tudi ta 'trojka' avtomobil, ki zna postreči z neprijetnostmi, ki znajo vplivati na proračun lastnika. Dvolitrski dizli z oznako N47 so tudi v tej generaciji imeli težave z napenjalci in verigo odmičnih gredi. Gre za, zdaj to že lahko zapišemo, klasično bavarsko težavo, ki lahko, če ji ne namenimo dovolj (drage) pozornosti, povzroči popolno uničenje motorja. Če boste izbrali ročni menjalnik in ga kombinirali s tem motorjem, lahko računate tudi na menjavo dvomasnega vztrajnika in sklopke. Nič drugače sicer ne velja za vozila z avtomatskim menjalnikom, a tu je treba vračunati tudi stroške (nujnega) vzdrževanja menjalnika.

Zanimivo, da se kljub zgoraj navedenemu dizlov drži dober glas, še zlasti ob dejstvu, da bodo avtomobili, ki redko vidijo avtocesto, hitro pokazali težave z ventili EGR in filtri DPF. Ne glede na izbiro motorja pa se zna zgoditi, da boste nekoč zamenjali zaganjalnik motorja in hladilnik klimatske naprave, a slednje ni posledica napak v materialu, ampak izpostavljenosti kamnom s ceste. BMW serije 3 zna biti hiter avto, zato so ga v tovarni naučili tudi dobro zavirati, a takšno znanje zahteva pogoste menjave zavornih elementov.

Trojka postreže tudi z napakami, ki ji glede na ceno ne bi pripisali. Multimedijski vmesnik zna zamrzniti ravno takrat, ko ga najbolj potrebujete, a težave bi se morale rešiti s preprogramiranjem. Nikakor ne moremo mimo čričkov v notranjosti, saj gre v tem primeru za pojav, ki ga je BMW uspešno rešil že pred nekaj generacijami. Lastniki se pritožujejo tudi nad krhkim lakom, zlasti pri metalnih barvah, vsi modeli pa so se srečevali z rošenjem oziroma puščanjem žarometov na pokrovu prtljažnika (tesnilo). Če se nagibate k izbiri najbolj prestižnih različic ali morda celo hibridne izvedenke, pa imejte v mislih, da elektronsko nastavljivo vzmetenje občasno zahteva menjavo kakšnega elementa, hibridna tehnika pa je v tem modelu prava redkost, zato vam v primeru okvar na pomoč lahko priskoči le pooblaščeni serviser.

Podobno kot pri marsikaterem modelu iz te tovarne je tudi tukaj vse skupaj stvar proračuna. Z naraščanjem moči se večajo užitki, veselje in stroški, hkrati pa se topi raven udobja. Vseeno pa bi si želeli, da vam izbira kultiviranih šestvaljnih modelov ne bi predstavljala velikih težav. Če ne gre drugače, vas bo večina zadovoljnih tudi z zmogljivimi in izredno varčnimi štirivaljniki.

Cenik rezervnih delov BMW SERIJA 3 (F30, F31, F34)

Vrsta nadomestnega dela Originalni deli Neoriginalni deli
zobati jermen (grt) veriga - -
vodna črpalka 160,00€ 85,00€
blažilniki spredaj 350,00€ 170,00€
sklopka (grt) 540,00€ 390,00€
prednje zavorne obloge 125,00€ 79,00€
žaromet prednji 420,00€ -
oljni filter 29,00€ 15,00€
zračni filter 36,00€ 19,50€
filter goriva 67,00€ 32,00€
filter klime 85,00€ 41,00€
cena servisne ure 62,00€ 24,40€

*Cene so informativne in vključujejo DDV (22 %).

Seznam okvar

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
veriga odmičnih gredi štirivaljni dizelski modeli
okvara dvomasnih vztrajnikov štirivaljni dizelski modeli
zaganjač motorja vsi modeli

Seznam modelov

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.620-4.624 mm/1.811mm/1.430/1.475 kg do 1.750 kg

Motor Gorivo valji prostornina cm3 Moč kW (KM) navor Nm
316i bencin 4 1.598 100 (136) 220
318i bencin 3 1.499 100 (136) 220
320i bencin 4 1.997 135 (184) 290
328i bencin 4 1.997 180 (245) 350
335i bencin 6 2.979 225 (306) 400
316d dizel 4 1.995 85 (115) 270
318d dizel 4 1.995 110 (150) 320
320d dizel 4 1.995 140 (190) 400
325d dizel 4 1.995 160 (218) 450
330d dizel 6 2.993 190 (258) 560

Priporočamo

bencinski motor: 335i, 320i

dizelski motor: 330d

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri