Formula 1: VN Brazilije

Räikkönen je po vseh letošnjih odpeljanih dirkah zbral največ točk. Odlična sezona 2007!

26. 10. 2007

Kar neverjetno se zdi, da je Kimi Räikkönen še dve dirki pred koncem za vodilnim Hamiltonom zaostajal za velikih 17 točk, a je kljub temu prvak, ter da so pri McLarnu že skoraj osvojeni naslov zapravili s toliko napakami. McLaren je naslov med dirkači izgubil na zadnjih treh dirkah, saj sta oba dirkača delala velike napake (Alonso se je odvrtel z dirke na Japonskem, Hamilton je izgubil kitajske točke zaradi preveč obrabljenih gum in napake v ulici boksov), enako pa velja tudi za ekipo samo.

Ferrarija sta prišla v vodstvo na startu in vso dirko držala v svojih rokah. Ker so uradno moštveni ukazi prepovedani, Räikkönen pa je moral za naslov prvaka zmagati, so pri Scuderii menjavo mesta z Masso opravili nadvse elegantno. Ne glede na zaostanek sedmih točk je bil Kimi od vseh treh borcev za naslov v Interlagosu pravzaprav v najboljšem položaju, saj je imel v ozadju pomoč ekipe in moštvenega kolega Masse, ki je bil na domačem terenu tako na kvalifikacijah kot tudi na dirki nepremagljiv. Poleg tega v Interlagosu Finec ni imel kaj izgubiti.

V Scuderio je Räikkönen, ki je po Rosbergu in Häkkinenu postal tretji Finec z naslovom prvaka F1, prišel kot zamenjava za Michaela Schumacherja. Na začetku sezone je sicer zmagal, nato pa se je soočal s težavami. Dirkalnikova vzdržljivost ni bila na vrhuncu, poleg tega pa se je Finec seznanjal še z zanj novimi Bridgestonovimi gumami in novo ekipo. A Ferrari se je nekako pobral in ujel McLarna ter ga na nekaterih dirkah brez večjih težav nadzoroval.

Rdeči so izkoriščali trenja znotraj britanske ekipe, kjer so imeli to smolo, da sta se za naslov do zadnjega metra letošnje sezone bojevala oba dirkača. Ferrari je na zadnji dirki vse atome moči usmeril v Räikkönena, Alonso pa verjetno niti pomislil ni, da bi pomagal svojemu moštvenemu kolegu, ki je imel v Interlagosu veliko težav. Britanec je v prvem krogu v dvoboju z Alonsom zapeljal s steze, potem pa mu je za hip še odpovedal menjalnik (in se čudežno popravil). Tako je padel na 18. mesto, sanje o preboju na peto mesto, ki bi mu prineslo naslov prvaka, pa so se dokončno razblinile s spremembo taktike.

McLarnovci so se odločili, da Hamiltonu namenijo tri postanke, kar se je kasneje izkazalo za napačno odločitev, saj se Lewis mimo drugih tekmecev ni prebijal tako hitro, kot so si srebrni zamislili. Če bi bilo do konca še nekaj krogov, bi se zgodba morda drugače končala. Räikkönen je z največ letošnjimi zmagami in sijajnim finišem sezone zasluženo osvojil naslov. Upravičil je Ferrarijevo naložbo in osvojil naslov že v svoji prvi sezoni pri Scuderii. Alonso je bil na koncu videti zadovoljen, saj naslova ni izgubil proti največjemu tekmecu Hamiltonu. Za Britancem je izjemna sezona.

Prvih devet dirk je končal na stopničkah, že v svoji prvi sezoni pa je osvojil naslov viceprvaka! Izjemen dosežek in napoved izjemne kariere. Mogoče je, da se bo njegova ekipa pritožila nad brazilskimi rezultati (pred oddajo revije v tisk to še ni bilo povsem jasno), tehnični delegat je namreč po dirki ugotovil, da je temperatura vzorcev goriva v obeh BMW-jih in Williamsu prenizka (10 °C pod temperaturo ozračja). Razlika je bila 12-14 stopinj Celzija, pravila pa dovoljujejo največje odstopanje do 10 °C. Komisarji niso diskvalificirali Heidfelda, Kubico in Rosberga, ker niso bili povsem prepričani, za koliko odstopajo izmerjene vrednosti, saj so dobili različne podatke o izmerjeni zunanji temperaturi.

Če bi McLarnovo pritožbo uslišali in bi omenjene tri dirkalnike diskvalificirali, bi Hamilton napredoval za tri mesta, kar bi bilo dovolj, da bi v svoji prvi sezoni postal svetovni prvak! Za zaplet z gorivom je kriva FIA, ki nima dovolj natančno izdelanih pravil, kar se je pokazalo že pred osmimi leti, ko je bila sporna odločitev komisarjev po VN Malezije, kjer so obravnavali Ferrarijeve usmerjevalnike zraka.

Sezona je ustoličila zmagovalca - Ferrarija, Räikkönen je le s točko naskoka postal prvak, McLaren pa je po začetnem naletu povsem pogorel. Afera o kopiranju dokumentov Ferarijevega dirkalnika jim je odvzela vse točke, naslov med dirkači pa so po lastnih napakah izgubili na zadnjih dveh dirkah. Prijetno so presenetili letos pri BMW-ju, precej so padli pri Renaultu, globoko zabredli pri Hondi in presenetili pri Toro Rossu (kar osem točk! ).

Kot je pokazala letošnja sezona, se nam za prihodnost F1 po dobi Michaela Schumacherja ni treba bati. Letos so zasijali Hamilton, Kubica, Kovalainen, Rosberg in Vettel, napeto leto 2007 si bomo zapomnili tudi po številnih aferah, vodstvu Winkelhkocka s Spykerjem na Nürburgringu, zastrašujoči nesreči Kubice v Kanadi …

Velika nagrada Brazilije – Interlagos

Rezultati dirke

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1.28:15, 270 (207, 972 km/h), 71 krogov, 305, 909

2. F. Massa (Ferrari) + 1, 493

3. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 57, 019

4. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 62, 848

5. R. Kubica (BMW) + 70, 957

6. N. Heidfeld (BMW) + 71, 317

7. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 1 krog

8. J. Trulli (Toyota) + 1 krog

9. D. Coulthard (RBR-Renault) + 1 krog

10. K. Nakajima (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

11. R. Schumacher (Toyota) + 1 krog

12. T. Sato (SAF1-Honda) + 2 kroga

13. V. Liuzzi (STR-Ferrari) + 2 kroga

14. A. Davidson (SAF1-Honda) + 3 krogi

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1:12, 445 (214, 126 km/h)

Odstopi

A. Sutil (Spyker-Ferrari) – zavore, R. Barrichello (Honda) – motor, H. Kovalainen (Renault) – s steze, S. Vettel (STR-Ferrari) – hidravlika, J. Button (Honda) – motor, M. Webber (RBR-Renault) - prenos, S. Yamamoto (Spyker-Ferrari) – trčenje, G. Fisichella (Renault) - trčenje

Kvalifikacije

1. F. Massa (Ferrari) 1:11, 931

2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:12, 082

3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:12, 322

4. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:12, 356

5. M. Webber (RBR-Renault) 1:12, 928

Vrstni red voznikov

1. Räikkönen 110, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109, 4. Massa 94, 5. Heidfeld 61, 6. Kubica 39, 7. Kovalainen 30, 8. Fisichella 21, 9. Rosberg 20, 10. Coulthard 14 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 204, 2. BMW 101, 3. Renault 51, 4. WilliamsF1-Toyota 33, 5. RBR-Renault 24, 6. Toyota 13, 7. STR-Ferrari 8, 8. Honda 6, 9. SAF-Honda 4, 10. Spker 1

Mitja Reven, foto: Moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri