Škoda Citigo: Nova najmanjša Škoda

6. 10. 2011
Deli

Škoda Fabia ne bo več dolgo najmanjši model češke avtomobilske tovarne, saj so se začele uresničevati navedbe, da bosta svoji izvedenki Volkswagna Up!-a dobila tudi Seat in Škoda.

Škoda je namreč predstavila le 3,56 metra dolgega, 1,65 metra širokega in 1,49 metra visokega ter dobrih 854 kilogramov težkega malčka z imenom Citigo.

Kljub majhnim zunanjim meram bo menda precej prostoren, soliden pa bo tudi prtljažnik, ki ga bo z osnovnih 251 mogoče povečati na 951 litrov. Za pogon bo poskrbljeno z različicama 1,0-litrskega trivaljnika z največjima močema 44 in 55 kW, ki sta zasnovani tako, da v korist manjše porabe goriva in prijaznosti do okolja kar najhitreje dosežeta delovno temperaturo. Citigo v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom doseže hitrost 100 km/h v 14,4 sekunde s šibkejšim oziroma v 13,2 sekunde z močnejšim motorjem in pospešuje do največje hitrosti 160 oziroma 171 km/h. Ob tem porabi 4,5 oziroma 4,7 litra goriva na sto kilometrov in v zrak izpusti 105 oziroma 108 gramov CO2 na kilometer.

Pozneje bosta na voljo še petstopenjski samodejni menjalnik in različica na stisnjeni zemeljski plin, ponudili pa naj bi tudi nekoliko varčnejšo različico s šibkejšim motorjem Green Tec. Električne menda ne bo.

Škoda je Citigo opremila še z izčrpno varnostno opremo, med katero je tudi zavorna pomoč z laserskim tipalom, ki lahko pri hitrostih pod 30 km/h sama ustavlja avtomobil. Citigo, ki bo menda nekoliko cenejša od Up!-a, bo sprva na voljo s troje vrati, drugo leto pa tudi s petero.

Prav v času novoletnih praznikov bo na ceste menda najprej zapeljal na domačem trgu v Češki republiki, do prihodnjega poletja pa postopoma še drugje v Evropi. Škoda sicer Citiga predstavlja tudi kot enega od osrednjih oporišč za uresničitev načrta, po katerem naj bi v prihodnjih nekaj letih močno okrepila svojo prisotnost na svetovnih avtomobilskih trgih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja