Scuderii in Specialu sledi (Ferrari 488) Pista

21. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

Na prvi pogled se od običajnega 488 GTB razlikuje po beli črti, ki poteka po sredini vozila, a sprememb je tako na karoseriji kot pod pokrovom motorja precej več.

Ob omembi Ferrarija se nam vedno pojavi več pojmov, med njimi pa so zagotovo hitrost, športni avtomobili in moč. Navsezadnje gre verjetno za najbolj znanega proizvajalca športnih avtomobilov na svetu. Skoraj vsi njihovi avtomobili so izredno hitri, obstajajo pa še posebne različice - tiste, ki štejejo nekaj več. V to družbo uvrščamo modele 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia 458 Speciale in z današnjim dnem tudi 488 Pista.

Najnovejši Ferrari je po besedah inženirjev plod razvoja in dela v motošportu v zadnjih 25 letih. Najbolj dodelana cestna različica modela 488 tako temelji na dveh dirkalnikih z oznakama 488 Challenge in 488 GTE. Prvi je znan s prvenstva Ferrari Challenge, na katerem je pred leti nastopala tudi Nina Jerančič, drugi pa s svetovnega prvenstva vztrajnostnih dirk FIA WEC, na katerem je Ferrari v preteklih šestih letih osvojil pet naslovov konstruktorskega prvaka, hkrati pa so dirkalniki s črnim vrancem na pokrovu motorja zmagali na kar 29 izmed 50 dirk.

Najbolj dodelan V8 do zdaj

Novosti je v primerjavi z modelom 488 GTB, ki je bil osnova Piste, precej. Najpomembnejša je brez dvoma precej izboljšan motor, ki ob enaki osnovi proizvede kar 50 'konjev' več kot v GTB-ju, poleg tega je zaradi uporabe titana in ogljikovih vlaken tudi precej lažji. Motor tako proizvede 720 'konjev', skupna teža avtomobila pa je zmanjšana za 90 kilogramov in tako znaša 1.270 kilogramov.

Seveda pa dodatna moč ne bi kaj dosti koristila, če ne bi bilo tudi drugih sprememb za še boljšo lego na cesti. Najopaznejše so seveda karoserijske izboljšave, kamor sodijo nov prednji odbijač, narejen po zgledu formule 1, nov prednji pokrov, spremenjeni pragovi z dodatnimi odprtinami za hlajenje zavor ter spremenjen zadnji del z izboljšanim difuzorjem in večjim krilcem. Vse to omogoča do 20 odstotkov večji potisk k tlom. Da pa se avtomobil pravočasno ustavi, so pri Ferrariju vanj namestili nov sistem Ferrari Dynamic Enhancer, ki računalniško prilagaja pritisk v vsaki zavorni čeljusti posebej.

Glede na to, da je avtomobil namenjen tudi uporabi na stezi, je temu prilagojena tudi notranjost. Usnjena sedeža modela 488 GTB sta tako zamenjala trša in ožja sedeža iz alkantare s štiritočkovnim varnostnim pasom. Armaturna plošča je le še enobarvna, prav tako tudi preostala kabina, v kateri monotonijo razbijejo posamezni rdeči detajli.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel