Samodejni Actros

11. 7. 2014
Deli

Časi preutrujenih voznikov tovornjakov in zapletene logistike, da bi se ti izognili zapletom s predpisi in policijo, se po mnenju Mercedesa počasi bližajo koncu.

Pri Mercedesu so namreč v vlačilec Actros vgradili tehnologijo iz razreda S in ga tako spremenili v tovornjak, ki vozi sam. Kot pravijo, je komercialna uporaba teh sistemov še precej oddaljena, saj jo napovedujejo za leto 2025,  a prvi koraki so že storjeni. Samodejni Actros je tako uspešno opravil popolnoma avtomatizirano vožnjo po odseku avtoceste A14 blizu Magdeburga, ki je še v gradnji. Nanjo se Mercedesovci poleg Actrosa poslali še kopico drugih svojih avtomobilov in tako simulirali vožnjo v normalnem prometu. Actros se je tako na primer znal umakniti policijskemu vozilu na nujno vožnji in slediti tempu prometa, ne zna pa še prehitevati ali menjati pasov, da bi bila vožnja bolj tekoča.

Samodejni Actros uporablja štiri radarske senzorje in stereo kamero, sistem pa deluje do hitrosti 90 kilometrov na uro (poskusno vožnjo so opravili pri 85 km/h). Seveda lahko voznik kadarkoli prevzame nadzor, saj ima tovornjak še vedno tudi klasičen volan in stopalke.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja