Seat Minimo napoveduje prihodnost osebne urbane mobilnosti

26. 2. 2019
Deli

Seat je na svetovnem kongresu mobilnosti v Barceloni predstavil majhen  električni štirikolesnik Minimo, za katerega pravijo, da združuje najboljše iz svetov avtomobilizma in motociklizma, da je prvi namensko razvit avtomobil za 'car sharing' in da lahko z inovativnim sistemom za zamenjavo baterij prepolovi stroške električne delitvene sheme.

Z dolžino 2,5 in širino 1,24 metra je študija dovolj kompaktna, da se lahko uspešno prebija tudi po najbolj natrpanih mestnih ulicah. S 3,1 kvadratnega metra zaseda tudi za dobro polovico manjšo površino od tipičnega majhnega mestnega avtomobila, v nasprotju s podobnimi urbanimi vozilci pa udobje potnikoma zagotavlja z velikimi 17-palčnimi kolesi na trdni šasiji, visokim SUV-jevskim sedenjem in precejšnjo prostornostjo kabine, ki je urejena v konfiguraciji 1 + 1. Kot pravijo pri Seatu, kabina potnikov ne ščiti le pred vremenom, ampak je dovolj varna, prav tako pa praktična.

Asimetrična vrata so namreč nanjo vpeli tako, da se odprejo navzgor, in to tudi v najtesnejših prostorih. Ker so voznikova leva vrata zelo majhna, je ostalo več prostora tudi za steklene površine, ki vozniku zagotavljajo preglednost. Večja desna vrata po drugi strani zagotavljajo udoben vstop in izstop obema potnikoma.

Kot nakazuje konfiguracija 1 + 1, voznik in potnik sedita drug za drugim, sopotnikov sedež pa je poleg tega izdelan iz tako trpežnega materiala, da ga lahko voznik brez skrbi uporabi kot prtljažnik. Pri Seatu poudarjajo, da je Minimo predvsem vozniški avtomobil. Funkcije instrumentne plošče in infozabavnega sistema so sicer združili na zaslonu za multifunkcijskim volanskim obročem.

Seveda mora mestni avtomobil uporabnikom zagotavljati zadosten doseg, kar Minimo omogoča z dosegom do 100 kilometrov. Elektrika je sicer shranjena v kompaktni bateriji z visoko energetsko gostoto, ki je pod podom vozila shranjena v lahko dosegljivem okvirju, v katerem je mogoče izrabljeno baterijo preprosto zamenjati s svežo in vožnjo nadaljevati naslednjih 100 kilometrov.

Minimo je pripravljen tudi na avtonomno vožnjo četrte ravni, ko se bo lahko sam pripeljal po potnike.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja