F1 VN Brazilije: Dirka vseh dirk

Finale letošnjega prvenstva se je začel in končal v dežju. Še četrt kroga pred koncem sezone je kazalo, da bo Lewis Hamilton ­najmlajši dvakratni podprvak, a se je v zadnjem ovinku vse obrnilo.

3. 11. 2008

Formula ena v svoji dolgi zgodovini, ki se je začela pisati leta 1950, ne pomni takšne finalne dirke in odločitve o naslovu prvaka. Lewisu Hamiltonu je ob zmagi njegovega edinega tekmeca za lovoriko sezone Felipeja Masse za osvojitev naslova zadostovalo peto mesto, ki ga je držal v rokah še tri kroge pred koncem VN Brazilije. Pa ga je v dežju, ki je padal pred začetkom in ob koncu dirke, ujel Sebastien Vettel in ga prehitel.

Lewisu se je v 69. krogu verjetno podrl svet, saj je padel na šesto mesto, ki je pomenilo, da je prvak Massa. Ko je Felipe zapeljal čez ciljno črto, je odlična brazilska publika, ki je pripravila pravo nogometno vzdušje, slavila prvi naslov brazilskega svetovnega prvaka po Ayrtonu Senni. A dirka je še potekala, na stezi pa so bili četrti Glock na gumah za suho stezo in peti Vettel ter šesti Hamilton s pravo dežno obutvijo.

Timovi zadnji krogi so bili zaradi neprimerne obutve dovolj počasni, da sta Toro Rosso in McLaren v zadnjem ovinku brez težav 'padla' mimo. In prvak je le nekaj sto metrov pred ciljem postal Hamilton. Redni spremljevalci kraljice avtomobilizma ne pomnimo takšnega konca sezone! Hamiltonova predstava na zadnji dirki je bila mlačna, saj prvi temnopolti in hkrati najmlajši svetovni prvak v zgodovini formule ena ni hotel tvegati naslova.

Na drugi strani je Massa, ki je v Braziliji osvojil najboljši startni položaj in poleg tega dosegel najhitrejši krog dirke, napovedal domačo zmago in jo tudi uresničil. Dirko je dobil prepričljivo, na stopničkah za zmagovalce pa je v družbi odličnega Alonsa in Räikkönena potočil nekaj solz. Razumljivo. Ferrari je sicer osvojil konstruktorski naslov svetovnega prvaka, a v oči bodeta vsaj dve dirki, na katerih so rdeči izgubili 20 točk, ki bi Massi v boju za naslov zelo koristile. Recimo odpoved motorja le tri kroge pred zmago na VN Madžarske in polom v Singapurju, ko se je Massa (na ukaz moštva) prehitro odpeljal z mesta za postanek in s seboj vzel cev naprave za dolivanje goriva.

V boju za letošnji naslov prvaka ni šlo za osvajanje točk, prej za razmetavanje z njimi. »Pred dežjem je bilo vse v redu. Imel sem nekaj težav z gumami, a sem lahko držal Vettela na varni razdalji, « je po dirki povedal novi prvak Hamilton, ki je v dežju v zaključku dirke nekoliko popustil, saj ni hotel tvegati. »Zato me je prehitel. Nato so mi v moštvu povedali, da ga moram za osvojitev naslova spet prehiteti. Nisem mogel verjeti! « Na Hamiltonovo srečo pa je nato prišel počasni Glock. »Prehitel sem ga v zadnjem krogu. Povem vam, za to se lahko zahvalim le bogu! «

Statistika letošnje sezone je tudi precej BMW-jeva, saj sta Kubica in Heidfeld prevozila največ krogov, kar potrjuje dejstvo, da je imel BMW najvzdržljivejši dirkalnik. Z njim in s Kubico za volanom so na VN Kanade dosegli prvo zmago in kmalu za njo upočasnili razvoj letošnjega dirkalnika, s katerim so izpolnili cilj in osvojili tretje mesto v prvenstvu, ter se posvetili bolidu za 2009 sezono. Prav ta politika BMW-jevega motošporta je šla Kubici, ki je bil še dirko pred koncem v boju za naslov prvaka, močno v nos. VN Brazilije je bila zadnja dirka za Davida Coultharda.

Škot je dirkal z belo obarvanim dirkalnikom (za dirkanje z dvema različno obarvanima dirkalnikoma je moralo moštvo Red Bulla dobiti posebno dovoljenje vseh drugih ekip) in se od kraljice avtomobilizma poslovil s 13 zmagami v 247 dirkah v 15 sezonah.

Rezultati dirke

1. F. Massa (Ferrari) 1.34:11, 435 (194, 865 km/h), 71 krogov, 305, 909 km

2. F. Alonso (Renault) +13, 298

3. K. Räikkönen (Ferrari) +16, 235

4. S. Vettel (STR-Ferrari) +38, 011

5. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +38, 907

6. T. Glock (Toyota) +44, 368

7. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +55, 074

8. J. Trulli (Toyota) +68, 463

9. M. Webber (RBR-Renault) +79, 666

10. N. Heidfeld (BMW) +1 krog

11. R. Kubica (BMW) +1 krog

12. N. Rosberg (Williams-Toyota) +1 krog

13. J. Button (Honda) +1 krog

14. S. Bourdais (STR-Ferrari) +1 krog

15. R. Barrichello (Honda) +1 krog

16. A. Sutil (FIF1T-Ferrari) +2 kroga

17. K. Nakajima (Williams-Toyota) +2 kroga

18. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +2 kroga

Najhitrejši krog

F. Massa (Ferrari) 1:13, 736

Odstopi

N. Piquet (Renault) – s steze, D. Coulthard (RBR-Renault) – nesreča

Kvalifikacije

1. F. Massa (Ferrari) 1:12, 368

2. J. Trulli (Toyota) 1:12, 737

3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:12, 825

4. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:12, 830

5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:12, 917

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 98, 2. Massa 97, 3. Räikkönen 75, 4. Kubica 75, 5. Alonso 61, 6. Heidfeld 60, 7. Kovalainen 53, 8. Vettel 35, 9. Trulli 31, 10. Glock 25 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 172, 2. McLaren-Mercedes 151, 3. BMW 135, 4. Renault 80, 5. Toyota 56, 6. Toro Rosso 39, 7. Red Bull 29, 8. Williams 26, 9. Honda 14

Mitja Reven, foto: Moštva, Gepa pictures

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri