Formula 1: VN Francije

5. 7. 2007
Deli

Ferrari je z dvojno zmago v Magny Coursu, kjer je bila pretekli konec tedna zadnja dirka formule ena na tamkajšnji stezi, vrnil udarec McLarnu. Fernando Alonso pa tone še globlje, saj ima Lewis Hamilton že 14 točk prednosti.

Nesrečnemu Fernandu Alonsu tudi v Franciji ni šlo vse po načrtih. Na kvalifikacijah je zaradi pokvarjenega menjalnika obstal na desetem mestu, na dirki pa je imel največ težav s prometom in močnimi tekmeci, ki v boju z dvakratnim svetovnim prvakom večinoma niso popuščali. Še posebej ne Nick Heidfeld in Nico Rosberg. Čeprav je nato Alonso dirko dobro odpeljal, je obstal v senci moštvenega kolega Lewisa Hamiltona, za katerega se je tudi dirka v Magny Coursu dobro končala.

Brez težav in nepotrebnega naprezanja je v cilj pripeljal kot tretji ter izpolnil svoj načrt - v tvegan boj s Ferrarijema za zmago se ni podajal, tretje mesto je bilo dovolj, da je prednost v skupnem točko­vanju še povečal. Ferrarija sta večino dela opravila na kvalifikacijah, takoj na startu pa je Kimi Räikkönen lahko prišel mimo Lewisa Hamiltona. Potem je vso dirko sledil moštvenemu kolegu Felipeju Massi in prevzel vodstvo ob zadnjem postanku.

Ferrari se tako še drži v boju za oba naslova, nič še ni odločeno. Rdeči so potrdili dobro formo s testiranj v Silverstonu, kjer bo tudi naslednja dirka. Tudi zaradi dobrih rezultatov bo lahko velika nagrada Velike Britanije, ki ji pravijo že kar festival Lewisa Hamiltona, še zelo zanimiva in napeta.

Francoski podeželski Magny Cours ne bo več gostil dirke, izpostavimo pa naj tudi vrnitev Roberta Kubice. Poljak se je po nesreči na VN ZDA vrnil kar s četrtim mestom. Dajal je vtis, kot da ga je huda nesreča le še okrepila. Renault se je s Fisichello približal obema BMW-jema, za šov na stezi pa je skrbel tudi Spykerjev Albers, ki je prehitro zapeljal z mesta za postanek in s seboj odpeljal cev za dolivanje goriva. Ognja in mogoče tragedije na srečo ni bilo.

V ozadju se trenutno začenja debata o prihodnosti formule ena. No, o ‘jutri v F1’ se vedno govori, vendar je zdaj tema pogovorov precej bolj revolucionarna F1. Do sezone 2011 je sicer še daleč, a vodstvo se ogreva za učinkovitejše agregate, ki bi lahko vsebovali turbopuhala in sisteme regeneracije energije. V svoje trenutne vizije za leto 2011 snovalci prihodnosti F1 vključujejo vključujejo 1, 3- do 1, 5-litrske štirivaljne motorje brez omejitve vrtljajev, po možnosti pa naj bi agregati delovali tudi na biogoriva.

Pritisna sila, ki dirkalnik ‘prisesa’ k asfaltu, naj bi bila 2011 v primerjavi z letošnjim letom zmanjšana za kar 50 odstotkov, za pol pa naj bi zmanjšali tudi povprečno porabo goriva na dirkah. FIA razmišlja še o prilagodljivih aerodinamičnih elementih, ki bi pomagali pri prehitevanjih in tesnem dirkanju za drugimi dirkalniki. Pri zmanjševanju stroškov želijo pri FII omejiti uporabo nekaterih sistemov (recimo uporabo vetrovnikov), zmanjšati želijo število osebja na dirkah, še bolj želijo omejiti uporabo nekaterih materialov in vpeljati večjo stopnjo standardizacije komponent.

FIA je s predlogi le začrtala smer, v katero naj bi šla prihodnost formule ena. Zdaj jo čaka podrobnejše delo, pri katerem morajo moštva bolj sodelovati, kar pomeni še trši dialog. Vsekakor pa lahko leta 2011 pričakujemo revolucionarno formulo ena. Takšno, o kateri jih veliko sanja? Z veliko prehitevanji in tesnimi dvoboji?

Velika nagrada Francije

Rezultati dirke:

1. K. Räikkönen (Ferrari) + 1.30:54, 200 (203, 679 km/h), 70 krogov, 308, 586

2. F. Massa (Ferrari) + 2, 414

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 32, 153

4. R. Kubica (BMW) + 41, 727

5. N. Heidfeld (BMW) + 48, 801

6. G. Fisichella (Renault) + 52, 210

7. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 56, 516

8. J. Button (Honda) + 58, 885

9. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 68, 505

10. R. Schumacher (Toyota) + 1 krog

11. R. Barrichello (Honda) + 1 krog

12. M. Webber (RBR-Renault) + 1 krog

13. D. Coulthard (RBR- Renault) + 1 krog

14. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

15. H. Kovalainen (Renault) + 1 krog

16. T. Sato (SAF1-Honda) + 2 kroga

17. A. Sutil (Spyker-Ferrari) + 2 kroga

Najhitrejši krog:

K. Räikkönen (Ferrari) 1:16, 099 (208, 670 km/h)

Odstopi:

S. Speed (STR-Ferrari) – (ni podatka),

C. Albers (Spyker-Ferrari) – okvara črpalke za dolivanje goriva,

A. Davidson (SAF1-Honda) – nesreča,

J. Trulli (Toyota) – nesreča, V. Liuzzi (STR-Ferrari) - nesreča

Kvalifikacije:

1. F. Massa (Ferrari) 1:15, 034

2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:15, 104

3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:15, 257

4. R. Kubica (BMW) 1:15, 493

5. G. Fisichella (Renault) 1:15, 674

Vrstni red voznikov:

1. Hamilton 64, 2. Alonso 50, 3. Massa 47, 4. Räikkönen 42, 5. Heidfeld 30, 6. Kubica 17, 7. Fisichella 16, 8. Kovalainen 12, 9. Wurz 8, 10. Trulli 7 …

Vrstni red moštev:

1. McLaren-Mercedes 114, 2. Ferrari 89, 3. BMW 48, 4. Renault 28, 5. WilliamsF1-Toyota 13, 6. Toyota 9, 7. RBR-Renault 6, 8. SAF-Honda 4, 9. Honda 1

Mitja Reven, foto: Moštva