Službe za vzdrževanje cest so bile na včerjašnje sneženje dobro pripravljene

14. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli
Službe za vzdrževanje cest so bile na včerjašnje sneženje dobro pripravljene (foto: Matevž Hribar)
Matevž Hribar

Količina zagotovljenih sredstev za vzdrževanje prevoznosti cest naj bi bila šestkrat večja od tiste, ki so jo porabili v celi lanski sezoni.

Tako kot vsako leto je tudi letošnji prvi sneg, ki smo ga prejeli v noči iz nedelje na ponedeljek, prinesel nemalo nevšečnosti v prometu. Dodatne težave so nastale zaradi tega, ker je bilo to še pred 15. novembrom, datumom, po katerem je zimska oprema obvezna. Marsikateri avtomobil in tovornjak je zato kljub opozorilom vremenoslovcev včerajšnji dan pričakal na letnih pnevmatikah.

Jutro so zato zaznamovali zastoji na cestah, predvsem proti Ljubljani, ki so bili še daljši kot običajno. Največji zastoj se je pripetil na primorski avtocesti med priključkoma Senožeče in Razdrto ter na hitri cesti čez Rebrnice, saj je zaradi zdrsa večjega števila tovornih vozil prišlo do zaprtja obeh cest v obe smeri.

S posipavanjem začeli ob 2:30 zjutraj

Glavni razlog, da je prišlo do zdrsa vozil, so bile letne pnevmatike, ki so bile nameščene na omenjenih vozilih, kljub temu pa se je na račun DARS-a in Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo vsul plaz kritik, da so bili na napovedano sneženje slabo pripravljeni. A po javno dostopnih podatkih temu ni bilo tako. Zgolj CPG Nova Gorica, ki je zadolženo za vzdrževanje cest na omenjenem območju, je na terenu posredovalo v treh akcijah, prva pa se je začela ob pol treh zjutraj. Skupno je bilo v treh akcijah udeleženih 10 vozil in 34 delavcev, ki so za posipanje cest porabili dobrih 99 ton soli.

Na DARS-u na drugi strani zagotavljajo, da so na letošnjo zimo dobro pripravljeni, saj so imeli še pred začetkom sneženja zagotovljenih 80.000 ton soli. Lani so tekom celotne zime porabili le dobrih 12.000 ton posipnih materialov, rekord pa sega v zimo 2012/2013, ko je bilo porabljenih 45.000 ton soli. Za delo na cestah bo skrbelo 450 delavcev, 179 specialnih tovornih vozil, 249 naprav za pluženje in 163 posipalcev.

Jure Šujica

Foto: Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja