Reportaža: Salon Pariz 2016: V znamenju elektrike? - Novice - Avto Magazin

Reportaža: Salon Pariz 2016: V znamenju elektrike?

Če bi pariški avtomobilski salon sodili le po tem, kaj se je (še posebej na spletu) pisalo o njem, bi upravičeno pomislili, da gre bolj kot ne salon električnih vozil.

Reportaža: Salon Pariz 2016: V znamenju elektrike? (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
7. 11. 2016

Pa je bila v Parizu v resnici predstavljena le ena prava, pomembna, serijska električna novost – seveda Oplova Ampera-e. Oplovci so se pohvalili, da po ciklu NEDC na elektriko naredi več kot 500 kilometrov, a je seveda jasno, da so številke, dobljene v tem ciklu, le pravljica. Številka se bo gibala okoli 400 kilometrov, kot so že ugotovili tisti, ki so preizkusili njenega ameriškega brata dvojčka, Bolta. Ta je tam že v prodaji, Ampera-e pa prihaja v Evropo spomladi prihodnje leto – seveda ne na vse trge naenkrat. Poleg Ampere-e so pri Oplu kar malce potihoma na razstavni prostor postavili še prenovljeno Zafiro Tourer. Ja, zunanja oblika se je, še posebej spredaj, kar krepko spremenila (nove so tudi zadnje luči), manj (a dobrodošle) obsežne pa so spremembe znotraj in pod kožo. Vse skupaj bo seveda dovolj, da Zafira dočaka naslednjo generacijo, ki bo bolj križanec kot enoprostorec in ki bo nastala na PSA-jevi platformi. Nekakšen Oplov 5008 torej – nova Meriva pa se bo, po besedah Oplovega šefa Karla-Thomasa Neumanna, kot križanec (spet na PSA-jevi platformi) zgodila že prihodnje leto.

Vsaj toliko pozornosti kot Ampera-e je požel tudi Mercedesov konceptni GENERATION EQ. Rober Lešnik, slovenski oblikovalec, ki skrbi, da so Mercedesi lepi, nam je v pogovoru kar naravnost povedal, da spada EQ v kategorijo tistih konceptnih vozil, ki so le še korak od serijske proizvodnje in pri katerih je do prihoda na trg (čez približno tri leta) predvidenih le malo sprememb. EQ ima dva elektromotorja (po eden spredaj in zadaj, zato tudi štirikolesni pogon), ki imata lahko skupaj do okoli 420 'konjev' (lahko pa tudi manj, v šibkejših modelih). Dosega bo za okoli 500 kilometrov, na tej platformi pa bo nastala cela četica novih Mercedesov z oznako EQ. Do leta 2025 jih obljubljajo šest.

A da ne bomo ostali le pri elektriki; na razstavnem salonu so na novinarske dni manjkali nekateri novi modeli, ki jih je Mercedes v Parizu predstavil na ločenem dogodku: AMG GT Roadster in C Roadster. Seveda gre za brezstrešno različico AMG GT in AMG GT S, ob tem pa je C celo hitrejši (tudi zato, ker ima 549 'konjev') kot S. Oznako AMG ima tudi novi GLC Coupe 43 AMG, E-T je dobil 'terensko' različico po vzoru Audijevih Allroadov in Volvovih Cross-Countryjev, seveda pa ni manjkal niti skoraj petiinpolmetrski Maybach6, konceptni kupe z električnim pogonom, 740 'konji' in 300 kilometri dosega. Ko bo prihodnje leto na ceste zapeljal nov serijski kupe z oznako Maybach, bo seveda manj ekstremen in manj električen.

Čisto v znamenju elektrike je bilo pri Smartu. Smart Electric Drive bo na voljo v vseh treh karoserijskih različicah. Vsi trije električni Smarti so opremljeni z litij-ionskimi baterijami s kapaciteto 17,6 kWh, ki jim omogoča doseg okoli 160 kilometrov. Za pogon skrbi trifazni sinhroni elektromotor z močjo 60 kilovatov in navorom 160 njutonmetrov, ki vsem trem Smartom Electric Drive omogoča hitrosti do 130 kilometrov na uro. Polnjenje traja do šest ur, cene v Nemčiji pa se bodo začele pri 21 tisočakih.

Poleg študije QX Sport Inspiration, ki jo je Infiniti pokazal že na salonu v Pekingu, za evropsko premiero v Parizu pa je dobila nova kolesa in barvo (in se bo leta 2018 spremenila v serijski QX50), je bil zvezda njihovega razstavnega prostora motor. Nov bencinski 2.0 VC-T (Variable Compression – Turbocharged) se s svojo energetsko učinkovitostjo lahko meri z dizelskimi motorji. To mu omogoča spremenljivo kompresijsko razmerje med 8 : 1 in 14 : 1, prilagajajo pa ga tako, da v skladu s pogoji vožnje spreminjajo prostornino izgorevalne komore med zgornjim in spodnjim položajem bata.

SsangYong je predstavil študijo velikega športnega terenca LIV-2, s katerim napoveduje novega Rextona, ki bo na trg prišel naslednje leto. Za pogon bosta skrbela 2,2-litrski turbodizelski ali 2-litrski turbobencinski motor.

Nov Land Rover Discovery ima težko delo, saj bo nasledil legendaren in prodajno uspešen model. Novinec je zaradi uporabe aluminija močno shujšal (karoserija za skoraj pol tone v primerjavi s predhodnikovo karoserijo na šasiji), zrasel (za 14 centimetrov) in seveda dobil novo pogonsko tehniko z dvolitrskim turbodizlom vred. Hkrati s svojim pozicioniranjem že napoveduje tudi večji, sedemsedežni model iz družine prihajajočega Defenderja. Poleg štirivaljnika so na voljo šestvaljni dizli, serijski pa je seveda tudi reduktor.

Pri BMW je bil zvezdnik nov X2. Za zdaj šele v konceptni obliki (in z laserskimi žarometi). Če smo pri BMW vajeni, da je takšen koncept le še drobcen korak od serijske podobe, je X2 malenkost dlje – in tudi na ceste ne bo zapeljal pred koncem naslednjega leta ali zgodaj 2018. Notranjosti še niso pokazali, a ker je X2 v bistvu kupejevski X1, bo notranjost podobna (a z bolj digitalno armaturno ploščo). O prihajajočem M5 v Parizu še ni bilo govora (predstavili ga bodo očitno v Ženevi prihodnje leto), je pa že jasno, da bo imel več kot 600 'konjev' in štirikolesni pogon.

Pri Miniju na novega Countrymana še čakamo, zato je bil sredi razstavnega prostora najhitrejši Clubman z oznako John Cooper Works z 228-'konjskim' turbobencincem in štirikolesnim pogonom.

Iz hale 5 ogromnega pariškega sejmišča se selimo v halo 4 (letos so bili avtomobili razstavljeni v halah 1, 3, 4 in 5, v dvojki pa je bilo nekaj spremljajočega dogajanja). Toyota je po predstavitvi zunanje podobe na ženevskem salonu zdaj svoj manjši križanec C-HR predstavila v dokončni, serijski obliki. Da ga bo moč dobiti z malimi turbobencinci ali hibridnim pogonom, že vemo, zdaj pa smo si lahko ogledali tudi (podobno kot zunanjost precej 'vesoljsko'') notranjost.

Poleg C-HR-ja so pri Toyoti poudarili predvsem svojo novo reli specialko Yaris WRC, s katero bodo poskušali obuditi slavna leta zmagovanja na reliju s Celico in Corollo. Toyotin vrhovni šef Akio Toyoda je ob tem nekaj besed namenil v desetletjih desetinam milijard testnih kilometrov.

Pariška Audijeva predstava je bila prepričljiva – ta bavarska znamka nadaljuje hitro predstavljanje številnih novosti. To je tudi potrebno, saj so trije nemški premijski izdelovalci zapeljali na napeto dirko – kdo bo koga – na področju predstavljanja številnih novosti. Zvezda Pariza je bil novi Q5. To je šele njegov drugi rod, a je Audi z njim že v prvo dosegel veliko več, kot si je lahko kdorkoli obetal. Postal je eden od njihovih najbolje prodajanih modelov. To pa zavezuje. Posledica: drugi rod je vsaj glede videza le malenkostno spremenjen. Vsaj po videzu se zdi le malo temeljitejša prenova zunanjosti. Seveda je zrasel, a ker se mu je to zgodilo v vse smeri, je tudi ta del sprememb skoraj neopazen. Je pa zato toliko več novega pod pločevino. Manjša masa (do 90 kilogramov) in veliko elektronskih izboljšav bodo razveseljevali kupce povsod po svetu. Žarometi s tehniko LED, virtualni kokpit, pametni štirikolesni pogon, zračno vzmetenje s prilagodljivim blaženjem, sledilna ploščica na sredinski konzoli, ki razume kretnje z dvema prstoma kot na pametnem telefonu, in navigacija, ki se sproti prilagaja voznikovim navadam, so le nekatere od novosti, ki bodo gotovo zanimive. Tudi motorji so varčnejši, trije turbodizli in za zdaj le eden bencinski (2.0 TFSI z 252 'konji'). Audi Q5 bo pri trgovcih na začetku prihodnjega leta.

Razen tega je Audi predstavil še limuzino RS3, zmogljivo, s petvaljnim turbomotorjem in 400 'konji'. Tretja novost, petvratni A5 Sportback, je kar nekako ostala v ozadju, čeprav si tega glede na nov videz niti ne bi smela zaslužiti.

Čeprav je Honda svoj naslednji rod petvratnega Civica pokazala že v Ženevi, je bila uradna premiera v Parizu. Med ženevsko 'študijo' in pariško serijsko petvratno kombilimuzino navzven ni bilo razlik. V Parizu pa so dodali še dve Civicovi različici. Limuzinska se šele na drugi pogled razlikuje od petvratne. Veliko več pozornosti pa je bila deležna 'študija' Civica Type R. To oznako je pač moral dobiti, ker bo njena uradna prodajna premiera šele proti koncu prihodnjega leta. To je že deseti Civicov rod, v 40 letih njegove kariere pa je za Hondo vsaj glede prodaje v Evropi ostal še vedno ena od temeljnih postavk. Civic je zdaj spet svetovni avto, v ZDA in na Japonskem je limuzinska različica že nekaj časa na trgu, petvratni Civic je seveda na isti platformi. Novi bodo tudi motorji, dvoje bencinskih bo zdaj posodobljenih, litrski in 1,5-litrski bosta opremljena s turbinskim puhalom (prvi s 129, drugi s 182 'konji'), nadomestila bosta dosedanja večja motorja. Civic z bencinskima motorjema bo na voljo od pomladi 2017. Pri Hondi so tudi potrdili, da bo 1,6-litrski turbodizel na voljo pozneje leta 2017.

Nič o moči motorja pa ni bilo uradno povedano glede novega Type R, čeprav je veliko pozornosti vzbudil že z aerodinamičnimi pomagali (spojlerji) pa tudi zaradi trojne izpušne cevi, kjer je končno nekdo 'dal kontro' Ferrariju. Govori se, da bo na voljo vsaj za 20 'konj' več moči kot pri dosedanjem.

Hyundai je svojo letošnjo najpomembnejšo novost, tretji rod i30, predstavil v dveh dejanjih. Osnova je bil seveda prvi Hyundaiev avtomobil, za zunanjost katerega je poskrbel Peter Schreyer. Novo oblikovalsko linijo za vso znamko naj bi utemeljil prav tretji rod i30. A za ta del predstave je bilo veliko manj zanimanja kot za Hyundaiev naslednji korak – predstavitev podznamke N. RN30-Concept je prva novost te zamisli. Gre seveda za športno-dinamično nadaljevanje i30. Precej drzna oblika, čeprav morebiti preveč korejsko-baročna, a z dvižnimi bočnimi vrati, je pod kožo skrivala štirikolesni pogon in motor z močjo okoli 375 'konj'. Hyundai je tako zdaj resno najavil, da si hoče pridobiti nekaj bolj ljubiteljski imidž, več moči in športnosti ter vsega drugega, kar smo pač do zdaj pri njihovih avtomobilih pogrešali.

Kia Rio je zrasel in navsezadnje spet postal podoben Hyundaievemu i20. A le po tistem, kar najdete pod pločevino, katere zunanja oblika je značilna za to korejsko znamko – ugajati mora vsem kupcem po svetu. Dobra novica zanje je, da bo Rio opremljen s samodejnim zavornim sistemom v sili, ki razpoznava tudi pešce. Tokrat bodo vanj prvič vgrajevali trivaljni enolitrski turbobencinski motor. Na evropski trg pride prihodnje leto.

Lexus UX je povsem gotovo najbolj 'odtrgan' avto na letošnjem pariškem salonu – narejen kot preizkus, kaj je še mogoče dati na štiri kolesa. Oblikovalcem iz Toyotinega evropskega oblikovalskega središča na Azurni obali je uspelo narediti pravi magnet za množice obiskovalcev. Osnova je bila sicer novi Toyotin CH-R, a oblikovno je še kar precej dlje, posebej je presenetil zelo dolg motorni pokrov. Tudi notranjost je bila nekaj posebnega: novi kinetični sedeži najavljajo drugačen pristop na tem področju, kjer za voznikovo in sovoznikovo telo poskrbita drugačna oblika in drugačen položaj, kar zmanjšuje utrujenost in poveča zmožnost koncentracije. Lexusov 'Uks' je res nekaj posebnega!

Mitsubishi GT-PHEV Concept glede na oblikovni pristop ni daleč od japonskega tekmeca, Lexusa. A rezultat je vsekakor bolj previdna oblikovna smer. Najavila naj bi sicer nov Mitsubishijev pristop, ki ga bo mogoče pri serijskih izdelkih prvič videti na Outlanderju novega rodu (verjetno konec prihodnjega leta). Japonci so kratico GT razložili kot Ground Tourer, a tega pravzaprav ni bilo mogoče dobro razumeti. Mitsubishijev nastop v Parizu je bil vsekakor znak, da se nekaj spreminja, le kam bo šla smer sodelovanja z Nissanom in Renaultom, še ni povsem jasno.

Na Seatovem razstavnem prostoru smo sicer napovedali novo Ibizo, a je ni bilo. Je pa zato z nekaj barvnimi in dodatnimi triki kot osrednja zvezda prostora stala Ateca v različici X-Perience. Kot dodatno zanimivost so obiskovalcem ponujali virtualno resničnost v štiridimenzionalnosti (z očali in premikajočimi se tribunami). Ateca je navsezadnje za francoske obiskovalce nov model in se mu tudi dodatki za posebne razmere v obliki različice X-Perience dobro priležejo. So pa Španci prav tako pohiteli in razkrili načrte za leto 2017. Njihov novi manjši križanec se bo imenoval Arona, še pred tem bodo predstavili prenovo Leona ter pokazali novo Ibizo.

Škoda je s svojo novostjo, Kodiaqom, seveda prav tako bila v središču pozornosti. Za to so med drugim poskrbele nenavadne barve nekaterih razstavljenih primerkov, a še bolj nov izdelek, ki je to češko znamko popeljal v višave zanimanja sodobnih kupcev križancev in terencev.

Volkswagen se je zdaj zapisal prihodnosti. Zdaj pravijo 'Think New!', misli torej na novo. Posledica tega je predstavitev nove študije ID, avtomobila, ki naj bi leta 2020 postal serijski. Ker je treba misliti na novo, je seveda električen, njegove baterije, nameščene v dnu, pa bodo omogočale, da bo imel elektromotor z močjo 125 kW doseg od 400 do 600 kilometrov z enim polnjenjem. Nemogoče? Treba je misliti na novo in verjeti, da je to možno. Zdaj so na preizkušnji Volkswagnovi konstruktorji. V polnem teku naj bi bil razvoj nove platforme MEB (modularna električna). Na njej naj bi ob tem nasledniku Hrošča in Golfa nastalo še okoli 20 modelov za vse Volkswagnove znamke. Oblikovno je ID vsekakor zanimiv in povsem volkswagnovska rešitev, enostavne poteze, nič okrasnih dodatkov. Preseneča tudi izraba notranjosti. S kolesi povsem na robovih tlorisa (brez omembe vrednih previsov), z majhnim prostorom za motor in z baterijami, ki so pod kabino, ponuja veliko prostora za potnike. VW je tudi najavil, da bodo leta 2025 že zmogli ponuditi avtonomnost pri ID (ID Pilot), da bo torej vozil sam. Tedaj tudi ne bo potrebe po volanu in drugi takšni šari, ki jo bo mogoče s pritiskom na gumb pospraviti v steno prostora, namenjenega povsem za potnike. Nemci temu pravijo 'Zukunftsmusik' (glasba prihodnosti). Kdaj jo bomo poslušali? Bomo morali pač še počakati.

Volkswagen pa je najavil tudi ustanovitev svoje naslednje, 13. znamke. Ukvarjala se bo z zagotavljanjem storitev, kot so samovozeči taksiji ali skupinska vožnja. No, tudi glede konkretnih prodajnih načrtov je bilo mogoče kaj najti. Novembra bodo predstavili novega e-Golfa z dosegom do 300 kilometrov in upravljanjem infozabavnega sistema tudi s kretnjami rok.

Pri Porscheju je bila na ogled nova priključno-hibridna Panamera 4 E-Hybrid. V nasprotju s prejšnjo je nova bolj poskočna, čistejša (tudi zato, ker ima namesto klasičnega samodejnega menjalnika zdaj dvosklopčni osemstopenjski PDK) in ima daljši električni doseg. 455 'konjev' (321 bencinskega biturbo V šestvaljnika in 134 elektromotorja) plus 50 kilometrov električnega dosega. Dobra kombinacija. Še boljša novica: dobila bo še zmogljivejšo različico, Panamero S E-hybrid!

Halo 1 so obvladovali Italijani in Francozi. Glavna zvezda na Alfinem razstavnem prostoru je bila seveda nova Giulia. Slednjo so tokrat predstavili še v različici Veloce, ki bo lahko opremljena z dvema novima motorjema – 2-litrskim turbobencinskim motorjem z 280 'konji' ali z 2,2-litrskim 210-'konjskim' turbodizlom. Pri obeh bo za prestavljanje skrbel osemstopenjski samodejni menjalnik, za prenos moči pa štirikolesni pogon. Ferrarijev razstavni prostor je vedno nekaj posebnega. Nanj namreč ne spustijo vsakega (tudi novinarji se moramo izkazati z izkaznicami in akreditacijo), zato je nepopisna gneča okoli razstavnega prostora. Pa če je na njem kaj novosti ali ne. Je že tako, da poskočni konjiček privlači in letos ni bilo nič drugače. LaFerrari Aperta in GTC4Lusso T sta modela, o katerih smo že pisali, sta se pa javnosti predstavila prvič. In imela je kaj videti!

Fiatov razstavni prostor je prevevala eleganca. Tudi zaradi sodelovanja s prestižnim izdelovalcem bark Riva, kot posledica pa bodo kupcem Fiatov na voljo posebne različice, denimo Fiat 500 Riva. Da je poudarek na eleganci in morju, verjetno ni treba poudarjati ... A če se spustimo na realna tla, je bil zvezdnik salona zagotovo tudi nov Tipo, tokrat v karavanski različici. Sploh zato, ker bo poslej na voljo tudi s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom. Abarth je svoje glavne modele že predstavil. Vseeno sta največ pozornosti jemala novi roadster Abarth 124 Spider in mali Abarth 595, ki je seveda Fiat 500 s športno dušo (in motorjem).

Jeep je le nekaj dni pred začetkom pariškega avtomobilskega salona v Braziliji predstavil zelo všečen model Compass. Ta je verjetno požel več pozornosti kot vsi razstavljeni modeli v Parizu, saj novincev ni bilo. So pa bile nove opreme in različice, dobra novica je tudi ta, da bo po novem Jeep Renegade v kombinaciji z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem Multijet II lahko opremljen z novim šeststopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom.

Maserati je privabljal obiskovalce s svojim največjim modelom Quattroportejem. Večjih oblikovnih sprememb ni, jih je pa precej več v notranjosti. Prenovljena armaturna plošča se ponaša z novim osrednjim zaslonom, nov infozabavni sistem pa se ponaša z novim zaslonom in povezavama Apple CarPlay in Android Auto.

In Francozi? Citroen je obiskovalce nagovarjal s sloganom 'Be Different, Feel Good', kar bi v prevodu pomenilo 'biti drugačen in se počutiti dobro'. No, kupci novega C3 se bodo zagotovo počutili tako, saj novinec prinaša zelo všečno zunanjost, a tudi notranjost novega C3 je tako dovršena, da bodo v njej voznik in sopotniki brez dvoma uživali. S priključnohibridno (zadaj 80 kW elektromotor, spredaj okoli 140 kW bencinec) študijo CXperience je Citroen nakazal morebitno obliko prihajajočih modelov, med drugim tudi novega C5, ki ga znamka krvavo potrebuje, saj trenutno nima sveže limuzine višjega srednjega razreda. Bolj kot ravno prenovljeni C4 Picasso pa je na salonu pozornost jemal električni E-Mehari, ki je verjetno marsikoga spomnil na mladostne dni.

DS je bolj kot z novimi modeli nagovarjal z novimi tehnologijami. Oziroma, obiskovalcem so ponujali nepozabno izkušnjo sveta DS, ki zdaj odločno odstopa od matične znamke Citroen. To, da vozila DS ponujajo več, je zdaj verjetno jasno prav vsakemu.

Peugeot je prišel na pariški salon z odlično popotnico, saj se njihovi modeli 308, 208 in 2008 še naprej odlično prodajajo. A bolj kot ne je jasno, da se pri Peugeotu usmerjajo v najbolje prodajani razred, to so seveda križanci. Svetovna javnost že pozna povsem prenovljenega 3008, v Parizu pa je bil razkrit še večji brat 5008. Ta se od predhodnika povsem razlikuje in zdaj z obliko, pogoni in motorji nakazuje željo po uspehu v razredu križancev. Ljubitelji dirkanja pa so v Parizu lahko videli tudi različico 3008 DKR, s katero bo prihodnje leto Peugeot dirkal na znamenitem reliju Dakar.

Domač teren seveda omogoča, da je razstavni prostor med največjimi. To vsekakor velja za Renault, ki je na ogromnem prostoru predstavil številne novosti. Clio R. S. In Twingo GT bosta zadovoljevala športne voznike, novi Koleos in Alaskan pa ljubitelje križancev oziroma poltovornjakov. S študijo Trezor pa Renault nakazuje oblikovne linije prihodnjih modelov, hkrati pa z električnim pogonom poudarja električno prihodnost. No, slednjo že zdaj več kot dobro obvladuje model Zoe, ki bo z novimi in močnejšimi baterijami Z.E. 40 in izboljšano pogonsko mehaniko (ter novo interno oznako Q90) zdaj omogočal 400-kilometrski normni doseg (no ja, realno bo ta vendarle za vsaj 100 kilometrov krajši). Pri Renaultu so namignili, da bodo lastniki dosedanjih modelov Q210 in novejšega Q240 lahko zamenjali baterijo za novo (jo kupili ali sklenili novo pogodbo za najem baterije), a pri njih bo doseg nekaj manjši, saj ima Q90 večji doseg tudi zaradi motorja in elektronike z manj izgubami. A največ pozornosti na razstavnem prostoru so obiskovalci vendarle namenili novemu Grand Scenicu, ki se je pridružil manjšemu in še vedno svežemu Scenicu.

Dacia je v Parizu predstavila prenovljenega Logana MCV in Sandera v klasični in različici Stepway. Hkrati je zdaj tudi kupcem Dacie na voljo bencinski litrski trivaljnik SCe75, prvič v zgodovini znamke pa lahko njihovi kupci posežejo tudi po dvosklopčnem menjalniku EDC, in sicer v najdražjem modelu Duster.

Pri Nissanu je bilo vse v znamenju nove Micre. Malčica, ki smo jo zelo pogosto srečevali tudi na slovenskih cestah (preden so jo z zadnjo generacijo nesrečno prenovili), je občutno zrasla. A nova in večja ni samo zunanjost, veliko bolj prostorna je tudi notranjost, hkrati je lahko tudi Micra opremljena z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki jih ponujajo pri Nissanu. Seveda pa Japonci še naprej razmišljajo električno (Leaf), pa tudi športno, saj je prenova doletela superhitrega GT-R.

Suzuki je v Parizu evropski javnosti predstavil Ignisa, majhnega križanca, ki je nekoč že vozil tudi po slovenskih cestah. Prijetna zunanja podoba je razlog za dobro voljo pri Suzukiju, ki so jo podkrepili še z nekaterimi tehnologijami in novim štirikolesnim pogonom, združenim pod imenom Allgrip. K nam prihaja na začetku naslednjega leta.

GLM G4 je japonski odgovor na električne avtomobile Tesle. Dva elektromotorja zagotavljata kar 536 'konjev' in 737 njutonmetrov navora, kar zadostuje, da zelo všečni športnik z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v le 3,7 sekunde ter doseže 250 kilometrov na uro končne hitrosti. Baterija naj bi zadoščala za 400 prevoženih kilometrov. A GLM G4 ni pravljica, saj naj bi bojda že kmalu ugledal luč (malo)serijske proizvodnje in bil naprodaj na Japonskem, v Hongkongu, Singapurju in morda tudi v ZDA. Še cena: bojda okoli 200.000 evrov.

Čeprav pri Tesli pravijo, da še raziskujejo evropski trg, je bila na njihovem razstavnem prostoru nepopisna gneča. Bolj kot prenovljeni Model S, ki v različici P100D z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 2,7 sekunde, je pozornost jemal križanec Model X. Tudi zaradi drugega para stranskih vrat (Falcon doors), ki se odpirajo navzgor. A pri Tesli so predstavili tudi novo nadgradnjo sistema 8.0 (kar potrjuje, da so njihovi avtomobili prej računalniki kot prevozno sredstvo) in pa nov Autopilot, ki sicer zna voziti napol sam, a je slednje vsaj za zdaj še nezaželeno. Da bi se izognili ponovitvam smrtnih nesreč pri Tesli zdaj odločneje svetujejo, da nad vožnjo še vedno bdi voznik, in ne računalnik.

Dr. Stefan Wechbach, vodja programa baterijskih vozil, Porsche

50 kilometrov je ta hip za priključne hibride dovolj. Vse, kar bi bilo več, bi ob sedanji baterijski tehnologiji negativno vplivalo na vozne lastnosti, prostornost in ceno. Ko pa bodo baterije zmogljivejše, se bo ta doseg večal ob enakih zmogljivostih avtomobila in seveda ob enaki oziroma primerni ceni.

Karl Schlicht, podpredsednik TME za prodajo in trženje

H klasični hibridni tehnologiji smo zdaj dodali priključnohibridno. Seveda razmišljamo tudi o njeni širitvi na druge modele, a to je vprašanje strategije, ne tehnike. Za nekatere trge potrebujemo priključne avtomobile, to vemo. In jasno je, da bomo čez nekaj let imeli več priključnih hibridov.

Dr. Dirk Wisselmann, razvojni inženir za avtonomno vožnjo

Testiranje in zanesljivost sta pri avtonomnih avtomobilih ključna. Zato skupaj z Audijem in Mercedesom od začetka leta razvijamo sistem, ki nam bo omogočil, da bomo te sisteme testirali tudi virtualno, ne le na cesti. Skupaj potrebujemo okoli 200 milijard testnih kilometrov, večinoma seveda simuliranih.

Ralf Hannappel, direktor za elektrifikacijo, Opel

Ampera je bila leta 2012, ko smo z njo prišli na trg, sicer uspešna, a v resnici trg še ni bil zrel, zato se pozneje ni več dobro prodajala. Zdaj je trg zrel, zato smo se odločili, da naredimo naslednji korak in damo na trg električni avto, da izpustimo priključni hibrid in skočimo na naslednjo stopnjo.

Catherine Perez, direktorica programa, Nissan Micra

Micra je bila za Nissan že od svojega nastanka daljnega leta 1982 eden od pomembnejših avtomobilov. Tudi zato smo zdaj v peto generacijo vložili vse svoje znanje in predvsem trud, da spet naredimo dober in všečen avtomobil. Dobri so bili že prejšnji, a evropski kupec je zahteven tudi glede oblike. Tudi zato je nova Micra večja, prostornejša in opremljena s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi.

Xavier Peugeot, direktor produktov, Citroën

Zamenjava zadolžitve – od znamke Peugeot, kjer sem deloval na podobnem položaju, k Citroënu – je hkrati zanimiva in izziv. Za Peugeot smo poskrbeli, da je na pravi poti, zdaj pa moramo podobno narediti za Citroën. Po tem, ko smo ločili DS od znamke Citroën, se nam je zdela to odlična priložnost, da postavimo nekaj mejnikov in osnov, na katerih bo mogoče zgraditi znamko. Določili smo že tudi osem modelskih izhodišč, na katerih bo zgrajena celotna struktura modelov znamke.

Jerome Micheron, direktor produktov, Peugeot

Kupci novih avtomobilov v vseh velikostih, majhnih, srednjih ali večjih, danes iščejo nekaj drugega kot prej. To so SUV-i oziroma bolje rečeno križanci v vseh mogočih izvedbah. Ugotovili smo, da je tu bistvo zmožnosti večanja prodaje, kar je bil naš osnovni cilj. 5008 ohranja prilagodljivost prejšnjega modela, ki je bil seveda MPV, torej enoprostorec, v novo zasnovo. Zelo veliko tistih, ki se odločajo za nakup križancev, je prej vozilo prav enoprostorce. To pa je priložnost, da lahko z znamko napredujemo. Razen povsem novega 5008 prav zdaj namreč predstavljamo tudi manjšega 3008, s katerim si obetamo podobno zgodbo.

Koši Kato, projektni menedžer v konstrukcijskem oddelku za dinamično tehnologijo, Toyota-Lexus

Pri Lexusu smo ugotovili, da med malo hitrejšo vožnjo sedeži v ovinkih še kar dobro zadržujejo telesa v stabilnem položaju. Bolj so izpostavljene glave voznika in potnikov. Naš kinetični sedež pa hoče preprečiti ravno omenjene posledice. Seveda se to najbolj opazi pri vožnji avtomobila med količki, saj takrat glava voznika že skoraj opleta naokoli. Da bi to preprečili, smo zasnovali kinetični sedež. Omogoča manj premikanja glave, kar pa se dobro odraža na voznikovem počutju in boljši koncentraciji za vožnjo, seveda zato, ker se voznik manj utrudi. Podobno velja tudi za potnike. Pri novi Lexusovi študiji UX smo sedeže tudi nenavadno oblikovali, a kinetični sedež je lahko videti tudi povsem klasično.

Dušan Lukič, Sebastjan Plevnjak, Tomaž Porekar; foto Saša Kapetanovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri