DTM: sanjski povratek BMW-ja

22. 10. 2012
Deli

Čeprav so pri BMW-ju zadnjih 20 let gledali DTM le po televiziji, so nekoliko presenetljivo že v letošnji uvajalni sezoni pobrali obe lovoriki: Kanadčan Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) med vozniki in BMW med izdelovalci avtomobilov. Popoln izkupiček, skratka!  

29-letnemu Spenglerju se na zadnji dirki na nemškem dirkališču Hockenheimringu ni pisalo najbolje, saj je bil tako na treningih kot tudi na kvalifikacijah najhitrejši njegov največji tekmec Britanec Gary Paffett. Dirkač v Mercedes-Benzu je imel pred Spenglerjem še tri točke prednosti, zato je vse kazalo na zmagoslavje dirkača iz ekipe HWA. Toda to je bilo do starta ...

Pri speljevanju je Paffettu nekoliko zatajila tehnika, zato sta ga prehitela tako Augusto Farfus (BMW) kot tudi že omenjeni Spengler. Da je bila mera res polna, mu je tesno za petami sledil še Andy Priaulx (BMW), zato je moral Britanec presneto dobro slediti dogajanju tako pred kot tudi za seboj. Ko je izgledalo, da se je vse zarotilo proti Paffettu, so mehaniki pri Farfusu ob zamenjavi gum naredili napako, zato je lahko Britanec začel lov za Spenglerjem, ki dejansko živi v Franciji. Čeprav je bil loveči voznik hitrejši, je moral na koncu vseeno priznati premoč hitrega Kanadčana. 

Če si je Spengler na zadnji prireditvi zagotovil naslov med dirkači, pa je BMW prav tako suvereno prehitel do takrat vodilnega Audija. Zato so po 20 letih, ko niso nastopali v seriji DTM, pri BMW-ju nekolko presenetljivo ugnali oba tekmeca, ki sta imela neprimerno več izkušenj.

Dirkalniki so si ne glede na znamko precej podobni, saj so pravila zaradi nižanja stroškov in izenačenosti precej stroga. Vsi dirkalniki so narejeni iz monokoka, narejenega iz ogljikovih vlaken, nanj pa so zgoraj pritrdili še jekleno varnostno kletko, ki ščiti dirkača pri prevračanju. Za dirkačem je še sekvenčni menjalnik, katerega ohišje je dejansko tudi opora za velik zadnji spojler. Motorna elektronika je za vse enaka, saj jo zagotavlja podjetje Bosch, 120-litrska posoda za gorivo pa je povezana z zverjo. Kako drugače označiti štirilitrski motor V8, ki zagotavlja slabih 500 'konjev'? BMW-jev uspeh je tudi malce slovenski: na izpušnih ceveh velikosti moške pesti, ki se bohotijo na bokih, piše Akrapovič. In verjemite mi, te pošasti rohnijo tako močno, da je bilo v Hockenheimu (kjer se je nabralo kar 128 tisoč gledalcev!) verjetno najbolj zaželena stvar čepki za ušesa.

Za daljšo reportažo z ozadjem in načrti (menda bo med dirkače znova pokukal Alex Zanardi, ki je v hudi nesreči ostal brez obeh nog) pa pokukajte v prihodnji Avto magazin.

Aljoša Mrak

FOTO: DTM

Končna razvrstitev med dirkači, ekipami in izdelovalci

Video, kako izgleda življenje v dirkalniku DTM: 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja