Robustno športni Duster

12. 3. 2009
Deli

Duster je prva oblikovalska študija križanca znamke Dacia. Z voznikove strani je športen kupe, na drugi strani pa bodo potniki, ki vanj vstopijo skozi dvokrilna vrata, v njem prepoznali izjemno udoben večnamenski avto.

Duster je visok 1, 49 metra, ima kratka previsa (spredaj 65 in zadaj 80 centimetrov), izdatno medosno razdaljo (2, 8 metra), obenem pa je z dolžino 4, 25 metra in širino 1, 64 metra ravno prav kompakten, da takoj pusti vtis robustnega in privlačno športnega avtomobila.

Prednji del s širokim odbijačem in vodoravnima režama za zajem zraka v njem daje slutiti moč. Maska ima značilne oblikovne poteze znamke Dacia, objemata pa jo žarometa, ki sta raztegnjena nad prednja blatnika in svetlobno črto podaljšujeta daleč na boka avtomobila.

Pogled s strani odkrije jasno zarezane obrise blatniških lokov in visoka vrata, kar okrepi vtis, da Duster čvrsto stoji na cesti. Antracitno siva barva karoserije in zajetna bočna zasteklitev, ki je ne prekinja srednji stebriček, poudarja oblikovne obrise, ki so skladni z grafičnim značajem Dusterja.

Duster je s 4, 25 metra enako dolg kot Logan, s prirojeno okretnostjo pa nadvse primeren tudi za uporabo v urbani džungli. Po drugi strani Duster svojo športno plat kaže z 21-palčnimi petkrakimi aluminijskimi platišči in trapezoidno oblikovanima aluminijskima izpušnima cevema.

Posebno pozorno je zasnovana aerodinamična učinkovitost Dusterja (Cd:0, 30), saj zrak ob gladkih bočnih površinah zdrsne do posebno oblikovanih zadnjih luči. Za usmerjanje zračnega toka proti zadku skrbita tudi na streho nameščena aerodinamična smernika v obliki krilc.

Seštevek vsega naštetega seveda pripomore tudi k manjši porabi goriva in Duster izstopa kot križanec, ki je posebno spoštljiv do okolja. Njegov 1, 5 dCi z največjo močjo 77 kW (105 'konjev') in s filtrom trdnih delcev izpušča v zrak le 139 gramov CO2 na prevožen kilometer, njegova poraba pa je 5, 3 litra plinskega olja na 100 kilometrov.

Armaturna plošča ima gladke in izrazne glavne obrise, njena zasnova pa je povsem podrejena preprosti priročnosti in bivalnosti. Čelna varnostna blazina za voznika je vgrajena v spodnji del volanskega obroča, zaradi česar je instrumentni zaslon lahko nameščen v njegovi sredini. Na armaturni plošči je torej veliko več prostora za odlagališča, njen specifičen spodnji rob pa sovozniku omogoča velikih 280 milimetrov prostora za kolena in izjemno udoben položaj.

Izvirna oblika dvobarvne armaturne plošče skriva 20-litrski predal za rokavice, žepa na oblogah vrat pa imata prostornino po osem litrov. V naslonu desnega zadnjega sedeža je domiselno skrit še en predal, ki se drsno odpre na preprost pritisk. V duhu znamke Dacia je tudi prtljažnik s pokončnimi vrati in s prostornino 470 dm3 (VDA), kar je še posebno dober dosežek glede na kompaktne zunanje mere Dusterja.

Duster je študija prilagodljivega modularnega avtomobila. Postavitev s štirimi sedeži za vsakodnevno rabo je kaj lahko v nekaj sekundah spremeniti v postavitev za prosti čas. Sovoznikov sedež po vodilih, ki so skrita v podu, zdrsne pod voznikovega in tako sprosti skupaj kar dva kubična metra velik prostor. Zahvaljujoč udrtini v podu in jermenu na armaturni plošči je v ta prostor možno namestiti gorsko kolo.

Foto: Dacia

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja