Vision X je Škodin vsestranski hibridni avtomobil

5. 3. 2018
Deli

Škoda bo v Ženevi predstavila hibridni avtomobil v pravem pomenu besede, študijo Vision X, ki jo lahko poganja kombinacija stisnjenega zemeljskega plina, bencina in elektrike.

Študijo v zeleni barvi odtenka FlexGreen poganja kombinacija motorja na notranje zgorevanje, ki lahko deluje na CNG ali bencin, in dveh elektromotorjev, kar pripomore k 89 gramom izpustov ogljikovega dioksida na sto kilometrov.  Pri motorju na notranje zgorevanje gre za 1,5-litrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem TSI –TEC, ki so ga razvili prav za uporabo stisnjenega zemeljskega plina. Razvije moč 130 'konjev' in navor 250 njutonmetrov. Ena posoda za stisnjeni plin je pod zadnjo klopjo, druga pa za zadnjo premo, posoda za bencin pa med njima pred zadnjo premo.

Motor na notranje zgorevanje s starterjem-generatorjem z jermenskim prenosom poganja sprednji, drugi elektromotor pa zadnji kolesi. Vloga drugega elektromotorja je predvsem pomoč pri pospeševanju in izboljšanje oprijema na gladkih podlagah in blagih brezpotjih, starter-generator pa od samega začetka pri pospeševanju pomaga z navorom 70 njutonmetrov. Zadnji elektromotor se napaja iz 48-voltnih litij-ionskih baterij, v katerih je shranjene tudi dovolj elektrike za popolnoma električno vožnjo do razdalje dveh kilometrov, napajajo pa se z rekuperacijo zavorne energije.

Študija lahko vozi s sprednjim, zadnjim ali štirikolesnim pogonom, pri čemer niso potrebni kardanska gred in drugi mehanski prenosi, zadnji motor pa razvija kar tisoč njutonmetrov navora. Tako urejen pogonski sklop se kaže tudi pri pospeških, saj Škoda Vision X kljub precejšnji teži v 9,3 sekunde doseže hitrost sto kilometrov na uro.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja