Reportaža: Ženeva 2013 - Novice - Avto Magazin

Reportaža: Ženeva 2013

Letošnji ženevski avtomobilski salon po količini novosti, namenjenih navadnim smrtnikom, sicer ni bil nadpovprečen, a tudi zelo podpovprečen ne. Tudi novosti, izstopajočih po ekološki plati, ni manjkalo. A vse so ostale v senci novincev, ki izstopajo po prestižnosti, moči in ceni.

28. 3. 2013

Ferrari LaFerrari in McLaren P1 se lahko pohvalita z več kot 900 'konji', Lamborghinijev Veneno jih ima sicer okoli 200 manj, a bodo zato izdelali le tri (s primerno astronomsko ceno), Porsche je z novim 911 GT3 poskrbel za puriste, Rolls-Royce z Wraithom pa za ljubitelje konjenice, zapakirane v prestižen in udoben paket. Družbo so jim delali Bentleyjev Flying Spur, KTM X-Bow GT, Corvette Cabrio, Alfa 4C in še kopica 'navitih' različic sicer bolj umirjenih avtomobilov: Mercedes AMG A 45, Audi S3 Sportback in RS Q3, Jaguar XFR-S ... Ja, več je bolje. Seveda pa vam ponujamo tudi obširno galerijo slik.

Dušan Lukič in Sebastjan Plevnjak, foto Saša Kapetanovič

Alfa Romeo

Pri Alfi je bila zvezda razstavnega prostora ena sama: Alfa 4C v serijski obliki. Majhen, lahek športni kupe s sredinsko postavljenim štirivaljnim motorjem z 240 'konji', zato oznaka 4C (tako kot so v preteklosti šest- in osemvaljni dirkalni modeli imeli oznako 6C in 8C), navdušuje z obliko in zmogljivostmi. Za začetek so izdelali tudi posebno serijo Launch Edition (v Evropi jih bo na voljo 400) posebne bele barve in z dodatki iz ogljikovih vlaken. Cena: pri nas verjetno med 70 in 75 tisočaki. Kljub svojemu zvezdniškemu statusu 4C ni bila edina novost pri Alfi, Giulietta je (vendarle) dobila različico Veloce, sicer brez tehničnih sprememb razen večje velikosti gum, MiTo pa različico SBK Limited Edition, nastalo na najzmogljivejši MiTo QV (s 170 'konji'), seveda zato, ker je MiTo uradni varnostni avtomobil svetovnega prvenstva superbike.

Audi

Audi je precej svojih novosti predstavil že pred ženevskim salonom, tako da smo o njih večinoma že pisali. Tu mislimo predvsem na S3 Sportbacka in RS Q3 ter na A3 e-trona, ki se mu je na salonu pridružil še A3 g-tron. Predstavlja kombinacijo 1,4-litrskega bencinskega motorja, ki lahko deluje tudi na zemeljski plin. Za to sta v dno prtljažnika nameščeni dve po 27 kilogramov težki posodi, ki lahko shranita 14 kilogramov zemeljskega plina. Je pa na salonu Audi predstavil tudi novost – dirkalnik RS 5 DTM, za leto 2013.

Bentley

Bentley nadaljuje ofenzivo s svojimi prestižnimi in najhitrejšimi luksuznimi limuzinami. Najhitrejšemu kabrioletu se je pridružila nova superluksuzno športna limuzina. Bentley Flying Spur je skupek prestiža in udobja ter šestlitrskega 12-valjnika z dvema turbopuhaloma. Ta se baha z močjo 625 'konj' in 800 Nm, od 0 do 100 km/h pospeši v 4,3 sekunde, največja hitrost pa je kar 320 km/h. Cena? Od dobrih 200.000 evrov. Vas zanima še kaj?

BMW

Bavarci na ogled sicer niso postavili kupeja serije 2, zato pa so premierno predstavili Gran Turisma. Tretja karoserijska različica serije 3 ima lepše oblikovan zadek kot večji 5 GT, na njem pa je tudi aktivni spojler, ki poskrbi za boljšo aerodinamiko pri večjih hitrostih. 3 Gran Turismo bo za začetek na voljo v različicah 318d, 320d, 320i, 328i in 335i, seveda pa se bo motorna paleta še širila. Poleg zunanje oblike je najopaznejša večja notranja prostornost, za kar je kriva 11 centimetrov daljša medosna razdalja v primerjavi z limuzino oziroma Touringom. Poleg 3 GT je bil najzanimivejši še i3 Concept Coupe, nadaljevanje konceptne zgodbe BMW-jeve serije električnih vozil z oznako i. Na trenutni stopnji razvoja je vsakdanji električni doseg med 130 in 160 kilometri.

Chevrolet

Morda ni ravno najbolj pošteno do 'evropskega' Chevroleta, a začnimo z novo Corvette. Ta je bila sicer že predstavljena v Detroitu, v Ženevi pa so jo dodatno razgalili, kar pomeni, da so jo predstavili tudi kot kabriolet. Za tiste na realnih tleh sta verjetno bolj zanimiva prenovljena Captiva in novinec Trax, ki je sicer kopija Oplove prodajne uspešnice Mokke.

Citroën

Seveda smo vsi pričakovali, da bo v središču Citroënovega razstavnega prostora novi C4 Picasso. Pa ni bil, namesto njega so (čeprav bo predstavljen že čez dobra dva meseca) pripeljali 'konceptnega' Technospacea, ki pa je, vsaj navzven, skoraj popolnoma enak prihajajočemu C4 Picassu. Zato je bilo še največ pozornosti namenjene prenovljenemu C3. Nova je predvsem zunanja podoba, zdaj bolj v skladu s trenutnimi Citroënovimi oblikovalskimi smernicami, nekaj sprememb pa je tudi v notranjosti. Novosti so tudi pod pločevino: novi trivaljni bencinski motorji PureTech (VTi 68 in 82), dizli pa imajo lahko tudi sistem Stop&Start (e-HDi).

Dacia

Ko je Renault prevzel Dacio, so se številni posmehovali ali celo zgražali nad oblikovno nič kaj simpatičnimi in revno opremljenimi avtomobili. A časi se spreminjajo, svoje je naredila še gospodarska kriza in Dacia je zdaj znamka, katere avtomobili so vedno bolj zaželeni. V Ženevi je predstavila novega Logana MCV, cenovno ugoden 'karavan' s skoraj 575 litri osnovne prtljažne prostornine, ki se z zlaganjem naslonjal zadnje klopi poveča na več kot 1.500 litrov. Čeprav njegova limuzinska različica v Sloveniji ni na prodaj, pa Logan MCV bo, saj sta zdaj Logan in Sandero pravzaprav enak avtomobil z različnim zadkom. Motorna paleta bo enaka kot pri večini dosedanjih modelov.

Ferrari

Ena od zvezd razstave je bil nedvomno novi Ferrari LaFerrari. Marsikdo je bil sicer razočaran nad tem, da je oblikovno precej podoben modelu 458 Italia, a tehnično seveda novemu vrhuncu ponudbe znamke iz Maranella ni kaj očitati. S kar 963 'konji' največje sistemske moči je absolutni zmagovalec troboja med Ferrarijem, Lamborghinijem in McLarnom. Osemsto jih zmore 6,3-litrski V 12-valjnik, 163 pa elektromotor sistema HY-KERS. Tudi največji navor, več kot 900 Nm, to le potrjuje. Manj kot tri sekunde pospeška do 100 kilometrov na uro, več kot 360 kilometrov na uro največje hitrosti, aktivna aerodinamika, sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik in ne nazadnje vsega 330 gramov CO2 na kilometer v mešanem ciklusu so številke, ki dokazujejo, da so Ferrarijevi inženirji napeli vse moči.

Fiat

Pri Fiatu pretresljivih novosti ni bilo. 500L Trekking, torej 500L malo bolj terenske oblike (a ne tudi tehnike), je doživel premiero. Trebuh avtomobila je malo višje od tal, sistem za preprečevanje zdrsa pogonskih koles (ti sta dve, in ne štiri) je dobil dodatne funkcije za večjo učinkovitost zunaj asfaltnih cest, boljša pa je tudi oprema avtomobila.

Poleg 500L Trekkinga sta novosti še 500G GQ (malo bolj 'moška' različica 500) in konceptna Panda 4x4 v posebni, dvobarvni izvedenki.

Ford

Pri Fordu so dopolnili paleto Tourneov. Družina je dobila najmanjšega člana, Tournea Courierja, ki je nastal na platformi nove Fieste in B-Maxa. Srednje velik Tourneo Connect si platformo deli s Focusom, na voljo pa je tudi kot sedemsedežnik (Grand Connect), paleto pa dopolnjuje največji Tourneo Custom. Še enega novinca so predstavili pri Fordu: križanca EcoSporta. Tudi ta temelji na enaki platformi kot Fiesta in B-Max (B-platforma), pravzaprav pa spada le malce višje, kot je nekdaj evropski Fusion (in nižje kot Kuga, seveda). Pogon je seveda le na prednja kolesa, trenutna motorizacija pa obsega 1,5-litrski bencinec s 110 'konji', 1.0 EcoBoost s 125 'konji' in 90-'konjski' dizel. Iz Indije ga bodo v Evropo začeli dobavljati konec leta.

Honda

Pri Hondi jo sicer označujejo kot konceptno, a karavanski Civic je v resnici zelo blizu tistemu, kar bo v bližnji prihodnosti zapeljalo na ceste. Honda Civic Tourer Concept podobno kot predhodni Hondini karavani meri na tiste, ki si poleg športne oblike želijo tudi čim večji prtljažni prostor. CR-V je dobil nov 120-'konjski' 1,6-litrski dizel (ki je bil do zdaj že na voljo v Civicu), NSX Concept pa je prvič ugledal evropska tla in že dokaj dobro nakazuje, kakšen bo novi NSX. Novo generacijo Hondinega legendarnega športnika bo (tako kot nekdanjo) poganjal sredinsko nameščeni V6, le da bo šlo tokrat za hibridni pogon, ki pa bo štirikolesni. Novega NSX-a bodo izdelovali v ZDA.

Hyundai

Hyundai je dopolnil prodajno paleto z novim Santa Fejem Grand – šest- ali sedemsedežnim predstavnikom razreda SUV. Družbo mu je delal še prenovljeni ix35, pri katerem Korejci niso tvegali – zmagovalnega konja se ne menja, zato so spremembe zelo minimalistične. Prevetreni motorji, dodelano podvozje in nove (tudi diodne) luči. Po več ni bilo potrebe.

Jaguar

Pri Jaguarju so Evropejcem predstavili svojo najmočnejšo limuzino do zdaj, 550-'konjskega' XFR-S-a. Do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 4,4 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 300 kilometrov na uro. Nova aerodinamika zmanjša silo, s katero poskuša zrak pri velikih hitrostih odlepiti avtomobil s ceste za kar 68 odstotkov, za 20-palčna kolesa pa je Pirelli pripravil posebne gume.

Jeep

Grand Cherokee so predvsem oblikovno prenovili, dodali pa so mu tudi serijski osemstopenjski samodejni menjalnik, predvsem večji uglajenosti in manjši porabi na ljubo. Podobno so prenovili tudi obliko in menjalnik (le da je nova avtomatika v njem šeststopenjska) Compassa.

Kia

Kia Provo je koncept novega malega, precej športnega kupeja, ki naj bi v prihodnosti dobil serijsko različico, a so Korejci z imenom krepko brcnili v temo (in ob tem zadeli v vogal mize) in se krepko osramotili. Provo je bil izraz za pripadnike teroristične organizacije Provisonal IRA, ki je morila po Irski, Veliki Britaniji ter tudi po Evropi (recimo v Nemčiji). Zato je v zrak že skočila kopica vladnih in nevladnih organizacij, politikov in medijev, predvsem na Irskem in v Veliki Britaniji. V senci tega škandala sta ostala nova Cee'd in Pro_Cee'd GT, športni različici z 1,6-litrskim turbomotorjem z 204 'konji'.

KTM

Znamka, ki je s hibridom med motociklom in avtomobilom požela številne simpatije, nadaljuje začrtano pot. Za tiste, ki si želijo svobode, a jih moti pretiran veter v laseh, so pripravili različico X-Bow GT, ki obdaja potniško kabino z zaščitnim steklom. Skoraj 300 'konj' iz Audijevega dvolitrskega motorja, ki mu pomaga turbopuhalo, in več kot 400 Nm ostaja, torej se zabava nadaljuje.

Lancia

Nekdaj prestižna italijanska znamka tudi tokrat ni pokazala nobenih novosti, razen serije s pomočjo proizvajalca dodatne opreme Momo optično predelanih avtomobilov.

Land Rover

Britanci so se pohvalili predvsem z uporabo novega ZF-ovega samodejnega menjalnika, ki so ga tudi pomagali razviti, uporabljali pa ga bodo v Land Roverjih in Range Roverjih. Evoque je dobil dodatno različico opreme Black Design.

Lexus

Največja novost pri Lexusu je bila seveda evropska premiera novega Lexusa IS, ki je hkrati tudi premiera nove generacije hibridnega pogona. Srce te je novi, 2,5-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom in neposrednim vbrizgom, ki zmore 181 'konjev' in je tako precej zmogljivejši od dosedanjega, manjšega bencinskega motorja (kakršen je v Lexusu CT). Dodali so mu prav tako nov 143-'konjski' elektromotor za skupno sistemsko moč 164 kilovatov oziroma 223 'konjev'. Nova pogonska kombinacija bo svoje mesto našla tudi v manjših in večjih Lexusovih in Toyotinih hibridnih modelih, seveda z različnimi kombinacijami moči. Baterije so v novem Lexusu IS pospravili pod dno prtljažnika, ki je tako enako velik kot v klasično gnanem IS 250. Dizla v IS (seveda zaradi hibridnega pogona) verjetno ne bo več.

Lamborghini

Lamborghini je 'pretresel' številne novinarje že na posebni prireditvi dan pred uradnim odprtjem. Na posebnem dogodku, na katerem skupina Volkswagen predstavi vse novosti svojih znamk, smo lahko novega Venena (ki časti 50. obletnico Lamborghinija) tudi slišali. Tako kot oblika je tudi zvok 6,5-litrskega 12-valjnika oster kot britev. 750 'konj' poskrbi za izstrelitev od 0 do 100 km/h v le 2,8 sekunde, največja hitrost pa znaša 355 km/h. Vas mika? Žal vas moramo razočarati, izdelali bodo namreč samo še tri (v rdeči, beli in zeleni barvi), cena je več kot tri milijone evrov (brez davka) in baje so že vsi prodani. Več sreče prihodnjič!

McLaren

Veste, kaj pravijo za novega McLarna P1? Da se od tekmecev loči po vrhunski sodobni tehnologiji (kombinacija bencinskega motorja in elektromotorja!) in predvsem po zastrašujočem dejstvu, da ponuja več podtlaka kot katerikoli drugi serijski avtomobil na svetu. Torej po domače: hitreje gre, bolj se drži ceste! Toda bodimo odkriti: da ne bi poleteli, so največjo hitrost omejili na 350 km/h, pospešek pa doživite v manj kot 17 sekundah. Ne, ne, to ni od stoječega starta do 100 km/h niti do 200, ampak kar do 300 km/h! To je McLarnu uspelo z vrhunsko aerodinamiko ter uporabo lahkih materialov (ogljikova vlakna, titan) in seveda močnega motorja. Pravzaprav kar dveh. Za 903 'konje' poskrbita 3,8-litrski motor V8 z dvema turbopuhaloma in elektromotor, ki pomaga pri polnem pospeševanju in – da, tudi ekološki vožnji, saj omogoča 10-kilometrski domet zgolj na elektriko. »Morda ni najhitrejši serijski superšportnik na svetu, čeprav je do 300 km/h kar za pet sekund hitrejši od legendarnega McLarna F1, vendar smo popolnoma prepričani, da bo na navadni cesti najbolj vozen in seveda najhitrejši na stezah po vsem svetu,« je dejal direktor projekta P1 Paul Mackenzie, saj pričakujejo, da se bodo lastniki večkrat udeležili preizkusov na stezah in sodelovali na priljubljenih Track Dayih. McLaren P1 ima nastavljivo podvozje, aktivno aerodinamiko (oboje je recimo prepovedano v F1, kjer McLaren več kot uspešno nastopa), sistem KERS, zelo varen monokok iz ogljikovih vlaken, sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik pa poskrbi za prenos gromozanskih 900 Nm največjega navora. Če imate okrogel milijonček evrov (brez davkov!), pohitite, saj jih bodo naredili le 375.

Mercedes

Pri Mercedesu je bilo prvih novosti v resnici malo. Res je, da je na razstavnem prostoru stal CLA pa da so izpostavili kupejevsko in kabrioletsko različico razreda E, a edina res prava novost je bil mali športni A 45 AMG, 360-'konjski' (265 kW) štirikolesno gnani izstrelek, in to čeprav je pod motornim pokrovom 'le' štirivaljnik – seveda pa tega ročno izdelajo in obdelajo. Menjalnik je seveda sedemstopenjski dvosklopčni. Prvo leto si bodo kupci omislili posebno serijo tega izstrelka z oznako Edition 1, kar pomeni večji zadnji in prednji spojler. Novost sta tudi štirikolesno gnani E 63 AMG S in C63 AMG z oznako Edition 507, kar pomeni, da ima 507 namesto 'le' 447 'konjev'.

Mazda

Pri Mazdi so seveda izpostavili Šestico (test ste lahko prebrali v prejšnji številki Avto magazina), drugih modelov pa niso spremenili.

Mini

Pri Miniju novosti ni bilo. V središču sta bila že znana Countryman in Paceman John Cooper Works. Prvi je dobil poseb- no različico All4 Dakar Winner 2013, ki jih bodo v čast Peterhanslovi 11. zmagi na Dakarju izdelali 11, drugi pa različici Bond Street in Hyde Park.

Mitsubishi

Japonci pričakujejo, da bo novi malček Space Star dobro sprejet in da jih bo povlekel iz rdečih številk. Naloga je težka, a če sodimo po dveh predstavljenih študijah, je lahko Mitsubishijeva prihodnost tudi zanimiva. Študija GR-HEV nakazuje, kakšni bi bili lahko v prihodnje veliki pick-upi, ki bi jih poganjal hibridni pogon. Slednji je svoje mesto našel tudi v študiji CA-MiEV, ki je bolj družinsko usmerjeno vozilo, vsekakor pa tudi to potrjuje, v katero smer se bo v prihodnosti obračal Mitsubishi.

Nissan

Nissan s študijo Resonance Concept napoveduje novo oblikovalsko smer med crossoverji, ki bi lahko po novem bili tudi hibridi. Leaf ima močnejši elektromotor, zaradi česar bo s polnimi baterijami (ki se jih lahko zdaj polni še hitreje) mogoče prevoziti do 200 kilometrov. Precej pri Nissanu stavijo na novega Nota. Je v celoti prenovljen, na voljo bo s številni varnostnimi sistemi, novi so tudi (trivaljni) motorji.

Opel

Osrednji magnet za privabljanje radovednežev na razstavnem prostoru je bil novi štirisedežni kabriolet – Cascada. O njem smo precej že pisali, še več bomo konec meseca, ko ga bomo tudi že preizkusili. Da se Mokka dobro prodaja, vemo že vsi, zelo uspešno ji sledi tudi malček Adam. Z njim se Opel vrača celo v reli, s študijo Rocks pa namiguje, da bo malček kmalu na voljo tudi kot kabriolet. Veliko pa se jih je bolj kot oblikovnih novosti razveselilo novega 1,6-litrskega turbodizelskega motorja (136 'konj', 320 Nm), ki bo zamenjal (pre)glasnega 1,7-litrskega. Po Zafiri Tourer bo kmalu na voljo tudi v preostalih modelih.

Peugeot

2008 je velika Peugeotova novost. Mali križanec se podaja v zelo zanimiv avtomobilski razred, njegova glavna tekmeca pa bosta seveda Nissanov Juke in novi Renault Captur. 2008 je nastal (seveda) na osnovi Dvestoosmice, zato si z njo deli tudi tehniko, kar pomeni tudi to, da ne bo imel štirikolesnega pogona, zato pa bo dobil bencinsko hibridno različico, ki so jo v Ženevi predstavili v Dvestoosmici kot 208 Hybrid FE. To pomeni kombinacijo litrskega trivaljnika in elektromotorja. 2008 prihaja konec poletja ali v začetku jeseni, na začetku seveda z bolj klasično pogonsko mehaniko, kar pomeni manjše dizelske in turbobencinske motorje, vključno z novima 1,2-litrskima e-THP 110 in e-THP 130. Za bolj športne po srcu bo tu novi 208 GTi, 1.160-kilogramski malček z 200-'konjskim' 1,6-litrskim turbobencincem, ki do 100 kilometrov na uro pospeši v manj kot sedmih sekundah. Za začetek prodaje so mu namenili posebno serijo 50 primerkov, vseh v beli barvi s posebnimi platišči, serijsko navigacijo in ploščico s številko. V nasprotno smer so pri Peugeotu zavili z 208 XY, oblikovno dodelano in z opremo bolj napolnjeno različico 208, ki bo na kožo pisana mestnim uživačem, seveda pa na razstavnem prostoru niso pozabili niti na svoj zračno-hibridni koncept pogona HybridAir.

Porsche

Porsche v Ženevo ni pripeljal Macana, novega predstavnika v razredu SUV, je pa zato razkril novo različico kultnega in že 50 let trajajočega modela 911. Porsche 911 GT3 je seveda po duši čistokrvni športnik, 3,8-litrski šestvaljni bokserski motor z 450 'konji' bo vzbujal veselje vsakemu vozniku. Od 0 do 100 km/h pospeši v 3,3 sekunde, največja hitrost pa znaša 315 km/h. 911 GT3 je po novem opremljen z izpopolnjeno zadnjo premo, ki zna tudi zavijati, nad njo pa bdi še elektronsko nadzorovana zapora diferenciala. Baje se zaradi novosti pelje hitreje, a pravi dirkači se že zmrdujejo.

Renault

Zdaj že vrabci na veji čivkajo, da mora imeti avtomobilska znamka v svoji prodajni paleti tudi predstavnika v razredu SUV. Še bolje, če je to mali SUV, katerih prodaja v zadnjih letih še vedno narašča. Prav tak je Renaultov Captur, mali SUV, narejen na osnovi Clia. Ker vsaj za zdaj Renault ne razmišlja o štirikolesnem pogonu, bo Captur namenjen običajnim cestam in mestnim ulicam. Zaradi svoje zasnove in višjega položaja za volanom bo z lahkoto prepričal tudi starejše voznike, mlajši pa so tako in tako avanturisti že zaradi let, ki jih štejejo.

Rolls Royce

Wraith je ime RR-jevega novega kupeja. Dvanajstvaljnik pod motornim pokrovom zmore 465 kilovatov oziroma 624 'konjev', moč pa se na cesto prenaša prek osemstopenjske ZF-ove avtomatike. Ta je podprta s povezavo z navigacijskim sistemom, iz katerega 'bere' ovinke pred avtomobilom in tako izbira primerno prestavo (seveda tudi glede na voznikov slog vožnje). Pospešek do 100 kilometrov na uro vzame vsega 4,4 sekunde, notranjost pa seveda zaznamujejo vrhunski materiali in tehnologije, vključno z glasovnim upravljanjem skoraj vseh funkcij vozila v naravnem jeziku in 'nočnim nebom', notranjo strešno oblogo s 1.340 optičnimi vlakni, ki odsimulira pogled v nočno nebo. Cena? V tujini okoli četrt milijona evrov. In ja, vrata se odpirajo nazaj.

Seat

Seatova glavna novost je novi Leon, ki pa se tudi pri nas že prodaja. Ne prodaja pa se še trivratna različica SC, ki bo v salone zapeljala predvidoma sredi poletja. Še letos bo Leon na voljo tudi kot kombi, kmalu zatem pa bodo na vrsti še športne različice Cupra.

Subaru

Tudi pri Subaruju razmišljajo 'hibridno'! Na to nakazuje študija Viziv, ki ima štirikolesni pogon, pri čemer zadnji kolesni par poganjata elektromotorja. Prednjega so prepustili že dobro znanemu in odlično sprejetemu dizelskemu bokserju, menjalnik je samodejni, CVT. Tudi oblikovno Viziv ne razočara, in če gre Subarujevo oblikovanje v njegovo smer, se lahko le veselimo prihajajočih modelov.

Suzuki

SX4 je odslej popolnoma nov in precej večji. Ostaja križanec, vendar tokrat v nižjem srednjem razredu, enaka pa ostaja izbira motorjev: 1,6-litrski bencinski in enako velik turbodizel. Doplačilni samodejni menjalnik je brezstopenjski (CVT), SX4 pa bodo izdelovali v Suzukijevi madžarski tovarni; na trg prihaja jeseni.

Spyker

Nizozemska znamka se je pošteno uštela s prevzemom švedskega Saaba in ob tem svoj položaj postavila na zelo trhle in majave noge. Zdaj so se Saaba rešili, a rešiti morajo tudi svoj ugled. K temu naj bi pripomogel novinec Venator (lovec), ki je v Ženevi sicer nastopal še kot študija Spyker B6 Venator Concept. Sredinski šestvaljnik se pohvali s 375 'konji', menjalnik je samodejni, šeststopenjski, pogon pa seveda speljan k zadnjemu kolesnemu paru.

Škoda

Novo Škodo Octavio smo že preizkusili, logično ji zdaj sledi še karavanska različica. Oblika je relativen pojem, a Octavia Combi se zdi lepša od svoje limuzinske različice. Da je uporabnejša, ne gre izgubljati besed, dovolj je, če omenimo kar 610-litrski prtljažnik. Limuzina je na slovenske ceste zapeljala prejšnji teden, Octavia Combi pa bo predvidoma v juliju.

Toyota

Ob povsem novih, a že videnih RAV4 in Aurisu Touringu Sports, je Toyota pokazala še dve študiji: FT86 Open Concept in i-ROAD. Prva je seveda kabrioletska različica športnega GT86, ki je letos požel številna odobravanja po vsem svetu, za kabrioletsko različico pa lahko rečemo le eno – še lepša! Študija i-ROAD pa namiguje, kako bi se lahko že v bližnji prihodnosti spopadli s (pre)gostim prometom. S širino 850 milimetrov ni nič širši kot klasični dvokolesnik, le da ima i-ROAD dva sedeža, tri kolesa in dva električna motorja z močjo 2 kW, ki s pomočjo litij-ionske baterije omogoča 50-kilometrski domet. Baterije se lahko napolnijo prek domače vtičnice v samo treh urah.

Volkswagen

Čeprav ne na domačih tleh, je bil tudi v Ženevi gospodar razstavnega prostora Volkswagen. Ko ti gre, ti pač gre in kaj so si pri Volkswagnu želeli lepšega za začetek ženevskega salona kot to, da je njihov Golf postal še evropski avto leta. Tudi sicer je bil Golf pomembna figura salona, ob že znanih različicah je pozornost vzbujal Golf Variant, družinsko ali poslovno uporaben Golf, ki ob vseh dobrotah, ki jih ponuja 'običajni' Golf, razvaja še z več kot 600 litri prtljažne prostornine. Tistim, ki jim prostor ne pomeni veliko, je srce hitreje bilo ob pogledih na 'hitra' Golfa, različici GTI in dizelski izvedenki GTD, varčneži pa so postopali okrog Volkswagna XL1. Zares futuristično vozilo ni več študija, ampak čisto pravi osebni avtomobil, no, če smo natančni, priključni hibrid. Oblika je suženj aerodinamike, XL1 se pohvali z do zdaj najugodnejšo avtomobilsko aerodinamiko (CD 0,19). Dvovaljni TDI in 20-kilovatni elektromotor, sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG in že prej omenjena oblika pa poskrbijo, da XL1 za 100 prevoženih kilometrov porabi manj kot liter goriva, ob tem pa v ozračje izpusti zgolj 21 g/km CO2. Če vas je XL1 prepričal, vseeno pohitite, XL1 sicer že nastopa v svoji končni podobi, a bo njegova izdelava omejena zgolj na serijo 250 vozil. Je bil pa študija Volkswagen e-Co-Motion. Zanimiv dostavnik poganja elektromotor največje moči 115 'konj'. Serijska je 20-kilovatna baterija, izbirno 30- in 40-kilovatna. S prvo bi bilo mogoče prevoziti 100, z drugo 150 in s tretjo 200 kilometrov. Ker je namenjen mestni uporabi, je največja hitrost omejena na 120 km/h.

Volvo

Pri Volvu so v središče postavili osvežena (nov nos in nova armaturna plošča) V60 in XC60 (malo bolj v kot pa tudi S60), seveda pa niso manjkale tudi druge novosti, ki so jih predstavili v zadnjem času, med njimi priključni hibrid na osnovi V60 in V40 Cross Country. Predstavili so tudi nov sistem za zaznavanje pešcev in kolesarjev ter preprečevanje naleta nanje.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri