Formula 1: VN Monaka

FIA je preiskovala dogajanje v McLarnu. Lewis Hamilton bi res morda lahko zmagal na svoji prvi dirki F1 v Kneževini, a vendarle bi moral mimo dvakratnega svetovnega prvaka Fernanda Alonsa. Prostora med ograjami v Monaku pa za te namene ni veliko.

6. 6. 2007

Marsikomu je bilo že v prvem ovinku velike nagrade kneževine jasno, kdo bo (če v dirki ne bo posebnosti) zmagovalec. V trenutku, ko je Lewis Hamilton zavil pred Masso, da je ta po startu ostal na (najvišje) tretjem mestu, je bila dirka odločena. Temnopolti novinec, ki je na svojih prvih kvalifikacijah F1 v Monaku dosegel kar prvo vrsto, je potem uro in 40 minut igral vlogo, ki mu je v moštvu zapovedana.

Sledil je Alonsu, na trenutke s hitrimi časi nakazoval, da bi lahko celo vodil (in morda zmagal), in poskrbel, da je McLaren v cilju vknjižil največji mogoči izkupiček točk. Znano je, da je po dirki FIA začela preiskovati uporabo domnevnih (nedovoljenih) moštvenih ukazov v McLarnu, s katerimi naj bi šef moštva (Ron Dennis) določil vrstni red zmagovalca in drugouvrščenega.

Kdo bo koga? So FIO v postopek prisilili britanski mediji, ki jim je šlo v nos, da se je Alonso brez večjega truda pripeljal do ponovne zmage, Hamilton pa je moral biti drugi? Kakorkoli, uporaba moštvenih ukazov (namerno določanje vrstnega reda) je v motošportu stara toliko kot serija sama. Moštva so ukaze vedno uporabljala in tako bo tudi ostalo. Ampak, ali je Monako ponudil kaj oprijem­ljivega?

Ne, če se vrnemo na VN Avstrije 2002, v Ferrarijeve čase, ko je Barrichello očit­no prepustil zmago Michaelu Schumacherju. Tisto je bilo očitno, McLarna pa na VN Monaka 2007 na stezi nista zamenjala vrstnega reda. Alonso je vodil od starta do cilja, Hamilton pa je bil ves čas drugi. Dennis je ravnal pravilno, ko je svojima dirkačema prepovedal boj za zmago. Prehitevanja so v Monaku redka, kot redko pade sneg v Piranu, medsebojno gnanje McLarnov pa bi se lahko končalo tudi z odstopom ali celo dvema. Alonso je po dirki priznal, da je bila to ena najlažjih zmag v njegovi karieri.

Vsi so tudi mnenja, da je bila to ena najbolj dolgočasnih dirk, saj prehitevanj (ali poskusov) ni bilo veliko. Ferrari se je opekel že na kvalifikacijah, ko je Räikkönen v pretiravanju zadel v ogrado in polomil dirkalnik ter v dirki obstal v prometu ter zaostal za krog, Massa pa tudi zaradi slabo izbranih gum ni bil dovolj hiter. Kritiki vidijo razlog za Ferrarijevo počasnost v dolgi medosni razdalji njihovega dirkalnika, ki ni najbolj ustrezna za ozke monaške ulice. Rdeče, ki jih je v Monaku spet spremljal Michael Schumacher, čaka veliko dela pri analiziranju, zakaj jih je v Monaku McLaren povozil.

Kdo bi si še lani mislil, da se bodo v moštvu lanskih prvakov četrtega mesta veselili kot zmage. Renault je dirkal z novimi prednjimi krilci, Fisichella pa je uvrstitev pod stopničke proslavljal kot zmago. Kovalainen se je spet izgubil v povprečju, šef Renaulta Ghosn pa je med vrsticami po dirki celo napovedal morebiten Renaultov odhod iz F1, če ne bo uspehov. Jasno je, kaj je Francoze stalo boljši start v sezoni 2007. Lani so večino energije vložili v obrambo naslovov in premalo v razvoj letošnjega dirkalnika.

Kako bi šlo lahko, jim letos dokazuje McLaren, kjer so se odlično pripravili na sezono 2007. Renault je letos prvič premagal neposrednega tekmeca za tretje mesto, BMW-ja. Bavarci so zaupali taktiki enega postanka in z njo ustrelili mimo. Kubica, ki je bil presenetljivo pred Heidfeldom, se je namuznil, da so upali na varnostni avtomobil. Če bi se res zgodila kakšna nesreča, bi se jim lahko račun veliko bolje izšel.

Rezultati dirke

1. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1.40:29, 329 (155, 551 km/h), 78 krogov, 260, 520 km

2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 4, 095

3. F. Massa (Ferrari) + 69, 114

4. G. Fisichella (Renault) + 1 krog

5. R. Kubica (BMW) + 1 krog

6. N. Heidfeld (BMW) + 1 krog

7. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

8. K. Räikkönen (Ferrari) + 1 krog

9. S. Speed (STR-Ferrari) + 1 krog

10. R. Barrichello (Honda) + 1 krog

11. J. Button (Honda) + 1 krog

12. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

13. H. Kovalainen (Renault) + 2 kroga

14. D. Coulthard (RBR-Renault) + 2 kroga

15. J. Trulli (Toyota) + 2 kroga

16. R. Schumacher (Toyota) + 2 kroga

17. T. Sato (SAF1-Honda) + 2 kroga

18. A. Davidson (SAF1-Honda) + 2 kroga

Najhitrejši krog

F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:15, 284 (159, 715 km/h)

Odstopi

C. Albers (Spyker-Ferrari) – pogonska gred, A. Sutil (Spyker-Ferrari) – nesreča, M. Webber (RBR-Renault) – menjalnik, V. Liuzzi (STR-Ferrari) – nesreča

Kvalifikacije

1. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:15, 726

2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:15, 905

3. F. Massa (Ferrari) 1:15, 967

4. G. Fisichella (Renault) 1:16, 285

5. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) 1:16, 439

Vrstni red voznikov

1. Alonso 38, 2. Hamilton 38, 3. Massa 33, 4. Räikkönen 23, 5. Heidfeld 18, 6. Fisichella 13, 7. Kubica 12, 8. Rosberg 5, 9. Coulthard 4, 10. Trulli 4 …

Vrstni red moštev

1. McLaren-Mercedes 76, 2. Ferrari 56, 3. BMW 30, 4. Renault 16, 5. WilliamsF1-Toyota 7, 6. Toyota 5, 7. RBR-Renault 4, SAF-Honda 1

Mitja Reven, foto: Bor Dobrin/Image-One, moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri