Razred F: Luksuzni razred

22. 9. 2009
Deli
Best car 2010

V luksuznem razredu že dolgo časa ni bilo tako veliko novosti, kot jih je letos. Novosti je toliko, kot da gospodarstvo sploh ne bi bilo v krizi, čeprav se je recesija odrazila tudi v tem avtomobilskem razredu.

Audi je denimo premaknil predstavitev povsem novega A8 na leto 2010, čeprav je že dobro leto dni na trgu še svež tekmec BMW7, Mercedes-Benz pa je osvežil razred S. Zato pa so za novosti poskrbeli drugi. Aston Martin je na avtomobilski salon v Frankfurt pripeljal svoj prvi moderni štirivratni kupe.

Kot pravijo na Otoku, bo poskrbel za tiste kupce, ki jim do zdaj Astoni niso ustrezali, ker so bili predvideni predvsem za dva potnika. Astonov Rapide je sicer neposredna konkurenca Porscheju Panameri, ki prav tako ponuja štiri sedeže in prav toliko bočnih vrat, a precej večjo izbiro motorjev in pogonov.

Še dražji je naslednji novinec, Bentleyjev Mulsanne. Luksuzna limuzina, ki je naslednica manjšega in požrešnejšega Arnagea, je eden izmed vrhuncev avtomobilizma današnjega časa. 400 ur, več kot polovico tega je ročnega dela, traja, da v Veliki Britaniji 'rodijo' enega Mulsanna.

Otoških aktivnosti pa še ni konec, med novostmi je tudi novi Jaguar XJ, ki se oblikovno zelo oddaljuje od zadržanega in prestižnega predhodnika. Novi XJ je modernejši, po videzu bližje XF-u, a kljub temu ga na cesti ne bi smeli zamenjati.

Ironično in popolno naključje je, da je tudi četrta izmed petih novosti luksuznega razreda narejena na Otoku. Povsem nov je tudi Rolls-Royce Ghost, ki je RR-jeva zaokrožitev ponudbe navzdol. Dame in gospodje, čeprav gre za najmanjšega Rollsa, ki ga lahko kupite v salonu, ne pričakujte, da bo krajši od dobrih petih metrov in da bo stal manj kot 230 tisočakov.

Med luksuznimi križarkami je poleg Audijevega A8 še nekaj modelov, ki bodo v nekaj letih ali še prej dobili zamenjavo. Eden izmed takšnih je Maseratijev Quattroporte, edini predstavnik italijanske industrije v razredu, v katerem prevladujejo britanski in nemški izdelovalci. Letos so Britanci pošteno stopili na plin, zato so nekatere neprenovljene limuzine tega razreda videti še bolj ostarele.

Volkswagnov Phaeton, ki ni ravno izdelek, na katerega bi bili v Wokingu zelo ponosni, je že skoraj arhivski. Rahlo so letos dopolnili tudi ponudbo BMW-jeve Sedmice, ki je dobila še močnejše bencinske motorje, razširili so tudi ponudbo dizelskih agregatov in kupcem dodali možnost izbire štirikolesnega pogona.

Med luksuznimi sta prisotni tudi japonska in ameriška industrija, a v vrh Cadillacov STS in Lexusov LS ne sežeta, saj se stara celina raje vozi z drugim poreklom. Luksuzni razred je pogosto tudi znanilec novih tehnologij, saj se novi sistemi po navadi najprej znajdejo v tem razredu, potem pa postanejo cenovno dosegljivi in z njimi opremljajo tudi cenejše avtomobile.

Modeli:

  • F 127 Aston Martin Rapide
  • F 128 Audi A8
  • F 129 Bentley Continental
  • F 130 Bentley Mulsanne
  • F 131 BMW serije 7
  • F 132 Cadillac STS
  • F 133 Jaguar XJ
  • F 134 Lexus LS
  • F 135 Maserati Quattroporte
  • F 136 Maybach
  • F 137 Mercedes-Benz razreda S/CL
  • F 138 Porsche Panamera
  • F 139 Rolls-Royce Ghost
  • F 140 Rolls-Royce Phantom
  • F 141 VW Phaeton

Seznam s fotografijami najdete v PDF obliki.

Nazaj na glasovanje >>>

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja