Renaultovi oblikovni posebneži

3. 6. 2008
Deli

Na avtomobilskem salonu v Parizu bo Renault predstavil novega Megana, ki naj bi s svojo obliko buril duhove. Zato smo se spomnili nekaterih izdelkov francoske tovarne avtomobilov, ki so v preteklih desetletjih skrbeli za oblikovno revolucijo.

1961. Legendarnega Renaulta R4 so izdelovali tudi v Sloveniji. To svojevrstno oblikovano kombilimuzino je odlikovalo udobno podvozje, zaradi katerega se je v ovinkih precej nagnila. Pri nas se je je prijel vzdevek Katrca.

1984. Z Espaceom, pri obliki katerega gre za dolgo zgodbo o Matri, Chryslerju in Simci, je Renault začel posebno poglavje in poskrbel, da je del stare celine postal nor na limuzinske kombije.

1992. S Twingom je Renault povzročil pravo revolucijo. Na naših cestah je teh malčkov polno, za kar je poleg simpatične oblike, uporabnosti in dostopne cene krivo tudi več kot desetletje in pol proizvodnje.

2001. Avantime je brez dvoma najbolj kontroverzen serijsko izdelan Renault zadnjih dveh desetletij. Ta nenavadni kupe so izdelovali pri Matri (v zahvalo za Espacea), a ne dolgo, saj so po skoraj devet tisoč izdelanih primerkih oziroma po treh letih ustavili proizvodnjo.

2001. Leta 1998 so pri Renaultu presenetili s konceptom Vel Satis in čez nekaj let tekmeca nemškim limuzinam predstavili še v serijski podobi. Vel Satis je bil eden od prvih avtov s pametno kartico.

2002. Posebnež je tudi aktualni Megane s kupolasto streho, katere oblika izvira prav iz Avantima in Vel Satisa, ter s posebnim zadkom. Uspešen je bil na preizkusnih trkih (pet zvezdic) in postal evropski avto leta 2003.

2004. Wind je Renault, ki ni nikoli videl luči serijske proizvodnje. Škoda, pravijo nekateri ljubitelji roadsterjev.

Foto: Renault

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja