Rolls-Royce stopa v korak s časom: Cullinan, prvi SUV britanske znamke je (končno) tu

10. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

Čeprav gre za športnega terenca, pa Rolls-Royce obljublja prave terenske sposobnosti, tudi premagovanje vodnih ovir do globine 54 centimetrov.

Čakanja je konec.. Tri leta po najavi je danes luč sveta končno ugledal prvi športni terenec v zgodovini po mnenju marsikoga najbolj prestižne avtomobilske znamke Rolls-Royce. Cullinan je ime, ki ga je britanska znamka namenila novincu, gre pa za avtomobil, s katerim želijo uslišati želje in potrebe mlajših, a uspešnih in premožnih kupcev, ki do zdaj na trgu SUV-ov niso našli avtomobila, ki bi jih v celoti in brez kompromisov zadovoljil.

Cullinan je tako namenjen kupcem nove dobe, ki od avtomobila želijo še nekaj več. Narejen je za to, da lastnika lahko pripelje kamorkoli, za kar je SUV-jevska zasnova skoraj nujna. A če odmislimo višjo oddaljenost od tal, s sprednjega dela še vedno ostaja prvi Rolls-Royce, za katerega so značilni vodoravne luči, pokončna maska in kipec na vrhu te. Tradicija se nadaljuje tudi na boku vozila, kjer se na vsaki strani vozila bohotijo nasproti se odpirajoča vrata. Nato pa sledi sprememba na zadku, ki ni več limuzinski, ampak klasično SUV-jevsko dvignjen. Cullinan je poleg tega tudi prvi avtomobil v zgodovini znamke, pri katerem je pokrov prtljažnika sestavljen iz dveh delov, pri čemer se spodnji del odpre navzdol, vanj pa sta, kot smo pred časom že poročali, vgrajena dva udobna stola.

Klop ali dva fotelja

Notranjost je torej po zaslugi novega dizajna še bolj prostorna v primerjavi z ostalimi modeli znamke. 560 litrov ponuja prtljažni prostor, ki pa ga je mogoče s podiranjem sedežev – prvič pri Rolls-Royceu, za podiranje pa bo, jasno, poskrbela elektrika – še povečati na skupno 1930 litrov. Nato pa se preselimo na zadnjo klop, kjer bo lastnik vozila preživel največ časa. Sedeži tam bodo lahko postavljeni vsak zase ali pa kot loža. V tem primeru bo prostora še za dodatnega potnika, zato naj bi bil avtomobil uporaben predvsem za družine. V konfiguraciji z dvema sedežema pa bo potnika zadaj ločeval hladilnik, vgrajen v osrednjo konzolo, v kateri bo prostora dovolj še za dva kozarca za viski in druge dodatke. Mimogrede, tovorni prostor bo od kabine ločen s stekleno pregrado.

Podvozje? Po pričakovanjih prilagodljivo. V praksi to pomeni, da se bo ob vstopu ali izstopu vozilo za 40 milimetrov spustilo, kar bo nekoliko olajšalo situacijo. Prilagodljivo podvozje naj bi omogočalo odlične vozne lastnosti tudi na slabših terenih. Sistem bo namreč opremljen z zračnimi blazinami in kompresorjem, ki bo po potrebi v primeru izgube oprijema prilagajal višino vsakega kolesa posebej. Sprednje vzmetenje dopolnjujejo dvojne vzmetne roke, zadaj pa je os vpeta pettočkovno.

Pri motorju nič novega

Avtomobil bo opremljen s številnimi asistenčnimi dodatki: sistemom za vožnjo ponoči, sistemom za prepoznavanje pešcev in živali, opozorilnikom za zbranost, štirimi kamerami za vzpostavitev pregleda okolice iz ptičje perspektive in še bi lahko naštevali.

Za konec pa še nekaj o motorju. Rolls-Royce se namreč vsaj za zdaj še ne uklanja trendu hibridov. Pod dolgim motornim pokrovom se bo torej skrival velik, 6,75-litrski 12-valjni motor. O motorni moči Britanci ne želijo govoriti. Namesto tega raje podajo podatek o njegovem navoru. Ta namreč znaša, kot so se izrazili sami, »ravno pravšnjih« 850 njutonmetrov, na voljo pa bo že pri 1.600 vrtljajih na minuto, kar bo omogočalo kar najbolj udobno vožnjo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja